2014年1月31日金曜日

スペインのガルシア地方の不況に苦しむ造船業界は、メキシコによる2隻の船の300'000'000ユーロの発注で ほっと一息

EL PAIS

スペインのガルシア地方の不況に苦しむ造船業界は、メキシコによる2隻の船の300'000'000ユーロの発注で ほっと一息

Pemex allana la salida de la crisis del naval en Galicia

La petrolera adjudica a Barreras y Navantia de dos buques por 297 millones cada uno


Lorena Bustabad / María Fernández Ferrol / Madrid 29 ENE 2014 - 22:04 CET



Pemex paves the output of naval crisis in Galicia


Oil Barriers awards and two Navantia ship 297 million each



Lorena Bustabad / María Fernández Ferrol / Madrid 29 ENE 2014 - 22:04 CET


Until rushed vacuum Spanish shipyards seemed comfortably withstand the crisis thanks to an illusion : the large time lag between order and delivery. But between 2011 and 2012 there was what the president of the Xunta, Alberto Nunez Feijoo (PP ) on Wednesday called the "perfect storm " : the backlog is exhausted ; funders , which in the past had benefited from juicy cuts prosecutors, vanished , and the political support that greases the uniqueness supporting sector was about to evaporate . Galicia , the community that led the Spanish private shipbuilding, also suffered an acute internal crisis in some of the reference companies : Vulcan and Barriers . Both suspended payments and raffled two separate contests with debt of 80 %, which sprayed part of the auxiliary industry and left thousands of workers in the lurch .

The chairman of the company Navantia , Ignacio Naveiras defines the contract as a " sad relief "
The journey in the desert could be ending . Mexican state oil company Pemex confirmed in the early hours of Wednesday as 16 months ago, on the eve of regional elections, Feijoo afforded certain : the award of two flotels ( vessels where support staff are housed oil platforms ) to shipyard Barreras ( Vigo ) and public Navantia (Ferrol ) by $ 407 million each, about 297 million euros . Are the amounts of the contracts by the PMI assembler build and Pemex will serve for ten years. The building itself leaves in half turnover : 300 million in total, will go to the shipyards. In addition , barriers negotiates six orders.
" It will create 1,000 to 1,200 jobs to meet deadlines ," said triumphant Galician president, who all this time has mediated with the Government of Mexico for Pemex to enter the capital barriers ( now controls 51 %). Unions in the Vigo estuary breathe a little easier with the agreement , while not as optimistic about the job . " There may be peaks of activity up to 500 people in each yard , but the continuity of the sector will depend on more contracts are activated if " analyzes from the CIG union César Rodríguez .


moreFeijoo says the agreement with Pemex guarantees work for 3,000 workersThe Pemex oil company acquires 51 % of the Vigo shipyard BarrerasFeijoo insists his word that Pemex also built in Ferrol
Faced with the joy that reigns contained in Vigo , Ferrol was happy but not satisfied . The flotel is a small patch for some big yards. Alivia, the public company Navantia , but no cure. "It's a lifeline for a company drowning but the water is still there ," said one committee member Navantia.
Each vessel represents 1.2 million working hours during 30 months in civil shipbuilding, a segment that Navantia is limited to 20 % by the EU and that is not your usual market. " Insufficient " says the chairman of the committee, Ignacio Naveiras , that defines the contract as a " sad relief." Activity to generate a quarter of its direct workforce (2,300 people) and little or nothing to the 3,600 workers made ​​redundant ancillary businesses since 2011 .
The best proof of their disagreement is that workers greeted the announcement of the first contract , Pemex in new construction since 2007 in Ferrol , with a mobilization at noon . Just at the same time that I Feijoo in Madrid certifying to the naval crisis: " We are competitive and our future can we get linked to the best oil in the world ," he said .

PEMEXガリシアの海軍危機の出力を堅持


オイル障壁賞を受賞し、2 Navantia2.97億



ロレーナBustabad/マリア·フェルナンデス·フェロール/マドリード29 ENE 2014 - 午前22時04分CET

秩序と配信の間に大きなタイムラグ:急い真空スペインの造船所まで快適に錯覚する危機のおかげで耐えるように見えた。 ;資金提供者、過去にジューシーなカットの恩恵を受けていたバックログが消耗されていますが、 2011年と2012年の間に水曜日にXunta 、アルベルト·ヌニェスFeijoo ( PP)の社長は、 「パーフェクトストーム」と呼ばれるものがありました検察は、消え、そして独自性サポートセクタグリース政治的支持が蒸発しようとしていた。バルカンや障壁:ガリシア語、スペイン語、民間造船を率いコミュニティは、また、参照企業のいくつかの急性内部の危機に見舞われた。どちらも、支払いを一時停止し、補助産業の一部を噴霧し、窮地​​に数千人の労働者を残した80パーセントの債務と2の別々のコンテストを、抽選。

会社Navantiaの会長、イグナシオNaveirasは「悲しい救済」としての契約を定義
砂漠の旅は終わることができた。メキシコ国営石油会社ペメックスは、 16ヶ月前のように水曜日の早い時間で確認地方選挙の前夜に、 Feijooは、特定の物を得た: 2 flotels (サポートスタッフが石油プラットフォームを収納されている血管)の賞にする造船所Barreras (ビーゴ)と4.07億ドルそれぞれ、約2.97億ユーロによる公共Navantia (フェロー) 。 PMIアセンブラのビルドとペメックスによる契約の金額は、 10年のために役立つでしょうしている。建物自体は半分の売上高の葉:合計300万人が、造船所に行きます。また、障壁は6桁のネゴシエーションを行います。
「それは期限を満たすために千1200にジョブを作成し、 「ペメックスは(現在51%を制御して)資本の障壁を入力するためのすべてのこの時間は、メキシコ政府との仲介している意気揚々とガリシア社長は、言った。ビーゴ河口の組合は、契約を少し楽に呼吸する仕事についてなど楽観的ではありませんしている。 」は、それぞれの庭で500名様までの活動のピークかもしれないが、あれば部門の連続性がより契約が有効化されているに依存します「 CIG組合セザール·ロドリゲスから分析しています。


もっとFeijooはペメックス保証との合意は、 3000労働者のために働くと言うペメックスの石油会社は、ビーゴの造船所Barrerasの51%を取得Feijooはペメックスもフェロールに建設されていることを、彼の言葉を主張
ビーゴに含ま君臨喜びに直面して、フェロールは幸せが、満足しなかった。水上宿泊施設には、いくつかの大きなヤードのための小さなパッチです。 Alivia 、公開会社Navantia 、ない治療法。 「それは溺死の会社の生命線だが、水がまだそこにある、 「 1委員Navantiaは述べています。
各容器は、市民造船、 NavantiaはEUが20%に制限され、それはあなたの通常の市場ではありませんセグメントの30月の間に120万労働時間を表しています。 「不足」との契約を定義する委員会の委員長、イグナシオNaveiras言う「悲しい救済が。 」 3600労働者に、その直接の従業員( 2300人)の4分のほとんど、あるいは何を生成するための活動は、 2011年以来、冗長附帯事業を行いました。
彼らの意見の相違の最高の証拠は、労働者が正午に動員して、フェロールで2007年以来、新規建設の最初の契約、ペメックスの発表を迎えたということです。ただマドリード私Feijooは海軍の危機に証明すると同時に、 「我々は競争力があると私たちの未来は、我々は世界で最高のオイルにリンクされ得ることができる、 "と彼は言った。

0 件のコメント:

コメントを投稿