2012年10月25日木曜日

ウォールストリートジャーナルの特集で 取り上げられたスペインのバレンシア資本のスーパー連鎖店網のMERCADONAの"成功の秘訣"は、より生産的、柔軟な労働条件

EL PAIS

ウォールストリートジャーナルの特集で 取り上げられたスペインのバレンシア資本のスーパー連鎖店網のMERCADONAの"成功の秘訣"は、より生産的、柔軟な労働条件

‘The Wall Street Journal’ alaba el “modelo alemán” de Mercadona

El diario estadounidense destaca las condiciones de trabajo flexibles y los salarios ligados a la productividad


El País Valencia 24 OCT 2012 - 12:37 CET



The Wall Street Journal praised the "German model" of Mercadona


The American newspaper highlights flexible working conditions and wages linked to productivity



El Pais Valencia 24 OCT 2012 - 12:37 CET


Mercadona is starring Wednesday in the pages of The Wall Street Journal reveals that the "secret of success" lies in work with "German-style recipe" in order to be more productive, flexible working conditions for employees whose work is linked to the achievement of bonus, a "rare mix" in Spain.
The American newspaper stands on its front page that the Valencian chain has hired 6,500 employees last year, more than any other Spanish company, with sales increased 8% and continue to rise.
All this has been achieved, the newspaper said, in a country that "is approaching an international bailout", with an unemployment rate close to 25% and retail sales have declined for 25 consecutive months. "We had to find a model that will differentiate us from our competitors," said the president of Mercadona, Juan Roig, who points to Wal-Mart as one of its models, according to the newspaper. Currently about 90% of workers are full-time permanent contract, compared to other Spanish competitors, in which 60% of staff work part-time.
The paper also highlights the Valencian chain investment in their employees and their training. Mercadona has become a reference in Spain, though it will take a while for any other company can copy it says in the article the head of the Spanish office of Kantar Worldpanel, Luis Simoes. "Mercadona has invested in its employees for years and years," he stressed.
According to the publication, Mercadona also pays above-average wages and has never done layoffs. "If the company hits certain profit targets, almost all employees will receive a bonus of up to two months' salary," says The Wall Street Journal.
In return, he adds, Mercadona requires dedication of its employees, who are sometimes called to help with other jobs around the store. "Workers are trained to keep a close eye on customer needs. When a buyer stops at a rack of fresh food, for example, an employee can offer help in about seven seconds," the report said.
The efficiency drive has helped increase sales per employee by 62% since 2004, according to The Wall Street Journal says, pointing to the absence in the supermarket chain is in the 1%, well below the national average , with an annual staff turnover of 5%.
The Wall Street Journal adds that the higher productivity of workers allows Mercadona keep prices under control, which fell by 10% in 2009 alone.
Mercadona, whose market share has risen to 21% today from 15% holding in 2008 and is preparing for a new challenge: to explore its expansion outside Spain, beginning with Italy, says the newspaper.

ウォールストリートジャーナルの特集で 取り上げられたスペインのバレンシア資本のスーパー連鎖店網のMERCADONAの"成功の秘訣"は、より生産的、柔軟な労働条件
 
 
ウォールストリート·ジャーナルはMercadona"ドイツモデル"を称賛


アメリカの新聞は、生産性にリンクされている柔軟な労働条件賃金を強調



エル·パイスバレンシア24 OCT 2012 - 12時37分CET
Mercadonaはウォールストリートジャーナルのページに水曜日を主演している "成功の秘訣は、"より生産的、柔軟な労働条件であるために "ドイツ風レシピ"で仕事にあることが明らかにその作品はボーナスの達成、スペインの "希少ミックス"にリンクされている従業員のため。
アメリカの新聞は、売上高は8%増加し、上昇し続けるとバレンシアチェーンは、昨年、他のスペインの会社よりも6500の従業員を雇っていることをフロントページの上に立っている。
このすべてが25%、小売売上高失業率に近いが、25ヶ月連続で減少していると、 "国際的な救済に近づいている"国では、新聞によると、達成されています。 "我々は、他社との差別化になるモデルを見つけなければならなかった、"そのモデルの一つとしてウォルマートを指すMercadona、フアン·ロイグ会長は同紙によると、言った。現在の労働者の約90%は他のスペイン語の競合他社と比較して、フルタイムパーマネント契約、スタッフの60%がアルバイトしています。
本稿では、また、その従業員やそのトレーニングでバレンシアチェーンへの投資を強調しています。他の会社は、それが記事カンターWorldpanel、ルイスシモンイスのスペイン事務所の頭の中で述べてコピーすることができ、それにはしばらく時間がかかるでしょうがMercadonaは、スペインにおける基準となっています。 "Mercadonaは何年も何年も、その従業員に投資してきた"と彼は強調した。
公報によれば、Mercadonaも平均以上の賃金を支払うとレイオフを行ったことはありません。 "会社が一定の利益目標に命中した場合、ほぼすべての従業員が2ヶ月分の給料までのボーナスを受け取る、"ウォールストリートジャーナル紙は述べています。
その見返りに、彼は追加して、Mercadona、時には店の周りに他のジョブを支援するために呼ばれて、その従業員の献身を必要とします。 "労働者は、顧客のニーズに目を保つために訓練されています。買い手は生鮮食品の棚で停止したとき、例えば、従業員は約7秒で助けを提供することができます"と報告書は述べている。
効率ドライブがウォールストリートジャーナルによると、2004年以来62%従業員一人当たり売上高を増加させる助けただけでなく、全国平均より下、1%になっているスーパーマーケットチェーンの不在を指す、と言う、5%の年間離職率を持つ。
ウォールストリートジャーナルは、労働者の生産性向上がMercadonaは2009年だけで10%まで落ちた、制御の下で価格を維持することができると付け加えた。
その市場シェア、2008年に持ち株の15%から今日は21%に上昇していると新たな挑戦のために準備しているMercadona、イタリアで始まる、スペイン国外の事業拡大を模索するには、新聞を言う。

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