2014年1月17日金曜日

サンチアゴ近郊のアンぐろいすの急曲りで、過剰速度で高速鉄道が脱線転覆し79人の乗客が死亡した事故で、事故の原因は運転手が無線電話で車掌と会話していて気をといられてブレーキをふむのを忘れたよう

EL PAIS

サンチアゴ近郊のアンぐろいすの急曲りで、過剰速度で高速鉄道が脱線転覆し79人の乗客が死亡した事故で、事故の原因は運転手が無線電話で車掌と会話していて気をといられてブレーキをふむのを忘れたよう

La última llamada del Alvia

El juzgado traslada a las partes la grabación sonora de la caja negra

Hasta ahora solo se conocía su transcripción

GRÁFICO Registros de la caja negra del tren accidentado
La frenética hora cero del Alvia, por J. PRECEDO
David Reinero Santiago 22 OCT 2013 - 19:02 CET





The last call Alvia


The court moved the parties the sound recording of the black box

So far only known transcription

GRAPHIC Records black box of the crashed train
The frantic Alvia Zero Hour, by J. Precedo

David Santiago Reinero 22 OCT 2013 - 19:02 CET


So far were known transcripts Renfe both on their own and through the courts had been made of the black box Alvia train wrecked in Santiago on 24 July. From Monday, all appearing parties in the process investigating the crash that killed 79 passengers and have access to the recording of the aural environment of the cockpit of the train. It ranges from its output to its derailment in Ourense curve Angrois by speeding its driver, Francisco José Garzón, circulating clueless , as he himself acknowledged , though now investigating whether the judge could alleviate this distraction with better signaling.


moreThe judge blamed the security savings were reduced in AngroisThe conductor and the engineer spoke 11 seconds before the incident of SantiagoVIDEO " That curve is inhuman "VIDEO "If I had seen the danger , I would not have picked up the phone "VIDEO So train derailed SantiagoAn expert accident calls 800,000 euros in feesSPECIAL See all the information about the accident
Recording of half-hour begins with the conversation between cabin and machinist Garzón had guided the train from Madrid to Ourense before this is addressed to his seat in the passenger cars . It ends with the phone call to 20.39,06 hours , just before the accident , he takes the train controller , Antonio Martín Marugán to ask what satellite stationed in Pontedeume stop at the end of its route , to facilitate lowering a family. That call is one minute and 49 seconds and recording black box explanations Garzón alternating with silences corresponding to the words of the auditor on the phone . Garzon reiterated several times the same arguments that revolve around the material possibility that the train stops at the two platforms that have Pontedeume station , in which he does not know what will and finally in either cases family would have no trouble off the train .
In the middle of the repetitive explanations of the call drops Garzón and he asks " Can you hear me ." In the eleven seconds between the time at which the train is running at 195 kilometers per hour although I had to do 80 to pass Angrois , and derailment can hear various sounds : two information beeps to step two beacons and various noises that could be matched with a blow to the mobile phone and driving the train braking . Just then the sound comes crawling convoy and derailed . The recording ends with various alarms sounding in the cab stopped and the wailing of Garzón.

最後の呼び出しAlvia


裁判所は、当事者にブラックボックス録音移動

これまでのところ唯一の既知の転写

墜落した電車GRAPHIC記録ブラックボックス
J.の必死のAlviaゼロアワー Precedo

デビッド·サンティアゴReinero22 OCT 2013 - 19時02分CET
これまでのところ、自分で裁判所を通じて両方の転写国鉄がAlvia列車が7月24日にサンティアゴの難破ブラックボックスで構成されていた知られていた。月曜日から、プロセス内のすべての登場する当事者は、 79人の乗客が死亡し、列車のコックピットの聴覚環境の記録へのアクセス権を持ってクラッシュを調査。今裁判官は、より良い、この気晴らしを軽減することができるかどうかを調査しますが、それは、彼自身が認めたように、無知の循環、そのドライバ、フランシスコ·ホセ·ガルソンを迅速化によりオウレンセカーブAngrois 、その出力からの脱線の範囲シグナリング。


もっと裁判官は、セキュリティの節約がAngroisに減少したと非難導体とエンジニアは、サンティアゴの事件の前に11秒のスポークビデオは「あのカーブは非人間的である」ビデオは「私は危険を見ていたら、私は電話を拾っているだろう」ビデオだから列車はサンティアゴの脱線専門家の事故は手数料80万ユーロを呼び出すSPECIAL事故に関するすべての情報を参照してください
半時間の記録は、これは乗用車の彼の座席にアドレス指定されている前に、ガルソンはオウレンセにマドリッドから電車に導かれていたキャビンと機械工の間の会話から始まります。それは、 20.39,06時間に電話で終わるだけで、事故前に、彼は容易にするために、そのルートの最後にPontedeumeストップに駐留どの衛星依頼する列車コントローラ、アントニオ·マルティンMarugánを取る家族を低下させる。そのコールは、 1分49秒、ガルソン電話で監査人の言葉に対応する無音と交互にブラックボックスの説明を記録している。ガルソンは、彼がどうなるか知っているしないで何度か電車がPontedeume駅を持つ2つのプラットフォームで停止していることを材料の可能性を中心に展開し、同じ引数を、改めて表明し、最終的にどちらのケースで家族は電車オフ何の問題もないでしょう。
コールの繰り返しの説明の途中でガルソンをドロップし、彼は尋ね"あなたは私を聞くことができます。 " 2情報は2ビーコンをステップ鳴り、 :私はAngroisを渡すために80をしなければならなかったが、列車が時速195キロで走行していると、脱線は様々な音を聞くことができた時刻との間に11秒で携帯電話に打撃と一致し、列車ブレーキを駆動することができた様々なノイズ。ちょうどその音は船団をクロールし、脱線しています。録音はタクシーで鳴って、様々なアラームが停止し、ガルソンの嘆きで終わる。

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