2013年3月14日木曜日

欧州では旅客機が3時間以上遅れた場合には、航空会社は乗客に航空運賃の払い戻しが義務ずけられているが、欧州委員会は、航空会社は欠航にする傾向があるので、遅延時間を5時間に延長

EL PAIS

欧州では旅客機が3時間以上遅れた場合には、航空会社は乗客に航空運賃の払い戻しが義務ずけられているが、欧州委員会は、航空会社は欠航にする傾向があるので、遅延時間を5時間に延長

Bruselas quiere reducir indemnizaciones por retrasos a los pasajeros de avión

El tiempo mínimo de retraso pasará a ser de cinco horas y no de tres como hasta ahora

No podrán alegar causas extraordinarias por averías técnicas ni falta de personal


Lucía Abellán Bruselas 13 MAR 2013 - 14:44 CET



Brussels wants to reduce compensation for delays for airline passengers


The minimum delay time will be five hours instead of three as before

Can not claim extraordinary causes technical faults or lack of staff



Lucia Abellán Brussels 13 MAR 2013 - 14:44 CET


Brussels proposes that the passenger plane arrives at its destination, even if it means losing some compensation rights over the current model. The European Commission has presented a proposal to regulate the rights of travelers who strengthens its protection on the current framework but reduced by one point: the compensation to which they are entitled in case of flight delay. Companies should only compensate travelers from five hours late, compared to the current three.
The EU executive presents the project as a great achievement because it puts on paper something that until now had only the support of the European Court of Justice: compensation for delays. All flights within the EU to take more than five hours off from the provisions and international flights of less than 3,500 kilometers, will be entitled to compensation. The goal is to "give the airlines a reasonable time to resolve the problem and encourage them to the flight takes off, not only to cancel it," said the Commission. Sources for this department now argue that companies have more incentive to cancel the flight if the delay extends to three hours to try to fix the problem, because the bond that will pay the traveler is to cancel it and saves the fuel and all costs associated with the service.
The text, which must be negotiated with Parliament, intended to limit the ability of interpretation that has so far proven to interpret justice passenger rights and disbursements to those who have had to deal with natural disasters airlines as exploding volcanoes. The proposal clarifies what are considered "exceptional circumstances" that exempt the company to meet those expenses. These include natural disasters or general strikes, but not the lack of company personnel.
"We put the emphasis on information, care and effective relocation on another flight. The objective is that passengers arrive at their destination as fast as possible, at the same time it gives airlines the time needed to solve problems, "said Transport Commissioner, Siim Kallas, introducing the project.
In addition, airlines must seek the passenger whose flight is canceled an alternative with another company if 12 hours has not been able to relocate on their own services. The regulation also includes the right to change the name of the passenger on the ticket when misspelled by an error. The traveler may change without cost up to 48 hours before departure. Moreover, companies may not refuse a passenger boarding a return flight when it took the first leg. Now the right to that traveler is automatically at the time you lose the round.
Also strengthening the rights of passenger information (have to receive an explanation within 30 minutes of the cancellation or delay of flight) and is the national authorities responsible for ensuring the rights in case of lost luggage.
The Commission proposal is now negotiate with Parliament, a process that can take up to 18 months. The regulation therefore enter into force in late 2014. The Parliament may make changes especially sensitive as hours of minimum delay compensation, as MEPs have shown initial closest to the rule of the three hours to five.

 
 
 
ブリュッセルは、航空会社の乗客のための遅延に対する補償を減らしたい


最小遅延時間は、5時間の代わりに、以前のように3になります

特別な技術的欠陥が原因か、スタッフの不足を主張することはできません



ルチアAbellánブリュッセル13 MAR 2013 - 14時44 CET
 
ブリュッセルでは、旅客機は、それが現在のモデルよりも、いくつかの補償の権利を失うことになっても、目的地に到着することを提案している。彼らがフライト遅延の場合には資格のある補償:欧州委員会は、現在の枠組みでその保護を強化しますが、1ポイント減少旅行者の権利を規制する案を提示した。企業は、現在の3と比較して、5時間遅れてからの旅行者を補償する必要があります。
遅延に対する補償:それは今までの欧州司法裁判所の唯一の支持を得ていた紙を何かの上に置いているためEU執行部は偉業としてプロジェクトを提示します。未満3500キロの規定と国際便から五時間以上離陸するEU内のすべての便は、補償を受けることができます。目標がことである "問題を解決するために、航空会社の合理的な時間を与え、飛行離陸にそれらを奨励し、それをキャンセルするだけでなく、"委員会は言った。この部門のためのソースは今や旅行を支払う債券は、それをキャンセルすることですし、保存するための遅延は、問題を解決しようとするには3時間にも及ぶ場合に会社がフライトをキャンセルする方がインセンティブがあると主張する燃料およびサービスに関連するすべての費用。
これまでの自然災害の航空会社として対処しなければならなかった人々に正義の乗客の権利と支出を解釈するために証明されている解釈の能力を制限することを意図するもので、議会と交渉しなければならないテキスト、火山を爆発。提案は免除会社はこれらの費用を満たすことを "例外的な状況"であるとみなされるものを明確にしています。これらは、自然災害やゼネストではなく、会社の人員の不足が挙げられる。
"我々は、別のフライトに関する情報、ケアと効果的な移転に重点を置く。目的は乗客ができるだけ早く目的地へ到着、同時にそれは航空会社の問題を解決するために必要な時間を与えることです "と、トランスポートコミッショナー、Siimカラスは、プロジェクトを導入する、と述べた。
また、航空会社はその飛行12時間独自のサービスに移転することができなかった場合は、別の会社で他のものをキャンセルされた乗客を求めなければならない。規制はまた、エラーによってスペルミスときにチケットに乗客の名前を変更する権利が含まれます。旅行者は出発48時間前までの費用なしに変更することがあります。さらに、企業は、それが第1戦を取ったときに帰りの飛行機に搭乗する乗客を拒むことができない。さて、旅行者への権利は、ラウンドを失う時に自動的になります。
また、旅客情報の権利を強化(フライトのキャンセルや遅延が30分以内に説明を受ける必要があります)と失われた手荷物の場合には権利を保証する責任が各国当局である。
欧州委員会の提案は今議会は、18ヶ月かかることができるプロセスと交渉されています。規制が故に後半2014年に発効。 MEPは五から三時間のルールに最も近い初期示したように議会は、最小遅延補正の時間など、特に機密性の高い変更を加えることがあります。

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