2014年3月28日金曜日

スペインの空港経営会社のAENAは、2012年の69'000'000ユーロ(6900万ユーロ)の赤字から、2013年は715'000'000ユーロ(7億1500万ユーロ)の黒字に転換。債務(借金)は11'394'000'000ユーロ(113億9400万ユーロ)に。

EL PAIS

スペインの空港経営会社のAENAは、2012年の69'000'000ユーロ(6900万ユーロ)の赤字から、2013年は715'000'000ユーロ(7億1500万ユーロ)の黒字に転換。債務(借金)は11'394'000'000ユーロ(113億9400万ユーロ)に。

AENA abandona las pérdidas en 2013 con un beneficio de 715 millones

La filial de aeropuertos registra sus primeros beneficios desde que se constituyó en febrero de 2011

El gestor aeroportuario recorta gastos con vistas a una eventual entrada de capital privado


Cristina Galindo Madrid 27 MAR 2014 - 12:20 CET

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AENA leaving losses in 2013 with a profit of 715 million


The airports subsidiary records its first profit since it was set in February 2011

The airport manager trims costs with a view to eventual entry of private capital



Cristina Galindo Madrid 27 MAR 2014 - 12:20 CET


The cure which AENA has been made to be attractive for investment , with a view to an eventual opening of the airport operator to public capital , paid off last year. The group ( including airports and air navigation ) recorded a net profit of 715 million euros in 2013 , compared with a loss of 69 million in the prior year. Debt, the main drag has been reduced by almost 20% in two years, but still amounted to 11,394,000 .
Stresses in the accounts of the public body entry into benefits for the first time AENA Airports . This subsidiary , created at the end of the second term of José Luis Rodríguez Zapatero, in early 2011 , recorded a net profit of 597 million. Reducing hours some airports with little traffic, a new trade policy to improve incomes in the shops, cafes and restaurants, the staff adjustment ( 1,250 voluntary redundancies ) and other measures explain the improved performance of AENA , which gets out of losses despite the economic crisis has caused a significant drop in traffic at Spanish airports and having to face increasing competition from AVE.
The operating costs of the group have fallen by almost 8% compared to 2012 and almost 15 % since 2011, to 1.862 million , according to a statement on Thursday in which the evolution of the results emerged since the new management team it took over two years ago public groups . " AENA has undergone a profound transformation after the implementation of a results-oriented management , a change that has laid the foundations for the future growth of the group ," says the press release in the dependent group of the Ministry of Development.
The cost reduction is greater if one considers only the activity of the subsidiary airports without air navigation. In this case, operating costs have risen from 1,587,000 in 2011 to 1,332,000 in 2013 . The EBITDA increased from 883-1610 million in the same period.

The partial privatization of the company is in the plans of management for months
AENA airports does not provide data , but merely to emphasize that aerodromes less than 500,000 passengers per year, which are those that have been reduced schedules have gone from having in 2011 a gross operating loss of 67 million 43 million.
The major burden of debt remains: 11394000 . But if AENA out debt in 2011 represented 14 times the EBITDA , now represents seven times. Thanks in part to the cash flow generated by the activity of airports last year amounted to 847 million, compared to negative $ 511 million in 2011 .
"With the management carried out in recent years has achieved economic viability of the company," the statement boasts AENA . Remains to be seen if the manager is better off enough to give entrance to private capital. The partial privatization of the company is in the plans of the management team for months. The market is expected to blow over this spring, but it looks like it has put the brakes to the project. Although we must bear in mind that from Fomento never spoke of a calendar.

AENA715万円の利益2013年の損失を残す


それは2011年2月に設置したので、空港の子会社は、その最初の利益を記録

空港のマネージャは、民間資本の最終的なエントリーを視野にコストをトリミング



クリスティーナ·ガリンドマドリード27 MAR 2014 - 12:20 CET
 
AENAは公的資本への空港オペレータの最終的な開口部を視野に、投資のための魅力的に行われている治療法は、昨年報われた。 (空港や航空航法を含む)のグループは、前年度69百万円の損失と比較して、 2013年715万ユーロの純利益を計上した。借金、メインドラッグして2年間で約20 %削減し、それでも11394000に達してきた。
初めてのAENA空港の利益への公的機関エントリの口座に強調している。ホセ·ルイス·ロドリゲス·サパテロの第2項の最後に作成されたこの会社は、 2011年初頭に597百万ドルの純利益を記録した。時間を減らすことはほとんどトラフィック、ショップ、カフェ、レストランでの所得を向上させるために新たな貿易政策、スタッフの調整( 1,250希望退職) 、その他の対策といくつかの空港AENAの改善された性能を説明し、その経済危機にもかかわらず、損失を抜けスペインの空港でのトラフィックの大幅な低下を引き起こし、当店からの競争の激化に直面しなくています。
グループの営業費用は、結果の進化は新経営陣以降登場している木曜日の声明によると、 1862000に、 2011年以来、 2012年とほぼ15パーセントに比べて約8 %も下落しているこれは、 2年以上前にパブリック·グループを取った。 「 AENAは結果重視の経営、グループの将来の成長基盤を築いた変更の実装後に重大な変革を遂げた、 「開発省の依存グループのプレスリリースは述べています。
1は、航空航法ずに子会社の空港の活性のみを考慮した場合のコスト削減が大きくなっています。この場合、運用コストは、2013年に1332000に2011年に1587000から上昇している。 EBITDAは同期間に883から1610000000から増加。

会社の部分的な民営化は何ヶ月も経営計画にある
AENAの空港は、データを提供していませんが、単にそれが2011年に持っていることから行っているスケジュールを削減されているものである年間50万未満の乗客を、飛行場強調するため6700万の営業総損失4300万。
負債の主な負担は残る: 11394000 。 AENAうち2011年の債務は14倍、EBITDAを表すなら、今7回を表します。部分的には昨年、空港の活性によって生成されたキャッシュフローのおかげで2011年の負5.11億ドルに比べて847百万円となりました。
「ここ数年で行わ管理は、企業の経済性を達成していると、 「文は、 AENAを誇っています。管理者が民間資本への入り口を提供するのに十分なほうである場合に見られることを残る。会社の部分的な民営化は何ヶ月も経営陣の計画にある。市場はこの春かけて吹くと予想しますが、プロジェクトにブレーキを入れているように見えている。我々はFomentoからカレンダーの話を聞いたことがないことを心に留めなければなりませんが。
 
AENA verlassen Verluste im Jahr 2013 mit einem Gewinn von 715 Mio.


Die Flughäfen Tochter zeichnet seinen ersten Gewinn seit der im Februar 2011 eingestellt

Der Flughafen-Manager trimmt Kosten im Hinblick auf die eventuelle Eintragung des privaten Kapitals



Cristina Galindo Madrid 27 MAR 2014 - 00.20 Uhr
Le remède qui AENA a été fait pour être attrayant pour l'investissement , en vue de l' ouverture éventuelle de l'exploitant d'aéroport à capitaux publics , a payé l'an dernier . Le groupe ( y compris les aéroports et la navigation aérienne ) a enregistré un bénéfice net de 715 millions d'euros en 2013, contre une perte de 69 millions l'année précédente . La dette , la rue principale a été réduite de près de 20 % en deux ans , mais encore élevé à 11.394.000 .
Souligne dans les comptes de l'entrée en avantages organisme public pour les AENA Aéroports première fois . Cette filiale , créée à la fin du second mandat de José Luis Rodríguez Zapatero , au début de 2011 , a enregistré un bénéfice net de 597 millions . Heures réduisant certains aéroports avec peu de trafic, une nouvelle politique commerciale pour améliorer les revenus dans les magasins, cafés et restaurants , l'ajustement du personnel ( 1250 départs volontaires ) et d'autres mesures expliquer l'amélioration des performances de l'AENA , qui sort de pertes en dépit de la crise économique a entraîné une baisse significative du trafic dans les aéroports espagnols et d'avoir à faire face à la concurrence croissante des AVE .
Les coûts d'exploitation du groupe ont diminué de près de 8 % par rapport à 2012 et près de 15% depuis 2011 , à 1.862.000 , selon un communiqué jeudi dans lequel l'évolution des résultats a émergé depuis la nouvelle équipe de direction il a pris il ya plus de deux ans les groupes publics . " AENA a subi une profonde transformation après la mise en œuvre d'une gestion axée sur les résultats , un changement qui a jeté les bases de la croissance future du groupe ", dit le communiqué de presse dans le groupe dépendant du ministère du Développement .
La réduction des coûts est plus grande si l'on considère que l'activité des aéroports subsidiaires sans navigation aérienne . Dans ce cas , les coûts d'exploitation ont augmenté de 1.587.000 en 2011 à 1.332.000 en 2013 . Le BAIIA a augmenté de 883-1610 millions pour la même période .

La privatisation partielle de l'entreprise est dans les plans de gestion pour les mois
Aéroports AENA ne fournissent pas de données , mais simplement pour souligner que les aérodromes moins de 500.000 passagers par an , qui sont ceux qui ont été réduits horaires sont allés d'avoir en 2011 une perte brute d'exploitation de 67 millions 43 millions .
La majeure partie du fardeau de la dette reste : 11394000 . Mais si l'AENA la dette en 2011 a représenté 14 fois l'EBITDA , représente désormais sept fois . Merci en partie à des flux de trésorerie générés par l'activité des aéroports l'an dernier se sont élevés à 847 millions , comparativement à moins $ 511 millions de 2011.
" Avec la gestion menée au cours des dernières années a atteint la viabilité économique de l'entreprise , " la déclaration dispose AENA . Reste à voir si le gestionnaire est mieux assez pour donner entrée au capital privé . La privatisation partielle de l'entreprise est dans les plans de l'équipe de gestion de mois . Le marché à souffler sur ce printemps , mais on dirait qu'il a mis les freins au projet . Bien que nous devons garder à l'esprit que de Fomento n'a jamais parlé d'un calendrier .

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