2012年3月14日水曜日

スペインのマドリッドのプラド美術館に昔から所蔵されていたレオナルド=ダウ゛ぃんチのモナ=リザの弟子による複製画の復元画が、パリのルーブル美術館に移転展示さる

Las Giocondas de El Prado y El Louvre se preparan para reencontrarse

La 'gemela' de la Mona Lisa formará parte de la exposición temporal del museo parisino: 'La última obra maestra de Leonardo da Vinci. Santa Ana'

Cultura| 13/03/2012 - 14:08h

スペインのマドリッドのプラド美術館に昔から所蔵されていたレオナルド=ダウ゛ぃんチのモナ=リザの弟子による複製画の復元画が、パリのルーブル美術館に移転展示さる


The Giocondas of El Prado and the Louvre are prepared to meet again

The 'twin' of the Mona Lisa will be part of the Parisian museum's temporary exhibition, 'The latest masterpiece by Leonardo da Vinci. Santa Ana '

News | 13/03/2012 - 14:08 pm
The Giocondas of El Prado and the Louvre are prepared to meet again

The 'twin' of the Mona Lisa will be part of the Parisian museum's temporary exhibition, 'The latest masterpiece by Leonardo da Vinci. Santa Ana '

News | 13/03/2012 - 14:08 pm
 
Madrid. (EFE). - The Mona Lisa now leave the Prado Museum in Madrid rooms to begin the journey that takes her to reconnect with the Mona Lisa by Leonardo Da Vinci in the Louvre in Paris. After standing bound by passing the artwork after being taken down and after making the necessary paperwork and packaging for shipment to Paris, the twin of La Gioconda will become part of the exhibition The latest masterpiece by Leonardo da Vinci. Santa Ana
During his stay in the room 49 of the Prado Museum, which has been temporarily suspended since last February 21, the copy of the Mona Lisa has become one of the most covered and that has aroused most interest among visitors and media from around the world. This expectation has surprised even those responsible for the Prado did not think they would have much impact the work on the painting, which eliminated the black repaint covering the bottom and recover the original landscape.
This restoration, which began following the Louvre requested the loan of the work for his participation in that exhibition, have uncovered that the work was painted by a pupil of Leonardo da Vinci who worked in his workshop while he created the original.
The importance of the discovery is that to be a contemporary and well preserved copy, provides valuable information about both the backdrop and on many details surrounding the mysterious lady, as the trappings of cloth covering his chest or semi-transparent veil that wraps her shoulders.
In addition, studies confirm that the Prado is the oldest copy of the iconic painting and can extend the better understanding of the work of the Louvre. The copy, display in Paris after his return to the Prado, is part of the museum since its founding in 1819 as it comes from the Spanish royal collection, the origin of the institution.
Although it is unknown exactly how and date of admission to the royal collections, is probably the work which appeared in 1666 and cited in the inventory of the Alcazar of Madrid as a portrait of a woman linked to Leonardo, according to information from the Prado.
The exhibition devoted to the Louvre from 29 March to 25 July at the latest masterpiece of Leonardo da Vinci. Santa Ana is one of the foremost French museum this year. Organized for the restoration of St. Anne of Leonardo, the exhibition will bring together for the first time all documentation related to this work and some versions of the painting made in his workshop that will show further intermediate stages of this ambitious project of the years of maturity the artist, who worked on it from 1501 until his death in 1519.
The exhibition will also focus on the influences exerted this painting by Leonardo in European art and, in particular, Raphael and Michelangelo.
スペインのマドリッドのプラド美術館に昔から所蔵されていたレオナルド=ダウ゛ぃんチのモナ=リザの弟子による複製画の復元画が、パリのルーブル美術館に移転展示さる
プラド美術館、ルーブル美術館Giocondasは再び会うために準備される

モナリザの "双子"はパリの美術館の企画展"レオナルド·ダ·ヴィンチの最新傑作の一部となります。サンタアナ"

ニュース|13/03/2012 - 午前14時08
マドリッド。 (EFE) - モナリザは現在、彼女はパリのルーブル美術館でレオナルド·ダ·ヴィンチがモナリザに再接続するのにかかる旅を開始するためにマドリッド室でプラド美術館のままにします。降ろされた後に作品を渡すことによって、パリに出荷するために必要な書類および梱包を行った後、バインド放置した後、ラ·ジョコンダの双子は、展覧会レオナルドの最新傑作の一部となります。ダ·ヴィンチ。サンタアナ
一時的に最後の2月21日以来中断されたプラド美術館の部屋49の彼の滞在中に、モナリザのコピーがほとんど覆われたの一つとなっているとの中で最も関心を呼んでいること世界中から観光客やメディア。この期待があっても驚かせたプラドの責任者は、彼らがはるかにインパクトの底をカバーする再描画し、元の景観を回復する黒を排除した絵、の仕事を持っているとは思わなかった。
ルーヴル美術館は、その展覧会で彼の参加のための仕事の融資を要求され​​た後に始まったこの復元では、作業がしながら、彼のワークショップで働いていたレオナルド·ダ·ヴィンチの弟子によって描かれたことを明らかにしました彼はオリジナルを作成しました。
布の装飾は彼の胸を覆うように発見の重要性は現代とよく保存されてコピーになるということである、神秘的な女性を取り巻く背景と多くの詳細の両方に関する貴重な情報を提供していますか彼女の肩をラップする半透明のベール。
さらに、研究では、プラドには象徴的な絵画の古いコピーであり、ルーヴル美術館の作品の理解を拡張することができていることを確認します。それはスペイン王室のコレクション、機関の起源から来ているようにコピー、プラドへの彼のリターンの後にパリの表示は、1819年に創立以来、博物館の一部です。
それは不明です正確にどのように王室のコレクションへの入学の日が、おそらく1666年に登場し、プラド美術館からの情報によると、レオナルドにリンクされている女性の肖像​​画として、マドリッドのアルカサルのインベントリに引用された作品です。
展覧会は、レオナルド·ダ·ヴィンチの最新の傑作で、7月25日3月29日からルーヴル美術館に捧げた。サンタ·アナは、今年一番のフランスの美術館の一つです。レオナルドの聖アンナの修復のために組織、展覧会は初めてこの作品に関連するすべてのドキュメントと成熟の年のこの野心的なプロジェクトの一層の中間段階が表示され、彼のワークショップで行われた絵画のいくつかのバージョンを一緒に表示されます1519年に彼の死までの1501年からそれに取り組んだアーティスト。
展覧会はまた、ヨーロッパの芸術、特に、ラファエルやミケランジェロにレオナルドでこの絵を発揮する影響に焦点を当てます。

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