2012年10月3日水曜日

スペインの文部大臣のホセ·イグナシオ·ワート(Jose Ignacio Wert)氏は、地方分権の独立運動気質が、各自治州(地方政府)により、ひとり当たりの教育費に影響して、でこぼこになっていると批判

EL PAIS

スペインの文部大臣のホセ·イグナシオ·ワート(Jose Ignacio Wert)氏は、地方分権の独立運動気質が、各自治州(地方政府)により、ひとり当たりの教育費に影響して、でこぼこになっていると批判

Wert achaca el auge del independentismo a la descentralización educativa

El ministro dice que el principio de solidaridad no está bien atendido en algunas comunidades

Cataluña insta al ministro a demostrar su teoría
Educación impondrá más contenidos a las autonomías
El Gobierno abre un nuevo frente autónomico con la reforma educativa
EP Madrid 2 OCT 2012 - 11:33 CET

Wert blames the rise of the independence of educational decentralization


The minister said that the principle of solidarity is not well addressed in some communities

Catalonia urges the Minister to prove his theory
Education will impose more content to autonomy
The government opened a new front autonomic education reform

EP Madrid 2 OCT 2012 - 11:33 CET


The Minister of Education, José Ignacio Wert, believes "there is some evidence" linking the growth of separatist sentiment in some regions "with the direction it has taken the educational sense," and doubts that the constitutional principles of equality, solidarity and equity are well served when, for example, "in the Basque education spending per pupil is twice that in Andalusia".
In an interview with Telemadrid, Wert has stated that his education reform, which the central government will increase the percentage of content that imposed on autonomy, "not intended as a recentralization" but about "eliminating the blur that has had the educational process in Spain. " In this sense, has been modeled to Finland, to understand that this country "gives a great autonomy to schools, but maintains a national curriculum and evaluated according to well-defined guidelines."
Asked if the government is "unable" to enforce the Constitution and that in Catalonia and the Balearics a child can study in Castilian, Wert has responded that it is "firmly committed" to resolve this issue, but that is a matter that "goes beyond the state inspection." "It should not be the slightest doubt that in this term the topic will have a practical solution, because the problem is not what the law says, it says clearly, and everyone is entitled to the Castilian is the language of instruction in the education received. called not enough individual attention to understanding this right, but we have to make it effective. And I guarantee you that we will do, "he assured.
Moreover, the education minister has said his proposed education reform "is not ideological, but is inspired by two clear goals." On the one hand, "eliminating the existence of 17 autonomous systems with different yields and investment" and, second, to improve educational performance, since "Spain has more than twice the rate of early school leaving for the countries in which young people will have to compete. "


Catalonia Wert urged to prove his theory
IVANNA VALLESPÍN, Barcelona
The spokesman for the Catalan Government, Francesc Homs, has described as "serious" the association of separatist sentiment boom with the decentralization of educational skills. Wert Homs urged to clarify what those "evidence" to which reference has been made and has broached that "evidence" is academic results.
The spokesman suggested the holder Catalan state Education "you look data presiding ministry and reflect that when students finish compulsory education, the level of knowledge of Castilian [of Catalan students] is above the average Spanish ".

スペインの文部大臣のホセ·イグナシオ·ワート(Jose Ignacio Wert)氏は、地方分権の独立運動気質が、各自治州(地方政府)により、ひとり当たりの教育費に影響して、でこぼこになっていると批判
ウェルトは、教育、地方分権の独立性の上昇のせい


大臣は、連帯の原則がよく、いくつかのコミュニティで対処されていないことを言った

カタルーニャは、彼の理論を証明するために大臣を促す
教育は自治に多くのコンテンツを課すことになる
政府は新しいフロント自律教育改革を開設

EPマドリード2 OCT 2012 - 午前11時33分CET
 
文部大臣、ホセ·イグナシオ·ワートは、一部の地域で分離独立感情の成長をつなぐ "それが教育の意味を取っている方向を、"と平等の憲法上の原則その疑問、 "いくつかの証拠がある"と信じている連帯と平等、例えばよく役立っている "と生徒1人当たりの教育支出バスクでは、アンダルシアでその倍です。"
Telemadridとのインタビューで、ウェルトは、中央政府が自治に課せられたコンテンツの割合を増加させる彼の教育改革が、しかし、持っていたブラーを排除する "約" recentralizationとして意図されていない "と述べているスペインの教育過程。 "この意味で、この国があることを理解するために、フィンランドにモデル化されている "学校に大きな自治権を与えますが、全国的なカリキュラムを維持し、明確に定義されたガイドラインに従って評価した。"
政府は憲法を施行するために "できません"であるとことかどうかを尋ねられたカタルーニャ、子供がキャステリャで学ぶことができバレアレス諸島で、ウェルトは、この問題を解決するには、 "しっかりとコミット"であると回答したが、それが問題ということです"状態検査にとどまらない。"問題は法律が何を言うかではない、それははっきり言って、誰もがキャステリャを受ける権利があるので、 "それは、この項のトピックは、現実的な解決策を持っていることを少しも疑問であってはならない教育の命令の言語は、この権利を理解するには十分ではない個々の注意を呼びかけた。受けたが、我々はそれを有効にする必要がありますされますそして、私は我々は実行することを保証する "と、彼は安心してください。
また、教育大臣は彼の提案された教育改革は "イデオロギーではなく、2つの明確な目標に触発されています"と述べている一方、スペインは早期に学校の倍以上の速度がで国に向けて出発しました "以来、教育のパフォーマンスを向上させるために、"別の利回りと投資で17自律システムの存在を排除する "と、第二若い人たちは競争しなければならない。 "


カタルーニャウェルトは、彼の理論を証明するよう求め
イヴァンナVALLESPÍN、バルセロナ
カタロニア政府のスポークスマン、フランセスク·ホムスでは、教育スキルの分権化と分離主義感情ブームの "深刻な"協会として説明してきました。ウェルトのホムス、リファレンスにそれらの "証拠"がなされたもので、 "証拠"学業成績であることブローチたか明確にするよう要請した。
広報担当者は、データの所管省庁を見て、生徒が義務教育を終了するときは、カスティーリャの知識のレベルをあることを反映して[カタロニア語の学生] "ホルダーカタロニア州の教育を提案した平均を上回っているスペイン語 "。

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