2014年1月18日土曜日

スペインのパハレスのドンネルの高速鉄道の工事現場では、事前の水質調査もせずに大量の地下水が溢れでて2004年から始まったトンネル工事費用は当初の10億0000'0000ユーロから35億0000'0000ユーロに膨れあがる(スペインの杜撰な工事計画の典型)

EL PAIS

スペインのパハレスのドンネルの高速鉄道の工事現場では、事前の水質調査もせずに大量の地下水が溢れでて2004年から始まったトンネル工事費用は当初の10億0000'0000ユーロから35億0000'0000ユーロに膨れあがる(スペインの杜撰な工事計画の典型)

Un arroyo en los túneles de Pajares

Un trabajador desvela las graves filtraciones en el tramo de obras más caro y costo del AVE

La vía a Asturias costará al menos 3.500 millones frente a los 1.000 previstos inicialmente

El gran túnel de Pajares naufraga (8-06-2013)
Rafael Méndez Madrid 17 ENE 2014 - 18:07 CET



A stream in the Pajares tunnels


A worker reveals serious leaks in the most expensive section of works and cost AVE

The route to Asturias cost at least 3,500 million compared to 1,000 originally planned

Great Pajares tunnel sinks (8-06-2013)

Rafael Mendez Madrid 17 ENE 2014 - 18:07 CET


Leaks of the Pajares tunnels do not stop. Tests by ADIF to waterproof tubes have been unsuccessful , as sources close to the work , and an anonymous worker has posted on Facebook Videos jets that affect AVE complex and more expensive stretch . The message data photos in February 2013. ADIF confirms that the video is taken inside the tunnels, but emphasizes that the image is in months. Development has already invested in 50 miles of the Pajares 3,000 million in 2004 compared with 1,000 initially planned .
A source who worked on the Pajares tunnels not strange content of the video: " When we went to certain areas had to go with clothing fisherman by the huge amount of water coming ." In drilling have reached peaks thousand liters per second ADIF managed to reduce to 500. The tunnel , whose cornerstone is 2004 began with little previous hydrogeological studies and the project allowed the construction inject - injected backfill behind the segments to seal and stabilize -sleazy .
Shortly after starting work TBM water started coming out . The TBM west south mouth tube " proceeded apace when the November 24, 2005 about 6:00 there was a sudden inrush of water and mud down the front of the excavation followed by two , 16 and 19 January 2006. It was the first of a series of incidents that occurred with the water since then on all fronts digging "according to a later report by ADIF .
The tunnels are drafts since 2009 , but ADIF , under Development, still looking for a solution to the leaks. The last was to ask the Eduardo Torroja Institute of CSIC materials a study on what materials could seal the tunnel. Currently there is an underground and hidden transfer from Asturias and Leon drying tunnels have dozens of springs and streams .
Last November , the Executive admitted in a parliamentary answer that the estimated cost of the work was 3.550 million , of which it has already invested 2.943 million euros. The tunnels are still opening date and the chosen option is initially open only one of the tubes .

Pajaresのトンネル内のストリーム


労働者は、最も高価な作品の部分とコストのAVEに重大な漏れを明らかにする

アストゥリアスへのルートは当初計画と比較して少なくとも3500万円の費用がかかり

偉大Pajaresのトンネルシンク2013年8月6日

ラファエル·メンデスマドリード17 ENE 2014 - 午後六時07分CET
 
Pajaresのトンネルの漏れは停止しません。防水チューブにADIFによるテストでは、仕事に近い筋のように、成功していない、と匿名の労働者は、AVE 、複雑で高価なストレッチに影響を与えるFacebookのビデオジェットに掲載されています。 2013年2月中のメッセージデータの写真。 ADIFはビデオがトンネル内取られていることを確認したが、画像は、月単位であることを強調している。開発は既に当初計画千に比べて2004年のPajaresの3000万人の50マイルに投資してきました。
Pajaresのトンネル上のビデオではなく奇妙な内容を働いていた元: 「我々は特定の地域に行ったときには、水の膨大な量は、今後によって衣類の漁師に行かなければならなかった。 "掘削では、第二ADIFあたり千リットルを500に減らすことに成功したピークに達しています。その礎石2004でトンネルは、少し前の地質の研究から始まったプロジェクトは、建設注入を注入したセグメントの後ろに埋め戻しをシールし、安定化·低俗をすることができました。
まもなく作業TBMの水を開始した後に出てくる始めた。 2005年11月24日約6:00 2 、 16および19に続く掘削の前下方に水や泥の突然の突入があったとき、TBM南西口管は「たちまち進め2006年1月。それは、 ADIFによる後の報告によると、 "掘るのすべての面で、それ以来水で発生した一連の事件の第一号だった。
トンネルは2009年のドラフトですが、 ADIFは、開発中の、まだリークの解決策を探している。最後は、 CSIC材料トンネルを密閉することができるもの材料に関する研究のエドゥアルドトロハ研究所に依頼することでした。現在、乾燥トンネルはスプリングの数十を持っており、ストリームアストゥリアスレオンから地下鉄や隠れた転送があります。
最後の11月、エグゼクティブは仕事の推定コストは、それがすでに2943000ユーロを投資しているそのうちの3.550百万ドルであったことを議会の回答で認めた。トンネルは、まだ日が開いて、選択されたオプションは、最初にチューブの一方のみオープンしています。

0 件のコメント:

コメントを投稿