2012年10月25日木曜日

115カ国から240航空会社の組織の国際航空運送協会(IATA)は、スペインの2012年の空港使用料の19%の値上げ(マドリッドとバルセロナは50%の値上げ)は、高すぎると抗議、2011ねんから2013年にかけては67'49%の値上げ(毎年18'76%の値上げ、マドリッドは毎年28'5%の値上げ)

EL PAIS

115カ国から240航空会社の組織の国際航空運送協会(IATA)は、スペインの2012年の空港使用料の19%の値上げ(マドリッドとバルセロナは50%の値上げ)は、高すぎると抗議、2011ねんから2013年にかけては67'49%の値上げ(毎年18'76%の値上げ、マドリッドは毎年28'5%の値上げ)

La IATA critica la subida de las tasas en los aeropuertos españoles

La organización que agrupa a 240 aerolíneas considera "inaceptable" e "insostenible" el aumento


Cristina Galindo Madrid 24 OCT 2012 - 13:15 CET



The IATA criticizes the higher fees at Spanish airports


The organization which represents 240 airlines considered "unacceptable" and "unsustainable" increases



Cristina Galindo Madrid 24 OCT 2012 - 13:15 CET


Antony Tyler, director general of the International Air Transport Association (IATA), an organization of 240 companies from 115 countries, on Wednesday criticized the "unacceptable" and "unsustainable" higher fees charged by airports in Spain this year and those planned for the next three years. The airlines have asked the European Commission to investigate these increases which, in the opinion of the industry, will have a devastating effect on the industry.
"It makes no sense that a country that is so dependent on tourism less competitive," Tyler said in a meeting with journalists. The association expects the industry to lose this year in Europe EUR 1,200 million, 1,900 million after winning in 2010 by the economic crisis ravaging the Old Continent, and especially Spain, where traffic is falling.
Aena, the public company that manages the Spanish airport network, this year agreed to an average increase rate of 19%, it becomes 50% in Barajas and El Prat. In 2013, the overall rates go back up about 8%. According to AENA, the law allows to increase rates between 2013 and 2015 as well as the consumer price index (CPI) in October, more than five points, to recover past investments. This is what will happen next year and, almost certainly, the following, as AENA need urgently relieve the burden of massive debt dragging, amounting to 14,000 million.
The real gains end up being much higher, due to the complex composition of the fees, according Aceta. In a recent report, the management estimates that the cumulative increase between 2011 and 2013 will be 67.49% in all the airports, ie, 18.76% on average per year (an annual 28.51% in Barajas ).

The IATA has asked the European Commission to investigate the rate hike
"Airlines are cutting back wherever they can to offset rising fuel and traffic decline, but measures such as rate hikes as important now are not very sensible," said Tyler. "European airlines are losing money and ask them to pay more taxes now is crazy, because if you raise rates plus low traffic and fewer people will fly. At such a time should not cripple a strategic sector," he said.
There have been very concrete consequences. In June, shortly after the adoption of the rate hike for 2012, the budget airline Easyjet announced he was leaving his home base in Madrid by the high rates and oversupply of cheap. The airline will operate flights to Barajas, but its aircraft and personnel allocated to other airports outside of Spain from next winter 2012-2013.
The IATA has asked the European Commission to investigate the rate hike, as it ensures that the law obliges AENA first consulting companies. According Aceta, association representing companies in Spain, the rate increase will result in a rise of 6% notes, while it will be lost by 2.9 million passengers a year. "Spanish companies can not leave their bases in Spain, but it would not be surprising that other countries choose to invest in expanding the business," said Tyler.

115カ国から240航空会社の組織の国際航空運送協会(IATA)は、スペインの2012年の空港使用料の19%の値上げ(マドリッドとバルセロナは50%の値上げ)は、高すぎると抗議、2011ねんから2013年にかけては67'49%の値上げ(毎年18'76%の値上げ、マドリッドは毎年28'5%の値上げ)
 
 
IATAはスペインの空港で高い手数料を批判


"容認できない"と "持続不可能"が増加とみなさ240航空会社を代表する組織



クリスティーナ·ガリンドマドリード24 OCT 2012 - 13:15 CET
 
アントニー·タイラー、水曜日に国際航空運送協会(IATA)、115カ国から240社の組織、事務局長は、今年スペインの空港によって充電 "容認できない"と "持続不可能"高い手数料を批判そしてそれらは、今後3年間に計画しました。航空会社は、業界の意見では、業界に壊滅的な影響を持つことになり、これらの増加を調査するために、欧州委員会に要請した。
"それは、競争力の弱い観光にとても依存している国というのは意味がありません、"タイラーは、ジャーナリストとの会談で述べた。関連業界は、トラフィックが落ちている旧大陸、特にスペイン、無道経済危機によって、2010年に優勝した後、欧州ユーロ1,200百万円、1900万円で今年負けると予想している。
AENA、スペインの空港のネットワークを管理する公共会社は、今年は19%の平均増加率に同意し、それはバラハスとエルプラットの50%となる。 2013年には、全体的な率は最大約8%戻ってください。 AENAによると、この法律は、2013年から2015年の間に金利だけでなく、過去の投資を回復するための10月の消費者物価指数(CPI)は、以上の5つのポイントを、増やすことができます。これはAENAは早急14000百万、巨額の債務を引きずるの負担を軽減する必要があるとして、来年と、ほぼ確実に、次のことを、何が起こるかです。
本当の利益はacetumの複数形に従って、手数料の複雑な組成のため、はるかに高いままで終わる。最近のレポートでは、経営陣は2011年から2013年の間に累積増加がすべての空港で67.49パーセント、すなわち、年間平均で18.76パーセント(バラハスで毎年28.51パーセントになると推定)。

IATAは利上げを調査するために、欧州委員会に要請している
"どこに彼らがすることができます航空が上昇し、燃料とトラフィックの減少を相殺するために減らしているが、このような重要なように、利上げなどの措置は現在、非常に理にかなっていない"とタイラーは言った。 "航空会社は今ではお金を失って、さらに税金を払うしてもらっている欧州では、金利を上げることに加えて、低いトラフィックが少なく、人々は飛ぶでしょうなぜならもし、クレイジーであるため、このような時間が不自由に戦略的セクターをすべきでない時に、"と彼は言った。
非常に具体的な影響がありました。 6月には、まもなく2012年の利上げの採択後、格安航空会社イージージェットは、彼が安い率の高さと供給過剰によるマドリッドで彼のホームベースを残していたと発表した。航空会社はバラハス国際へのフライトを動作しますが、その航空機と人員は、次の冬2012年から2013年からスペインの外に他の空港に割り当てられます。
それは法律がAENA最初のコンサルティング会社を義務づけることを保証するようなIATAは、利上げを調査するために、欧州委員会に要請している。それは2.9万人の乗客年間で失われてしまいながら、スペインの企業を代表するacetumの複数形、アソシエーションよると、速度の増加は、6%の債券の上昇になります。 "スペインの企業がスペインに拠点を残すことはできませんが、それは他の国々は、ビジネスの拡大に投資することを選択したことは驚くべきことではないだろう"と、タイラーは言った。

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