2014年1月17日金曜日

2013年7月24日にサンチアゴ近郊のアンぐろいすの急曲りで、過剰速度で高速鉄道が脱線転覆し79人の乗客が死亡した事故で、この事故の審議をしている裁判官は、開業前に問題がなかったか調査

EL PAIS

2013年7月24日にサンチアゴ近郊のアンぐろいすの急曲りで、過剰速度で高速鉄道が脱線転覆し79人の乗客が死亡した事故で、この事故の審議をしている裁判官は、開業前に問題がなかったか調査

El juez investiga si hubo problemas en Angrois antes de la inauguración

Adif y Renfe se han limitado a contestar que después no se registraron alertas


David Reinero Santiago 23 DIC 2013 - 21:53 CET



The judge investigating whether there were problems before the opening Angrois


ADIF and Renfe have simply reply that no alerts were recorded after



David Santiago Reinero 23 DIC 2013 - 21:53 CET


Judge Luis Aláez instructor Alvia train crash in Santiago on July 24 , a convoy of investigating whether evidence had been any impact on the curve Angrois before the opening of the Ourense -Santiago , 10 December 2011 . So far, ADIF and Renfe, managing public companies respectively from the tracks and trains, had simply give no information about the incidents after the inauguration business travel , but not earlier .

The day of the accident , the driver , Francisco José Garzón, circulated confused after attending a phone call and did not stop as the train was to pass Angrois 80 kilometers per hour. He did a 190, and died 79 passengers derailed . In the area there was no active system that would control the speed, so that advice if excesses of previous papers on speed , whether it was for business travel or in the previous test the inauguration , we hypothesized that Aláez ratify the accident was foreseeable .
The judge argued in another recent car " evil or injury caused by excessive speed to meet the curve ( deaths and injuries of the occupants of the train) was something that had been previously expected ." That foreseeability depends to criminal liability can be imputed to the technical or management that could have prevented the incident there enabling more security measures which he had .
To find out if there were problems in the area before the inauguration, Aláez judge , in an order of December 2 , assumed to own such a request attorney machinist . Aláez considered " research interest " know " the ratio of the running tests carried out in the section of the Ourense -Santiago line before being put into service on 10-12-2011 , stating whether or not there incidence and in if so, what kind and the staff who was on board . " ADIF and Renfe must provide this documentation on those trips discoursed within days .
So far, the information provided by both public undertakings concerned after the opening travel . Thus, the accident report prepared by ADIF, dated October 24 , states that " from the beginning of the operation of the line in December 2011 has not recorded any incident ," but says nothing about previous trips . Similarly, Renfe told the judge on August 26 that " there is no evidence of any impact [ ... ] since the inauguration of the same in December 2011 ." And despite the fact that , in its order of August 20 , the judge asked them Aláez both ADIF and RENFE reports " about an incident " without specifying any date range or mention his inauguration.
Within hours of the accident of July 24 , several machinists and engineers assured ADIF various media , including this newspaper, have knowledge of trains that have circulated over Angrois speed of 80 kilometers per hour maximum to set that curve. But he never appeared written record of it or warn drivers about it.
In opening and travel journalists testing feedback inertia felt board when trains passed through the curve Angrois were also heard . So the lawyer asks Machinist Garzón ADIF and Renfe make a declaration " expressly relationship all personnel would board trains test both service and passenger , including the maiden voyage ."

裁判官は、開く前に問題があったかどうかを調査してAngrois


ADIF国鉄単純にアラートが後に記録されなかったことを返信してきた



デビッド·サンティアゴReinero23 DIC 2013 - 21:53 CET
7月24日にサンティアゴの裁判官ルイスAláezインストラクターAlvia列車のクラッシュ、証拠がカーブに影響されたかどうか調査するの船団はオウレンセ - サンティアゴ、 12月10日のオープン前にAngrois 2011 。これまでのところ、 ADIFと国鉄は、トラックや列車からそれぞれ公開企業を管理する、単純に就任出張後に事件についての情報を与えていなかったではなく、それ以前。

事故当日は、運転手、フランシスコ·ホセ·ガルソンは、電話に出席した後に混乱して循環し、列車が時速Angrois 80キロを渡すためにあったように停止していない。彼は190をした、と79人の乗客が脱線死亡した。それは就任式のビジネス旅行のためか、以前のテストであったかどうかの速度、上の前の論文の行き過ぎは、我々はAláezが批准すると仮定した場合の領域では速度を支配するアクティブなシステムなので、そのアドバイスはありませんでした事故は予見可能だった。
裁判官は「以前に予想されていたものだった悪や曲線(電車の乗員の死傷者を)満たすために速度超過に起因する負傷。 「最近の別の車の中で主張したその予見可能性は、彼が持っていた複数のセキュリティ対策を可能にそこに事件を妨げてきたことができるような技術や経営陣に帰属することができる刑事責任に依存します。
地域の問題は、就任式の前にあったかどうかを確認するには、 Aláezの裁判官は、 12月2日のために、このような要求の弁護士の機械工を所有すると仮定した。 Aláezと考え「研究の関心は、 「どうかをそこに発生率とに述べ、 「 2011年10月12日に、サービスに入れられる前にオウレンセ - サンティアゴラインのセクションで行わ走行試験の比率を知っているもしそうなら、どのような種類のボードにあったスタッフ。 " ADIFと国鉄は日以内にdiscoursedそれらの旅行でこの文書を提供しなければなりません。
これまでのところ、オープニングの旅行の後、関係公的取組みにより提供された情報。このように、 ADIFして調製事故報告書は、 10月24日付けの、 "、行の運転開始から2011年12月に任意のインシデントを計上していない」と述べているが、以前の旅行については何も言っていない。同様に、国鉄は" 2011年12月に同じ発足以来、 [...]の影響の証拠はない」と8月26日に裁判官に語ったそして8月20日、そのためには、裁判官が任意の日付の範囲を指定するか、就任を言及することなく、 ADIFと "事件について" RENFEのレポートの両方Aláezてもらった、という事実にもかかわらず。
7月24日の事故から数時間以内に、いくつかの機械工やエンジニアは、この新聞を含む様々なメディアは、設定する時間当たり最大80キロのAngrois高速に循環している列車の知識を持ってADIFを保証その曲線。しかし、彼はそれの文書記録が現れないか、それについてドライバーに警告決して。
曲線Angroisを通過した列車も聞かれた際に開口部や旅行にフィードバック慣性をテストするジャーナリストは、ボードを感じた。だから、弁護士はマシニストガルソンADIFと国鉄が宣言することを要求「明示的な関係をすべて担当者が列車に乗るだろう処女航海を含め、サービスと乗客の両方をテストします。 "

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