2013年1月28日月曜日

2012年の世界の携帯電話の販売台数は、2011年より0'2%減少して17億0000'0000台に。

EL PAIS

2012年の世界の携帯電話の販売台数は、2011年より0'2%減少して17億0000'0000台に。

Cae por primera vez la venta mundial de móviles

Los fabricantes chinos Huawei y ZTE se encaraman entre las cinco primeras posiciones


Javier Martín Madrid 25 ENE 2013 - 12:03 CET



Cae first global mobile sales


Chinese manufacturers Huawei and ZTE are perched among the top five



Javier Martin Madrid 25 ENE 2013 - 12:03 CET


The reality of smartphones plugged the phone industry: in 2012, for the first time in history, mobile phones are sold less than the previous year, if only 0.2%, according to annual figures released by IDC and Strategy Analytics. about 1,700 million units. The figures are massaged by the continuous rise of smart phones, but its growth has also declined from 70% in 2011 to 43% last year.
In the summary of the whole year, Samsung and Apple concentration is higher than in the last quarter as they are made with 65% of smartphones sold brand, according to IDC. The next three have lost sales and market share, which gives an idea of ​​the increasing dominance of the big two. Nokia, still third in the entire year, has lost half of its share, down from 54.6% of sales, the fourth, HTC, has lost 25% and the fifth, RIM, 36%. Concetración by Apple and Samsung, the other manufacturers have only 17% of the market, 32% less than in 2011.
The landscape was very different in the Christmas quarter. Of every hundred phones sold, 45.5 were intelligent, the highest percentage in history. That time also marks the entry of Huawei and ZTE among the top five vendors, including, for the first time, Huawei scale to third place with 10.8% market share, just behind Samsung (29%) and Apple (21 , 8%). In fourth place is situated Sony (4.5%), thanks to its Xperia models in the first year with label and detached from Ericsson. The fifth is for the Chinese company, ZTE to 4.3%.
For ZTE, in the last quarter for the first time sold more smartphones than conventional phones thanks to their low prices, which has brought that together (conventional phones smarter) sold 14.6% less, down only surpassed by Nokia (24% less).
Huawei, another Chinese, has pursued a strategy diametrically different, with high-end phones like the Ascend P1, the thinnest on the market, and next Mate, a tabphone therefore have a 6.1 inch screen (in this segment The successful Note Samsung have 5.5 inches).

2012年の世界の携帯電話の販売台数は、2011年より0'2%減少して17億0000'0000台に。
CAE初のグローバルモバイル販売


中国メーカーHuaweiとZTEは、トップ5の中で腰掛けている



ハビエル·マルティン·マドリード25 ENE 2013 - 12:03 CET
 
スマートフォンの現実は電話業界に差し込ま:2012年には、歴史の中で初めて、携帯電話は毎年恒例のIDCが発表した数字によると、わずか0.2%であれば、前年未満で販売されており、 Strategy Analytics社。百万1700台程度。数値は、スマートフォンの継続的な上昇にマッサージされていますが、その成長は、昨年2011年には70%から43%に減少している。
彼らはブランドを販売したスマートフォンの65パーセントで作られているように全体の年間のまとめとして、サムスンとアップルの濃度は、IDCによると、最後の四半期に比べて高くなっています。次の3つが大きな2の増加支配のアイデアを提供している、販売、市場シェアを失っている。ノキアは、全体の年ではまだ第三、ダウン売上の54.6%から、そのシェアの半分を失ってしまった、第四、HTCは、25%と第五は、RIMは36%を失ってしまった。アップルとサムスンのConcetraciónは、他のメーカーは、2011年に比べて32%削減、市場のわずか17%を持っています。
風景は、クリスマス期には非常に異なっていた。売れるたびに百の電話機、45.5は、インテリジェントな、歴史の中で最も高い割合であった。その時もちょうどサムスン(29%)、アップル(21の後方に、10.8%の市場シェアで3位に、初めて、など、Huawei社の規模を上位5社のうち、HuaweiとZTEのエントリをマーク、8%)。ソニー(4.5%)、ラベルが付いた最初の年に、そのモデルのXperiaのおかげで位置しており、エリクソンから切り離された第四に。第五は、4.3%にZTE社、中国の会社のためのものです。
ZTE社は、最初の時間のための最後の四半期にダウン、14.6%以下(従来の電話よりスマート)はまとめ販売している彼らの低価格で、従来の携帯電話のおかげで、より多くのスマートフォンを販売唯一のノキア(24%以下)で突破。
Huawei社は、別の中国人は、アセンドP1は、市場で最も薄い、次のメイトのようなハイエンドの携帯電話で、正反対に異なる戦略を追求してきた、tabphoneしたがって、このセグメントでは6.1インチのスクリーンを(持っている成功注三星)は5.5インチを持っています。

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