2012年12月3日月曜日

スペインでの公立病院の経営·管理の私営化は、公営病院の効率化·高率化·高利つ化·功利つ化??

EL PAIS

スペインでの公立病院の経営·管理の私営化は、公営病院の効率化·高率化·高利つ化·功利つ化??

De la pública a la privada y al revés

El trasvase de directivos y gestores entre la Administración y las empresas de la sanidad evidencia sus estrechas relaciones y la falta de control y transparencia


G. ABRIL / E. G. SEVILLANO / J. PRATS Madrid / Valencia 2 DIC 2012 - 00:02 CET



From public to private and back


The transfer of executives and managers between the administration and business of health evidence his close relations and the lack of control and transparency



G. APRIL / E. G. SEVILLANO / J. PRATS Madrid / Valencia 2 DIC 2012 - 00:02 CET


Manuel Marin Ferrer was between 2000 and 2007 the man of the Generalitat Valencian Health Department in the district of La Ribera, privately run. During this time he served as commissioner. His job was to oversee the Administration awarded to private health care: Health Ribera UTE. In September 2007, the same attendant health signed him for the position of greater responsibility: the direction of the Department of Health. And he went, without intermediate stages, to monitor the company from his position as public health administration to be on the payroll of the company.
The British press has echoed recently in cases than whites graphically called "revolving door (revolving door)": the transition from public to private sector managers to monitor passing companies to work for them. The Guardian published on November 23 that a government health exasesor Cameron has just been signed by a private health lobby.



THE COUNTRY
In Spain there are similar cases, as shown in the case of Marin Ferrer. Both of people who are at the service of private firms all the knowledge acquired in the public health and on the contrary, the Administration charges privatization drive initiatives that benefit the health sector companies and that some have dubbed "Horse strategy Trojan ".
This happens in a very turbulent time for public health, hit by spending cuts and privatization registered the biggest bet so far. The management of 10 hospitals in Madrid and Castilla-La Mancha is about to change hands: from public to private. The rejection of these policies has taken to the streets in Madrid block the health sector.

Valencia and Madrid highlighted by the return of health executives
The debate is not just ideological. Also due to the lack of evidence that privatization can control spending, transparency regarding the interests of the sector and control over the companies involved in public health. Governments that have chosen the model is often turned in their top defenders, as are those companies that provide the service and draw revenues from it. No wonder the movement of officials who cross from one side to other public and private areas.
For Marin Ferrer took place precisely at the cradle of private health management of public hospitals, the Valencian town of Alzira. In 1999, the PP government led by Eduardo Zaplana launched that has come to be known as Alzira model, a formula that has been consolidated in Valencia: public health coverage of 20% of its inhabitants depends on the moment of a company . Marín became the company that used to have to watch. Its functions in government was to oversee the Bank of UTE Health (majority owned by Adeslas and Ribera Salud), which deals with health care of the 250,000 residents of the region of La Ribera. His duties included checking that conformed to the terms of the contract and who met the criteria of quality of care agreed.
Marin Ferrer, in a written response to this newspaper, not considered to be committing a potential conflict of interest to be passed over. "The Administration and the concessionaire at all times act as allies (...) to ensure quality public assistance, as polls show, patients and our staff, so there will be no inconsistency".
There are no regulations regarding conflicts of interest that may fall on the figure of the commissioner private management departments. There are no rules that prevent, from one day to another, sit across the table and go to serve the public to put their knowledge at the service of the company that oversaw.
Nor is there a law guarantees able to preserve the public interest in new approaches to health management to its ongoing expansion and implementation. The consultancy PriceWaterhouseCoopers called attention to it in the report Ten hot topics of the Spanish health for 2012. "In order to solve some of the most controversial aspects of these forms of collaboration [private public in general], it would be reasonable to start the debate on whether to design a regulatory framework that settles the basis of the public interest to preserve, along with the type of relationship with the company or desirable private companies involved, "stated in the chapter titled It's time to revive the public-private partnership.

The debate includes questions about the savings privatize
The Spanish Society of Public Health and Health Administration (SESPAS), which are part of the 12 scientific societies, is more explicit. First, it highlights the lack of information on the outcome of the privatization experiences: "Contrary to advertise their defenders, in practice it has proven benefits warrant its adoption." This limited information "has allowed only credible risk warn that excessive proximity between authorities and dealers can make to reduce the effectiveness of supervision on the services provided," he adds. And even going so far as to warn of "serious risk of regulatory capture" phenomenon that occurs when corporate influence [in this case the private sector health] is such that it has the ability to submit to the Administration, void your inspection function and convert the regulator "in extreme cases in defense of the interests of the dominant" instead of interest.
"It may make sense to separate the service provider [private] payer [public], but whenever there is a strict control of the second over the first," adds John Oliva, president of the Association of Health Economics (state level , has about 900 members, doctors and economists, and is part of SESPAS). "The problem is that lack of good governance standards" on this model, he adds. Especially when few health operators monopolize the market and, as a result, acquire great power to influence the authorities who contract their services, as in Spain with the weight of Shore Health and Capio, the two main groups that manage public hospitals.
An example of alleged "Trojan horse" is Anthony Burgess, CEO of Hospitals Ministry of Health in Madrid since 2008, Madrid ideologue of the health plan for 2013 (privatization of the management of six hospitals and 27 health centers), which went over 20 years working for companies. In his time as director of care in Adeslas launched Alzira hospital. After Capio advised on the construction of the hospital-translational Valdemoro Alzira model to Madrid, opened in 2007. His son, Antonio Burgueño Jerez, works for Health Bank, which advised on the hospital project Torrejón (recently purchased by Sanitas), that the Department of Health awarded when Burgueño father was in office.

"There will be no incompatibility," says a concerned
In Madrid the transfer works in both directions. The last two directors of Health have interests in private healthcare. Manuel Lamela was in office between 2003 and 2007, when the scandal splashed case of alleged irregular sedations Severo Ochoa Hospital in Leganes. In 2010 created the corporation Madrid Medical Destination, S. L., dedicated to promote Madrid as a destination for medical tourism. Journalists still remember the launch of his new project in July 2011. Appeared flanked by two directors of the autonomous government of Esperanza Aguirre, two town councilors of Ruiz-Gallardón and the president of the employers. Presented a "nonprofit association" called Madrid Medical Center (MCM), which was born with the goal of "health tourism boost class" to private clinics in Madrid. Among his clients, Capio, MD Anderson or Light Clinic.
The Madrid City Council and the capital of MCM helped takeoff. The first, through the body Madrid Network, granted a loan of 1.3 billion euros. Money came from a batch of 80 million from the Ministry of Science and Innovation aimed at investment in innovative projects. The City Council awarded a grant of 5,900 euros in exchange for including the logo of the city on the website. Year and a half later, the site has no content. MCM's director, Mario Esteban explains that they have changed the name and the commercial Ibersalud gone. Lamela has not made the "big event of the health sector" who claimed to have signed with Ifema 2012 and that was to be called Madrid Medical Meeting. "It is suspended without date" confirmed in Ifema. This newspaper has tried unsuccessfully to contact Lamela.
Juan Jose Guemes is another example of revolving door in Madrid. He left his post as Minister of Health in 2010 and joined the IE business school, but some of their activities are related to the position he held in the public domain. The Swiss company Unilabs, clinical analysis, signed him last June as director. Unilabs manages the hospital laboratory Fundación Jiménez Díaz, owned by Capio. This newspaper tried unsuccessfully to contact this exconsejero Madrid.

Experts warn of "too close" to firms and authorities
"We must distinguish between legal inconsistency and incompatibility ethics and politics," says IESE Prof. José Ramón Pin. "The transfer of management is quite natural in the U.S., but they solve it with transparency. A secretary of state, for example, goes before a parliamentary committee. In Spain it would be nice to have more transparency, a body to judge potential conflicts of interest. " Pin considers unduly restrict that transfer is negative because "lost talent": "The important thing is not the way the private sector, but there are mechanisms to find out if someone has passed as a return of favors or just because it is good professional."
In Capio, the transfer from the public sector is at the very origin of the company in Spain. One of its founders is Fernando Largo (left the company in 2005). Former member of the PSOE, the cardiologist served as provincial director of the National Institute of Health in Toledo in the early nineties of the last century, and was deputy general manager of Insalud concerts between 1993 and 1996. Two years after leaving public office, doctor's jacket hung and became a partner in a clinic in Castilla-La Mancha called Recollect. That was the germ of Capio. Almost 15 years later, 67% of the revenue of this company come from concessions and concerts with government.
Among employees Teresa Capio is Echániz, sister of Jose Ignacio Echaniz, Minister of Health in Madrid when the company took control of the Fundación Jiménez Díaz (gives health coverage to over 400,000 Madrid), and current health counselor Castilla-La Mancha, where he announced the privatization of the management of four hospitals. "The hired when his brother had no health care. She is a pharmacist and knows the industry, "said Victor Wood, the group's president. Despite attempts by this newspaper, Capio will not talk to the aforementioned provided, which has a middle position.
Among the 10,000 employees of the company also appears Elena Arias, who left his post in 2007 as Director of Human Resources at Capio to assume management of the Health Service of the Principality of Asturias. He returned to the company in 2011. No stops or breaks in between.
Last year, when the company Capio was launched to find a new buyer, knocked on his door "four or five" venture capital funds, as a director of the company. They say that public health is not profitable, but it seems a business from the point of view of private. "The proof is that all global funds to invest in private healthcare," he adds. And that's because in times of public cuts, increases the demand for private care and also the ability of these companies to make money with public privatizations. Health can be a two-way business.




A growing sector
The business of private management of public hospitals in Spain is basically about two companies: Capio, controlled by private equity fund CVC Partners, and Ribera Salud, equally owned by the former Valencia savings Bancaixa (Bankia ) and CAM (Sabadell). The sector, boiling, nearly overturn earlier this year when he tried to buy Bank Capio Health.
The Valencian company had an instrumental origin. It was created to carry out the project of regional PP give the private sector the construction and management of a public hospital in Alzira materialized in 1999. Adeslas provided health knowledge. Lubasa Dragados and took care of the work. But lacking financial muscle. To do this, the Valencian Government promoted the creation of Shore Health, owned by Bancaixa and CAM.
Health Bank grew, was emancipated and became an independent health operator, to the point of leading projects. However, the collapse of its two shareholders (Bancaixa absorbed by Bankia, in turn, tapped) and CAM (operated and sold to Sabadell for one euro) put the company in a difficult position and was released. Capio was then very nearly acquire. At the end there was no economic agreement between the parties. Sabadell CAM who is now trying to negotiate with Bankia to acquire 50% of the firm has not, according to company sources.
The British fund CVC, led by financier in Spain Javier de Jaime, is the majority shareholder of Capio. This is the same group that originated and grew the company in 1998 (then Iberian Diagnostic and Surgery, IDC). The eventually sold in 2005 to the Swedish group Capio for 331 million euros. A year later, two investment funds, Apax and Nordic Capital, bought the Swedish company and entered the Board of Directors of the Spanish subsidiary. In 2011, however, the company based in Spain covenanted cleaved from the matrix. Buyer sought and after receiving various offers, ended up closing the transaction with CVC, old acquaintances, for 900 million euros.
Along with Capio and Ribera Salud, health insurers as Sanitas (BUPA Group Property, British multinational health), the newly formed companies like Chiron-USP (owned by the family fusion Cord and equity fund Doughty Hanson) and Hospitals Madrid are closely following the announcement of the imminent release of administrative concessions of public hospitals in Madrid and Castilla-La Mancha to take positions in the field increasingly open to public-private healthcare.

スペインでの公立病院の経営·管理の私営化は、公営病院の効率化·高率化·高利つ化·功利つ化??
 
公共から民間戻って


管理と健康な証拠のビジネス彼の密接な関係とコントロールと透明性の欠如との間の役員やマネージャの転送



G. 4月/ E G.セビ/ J Pratsのマドリッド/バレンシア2 DIC 2012 - 午前0時02 CET
マヌエルマリンフェレールは、ラリベラの地区で2000年から2007年の間に個人経営の州政府保健局バレンシアの男だった。この時間の間に彼はコミッショナーを務めた。健康リベラUTE:彼の仕事は民間医療に贈ら管理を監督することだった。保健省の方向:2007年9月には、同じアテンダントの健康はより大きな責任の位置の​​ために彼に署名した。そして、彼は会社の給与上にあるように衛生行政としての立場から会社を監視するために、中間段階なしで、行きました。
英国のマスコミは、グラフィカルに "リボルビング·ドア(回転ドア)"と呼ばれる白人よりもケースで最近エコーバックしました:公共から民間部門のマネージャーへの移行は、彼らのために働くために渡す企業を監視することができます。ガーディアンは、政府保健exasesorキャメロンはただの民間健康ロビーによって署名されたことを11月23日に発表した。



COUNTRY
マリンフェレールの場合に示されているようにスペインでは似たようなケースが存在します。民間企業のサービスでは公衆衛生で、逆に取得されたすべての知識ある人々の両方が、管理者は、保健分野の企業に利益を民営化ドライブへの取り組みを充電し、その一部は "馬の戦略と呼ばれていることトロイの木馬 "。
これは、これまで最大の賭けを登録された歳出削減と民営化に見舞われ、国民の健康のために非常に乱流の時間で行われます。公共から民間へ:マドリードとカスティーリャラマンチャの10病院の管理は手を変更されようとしている。これらの方針の拒絶はマドリードブ​​ロック保健セクターの通りに撮影しています。

健康幹部の復帰で強調バレンシアとマドリッド
議論は単なるイデオロギーではありません。また、民営化、支出、セクターや公衆衛生に携わる企業支配の利益に関する透明性を制御することができるという証拠が不足しているため。モデルを選択した政府は、多くの場合、サービスを提供し、そこから収益を描くそれらの会社がありますが、彼らの一番上の擁護になっています。いいえ片側から他の公共および民間の分野に渡る関係者の動きを不思議ではありません。
マリンフェレールのため、公立病院の民間の健康管理、アルシーラバレンシアの町の発祥地に正確に行われた。 1999年、エドゥアルドZaplana率いるPP政府はアルシーラモデル、バレンシアに統合された式として知られるようになってきたその打ち上げ:その住民の20%の公的健康保険は会社の瞬間に依存Marinは注目する必要があるために使用会社となりました。政府内でその機能はラリベラの地域で25万住民の健康管理を扱うUTEヘルス(大半はAdeslasとリベラサルド山が所有)、銀行を監督することだった。彼の任務は、契約の条件に準拠し、誰が同意したケアの質の基準を満たしたことを確認したが含まれていた。
この新聞に書かれた応答でマリンフェレールは、上に渡すことが利益相反の可能性をコミットしていると考えられない。 "同盟国としてすべての回の行為で管理およびコンセッショネアは(...)、世論調査が示すように、患者やスタッフを質の高い公的支援を確保するため、全く矛盾は存在しません"。
コミッショナープライベート管理部門の数字に落ちることが利益相反に関する規制はありません。 、1日から別の予防、テーブルをはさんで座っていると監督の会社のサービスで自分の知識を入れて公共サービスを提供するために行くルールはありません。
もその継続的な拡大と実装に健康管理への新たなアプローチへの関心を維持できる保証法律は存在しています。コンサルティング会社プライスウォーターハウスクーパースは、2012年にスペインの健康のレポートテンホットな話題でそれに注意を呼びかけた。 "[一般の民間公共]コラボレーションのこれらの形態の中で最も物議を醸すの側面のいくつかを解決するためには、に沿って、維持するために公共の利益の基礎を決済規制の枠組みを設計するかどうかについての議論を開始するのが妥当であろう会社または関与することが望ましい民間企業との関係のタイプと、 "それは、公共と民間のパートナーシップを復活させる時が来たの章で述べた。

討論は民営節約についての質問が含まれています
12科学的な社会の一部である公衆衛生·健康管理(SESPAS)のスペイン語協会は、より明確です。まず最初に、それは民営化の経験の結果についての情報の欠如を強調: "彼らの擁護者を広告に反して、実際には、実証済みの利点は、その採用を保証するものであります。"この限られた情報では、 "唯一の信頼できるリスクは当局やディーラーの間では、過度の接近を警告することができました提供されるサービスに監督の有効性を減少させることができる"と彼は付け加えた。 [この場合の民間健康]企業の影響力は、それが管理に提出する能力を有するようなものであるときに起こる現象 "規制キャプチャの深刻なリスク"を警告するようにしても今のところ起こって、あなたの無効検査機能と代わりに興味のある "ドミナントの利益を守るために極端な例では"レギュレーターを変換します。
"それは[プライベート]支払人[パブリック]サービス·プロバイダーを分離する意味になるかもしれませんが、最初の上に第二の厳密な制御が行われるたびに、"ジョン·オリバ、医療経済学の協会の会長は、(国家レベル追加、約900人のメンバーは、医師やエコノミスト、SESPASの一部である)を持っています。このモデルは、 "問題は、良いガバナンス基準の欠如である"、と彼は付け加えた。少数の健康事業者は、市場を独占して、結果として、ショア健康とカピオの重量と同様にスペインで、そのサービスを契約当局に影響を与える偉大な力を獲得し、公立病院を管理する2つの主なグループにする場合は特に。
疑惑の "トロイの木馬"の例としては、2008年以来マドリードの病院の保健省のアンソニー·バージェス、最高経営責任者(CEO)、行きました2013(6つの病院と27の保健センターの管理の民営化)のための健康保険プランのマドリードのイデオローグである20年間会社のために働いて。 Adeslasにおけるケアのディレクターとして彼の時間でアルシーラ病院を立ち上げました。カピオは、マドリードに病院の翻訳Valdemoroのアルシーラモデルの構築に助言した後、2007年にオープンした。彼の息子、アントニオBurgueñoヘレスは、Burgueñoの父親がオフィスにいたときに保健省が授与されていること、病院プロジェクトトレホン(最近サニータスが購入した)の助言を行っヘルス銀行で働いています。

"全く非互換性がありません"と、関係者は言う
マドリードでは、転送は両方向に動作します。健康の最後の2取締役は、民間の医療に興味を持っています。マヌエルLamelaはスキャンダルがレガネスの疑惑不規則sedationsセベロオチョア病院のケースをはねた2003年から2007年の間に事務所にいた。 2010年に法人マドリードメディカル先、Sを作成L.、医療観光のデスティネーションとしてマドリードを促進するために捧げた。ジャーナリストは依然として、2011年7月に彼の新しいプロジェクトの立ち上げを覚えています。エスペランサ·アギーレの自治政府の二人の取締役、ルイスガジャルドン - の2町の議員と雇用の社長に挟まれ登場しました。マドリードでの民間診療所への "ヘルスツーリズムブーストクラス"を目標に生まれたマドリード医療センター(MCM)と呼ばれる "非営利団体"を紹介しました。彼のクライアントの間で、カピオ、MDアンダーソンやLightクリニック。
マドリード市議会とMCMの首都は離陸を助けた。最初は、身体マドリードネットワークを通じて、13億ユーロの融資を認めた。お金は、革新的なプロジェクトへの投資を目的とした科学·イノベーション省から8,000万バッチから来ました。市議会は、ウェブサイト上で、市のロゴを含むと引き換えに5900ユーロの助成金を授与されました。一年半後、サイトにはコンテンツがありません。 MCMのディレクター、マリオ·エステバンは、彼らが名前を変更したと商業Ibersaludがなくなっていることを説明しています。 Lamelaは、IFEMA 2012で署名したと主張し、それがマドリッド医療会議と呼ばれることになっていた "保健セクターのビッグイベント"行っていない。見本市会場で確認し "これは日付なしで中断されている"。この新聞はLamelaに連絡しようとして失敗しました。
フアン·ホセGuemesは、マドリードの回転ドアのもう一つの例である。彼は2010年に厚生労働大臣として彼のポストを残して、IEビジネススクールに参加しましたが、彼らの活動のいくつかは、彼がパブリックドメインで開催された位置に関連しています。スイスの会社Unilabs、臨床分析は、監督としての最後の6月に彼に署名した。 Unilabsはカピオが所有する病院の実験室フンダシオン·ヒメネス·ディアスを管理します。この新聞はこのexconsejeroマドリードに連絡しようとして失敗した。

専門家は、企業や当局に "近すぎる"を警告
"我々は、法律上の矛盾や非互換性の倫理と政治を区別しなければならない、" IESE教授ホセ·ラモン·ピン氏は述べています。 "経営の移転は、米国では非常に自然なことですが、彼らは透明性とそれを解決する。国務長官は、例えば、議会の委員会の前に行く。スペインでは、より透明性、利益相反の可能性を判断するために、身体を持っているとよいでしょう。 "ピンが不当にその転送を制限すると考えて "才能を失った"ため、負の値になります。 "大切なことは、民間セクターの方法ではありませんが、それは専門的に良いのだから、誰かが好意または戻り値として渡されているかどうかを調べるためのメカニズムがある"
カピオでは、公共部門からの転送は、スペインの会社の非常に原点にある。その創設者の一人は、フェルナンド·ラーゴ(2005年に同社を退社)です。 PSOEの元メンバーで、心臓専門医は、前世紀の90年代前半トレドの国立衛生研究所の地方ディレクターを務め、1993年から1996年の間Insaludコンサートの次長だった。二年間公職を離れた後、医師のジャケットがハングして思い出すと呼ばカスティーリャ·ラ·マンチャの診療所でパートナーとなった。それはカピオの胚芽だった。ほぼ15年後、この会社の収入の67%が政府に譲歩やコンサートから来ています。
同社はフンダシオンヒメネス·ディアス(40万マドリードに健康保険を提供)、および現在の健康カウンセラーの制御を取った時の従業員の中でテレサカピオはEchániz、Jose IgnacioのEchanizの妹、マドリードで厚生労働大臣である彼は4病院の経営の民営化を発表しましたカスティーリャ·ラ·マンチャ、。弟はヘルスケアもなかったときに "雇った。彼女は薬剤師であり、業界を知って、 "ビクターウッド、グループの社長は語った。この紙による試みにもかかわらず、カピオは、中間位置を持って上記の提供、と話をしません。
会社の10,000人の従業員の間でもアストゥリアス公国の保健サービスの管理を引き受けることカピオの人事ディレクターとして2007年に彼のポストを残したエレナ·アリアスは、表示されます。彼は2011年に会社に戻った。の間には停止しない場合、または休憩。
会社はカピオが会社のディレクターとして彼のドアをノックした新しい買い手、 "4または5"ベンチャー·キャピタル·ファンドを見つけるために開始された昨年は、。彼らは、公衆衛生が有益ではないと言うが、それは民間の視点からビジネスと思われる。 "証拠は、すべてのグローバルファンドが民間の医療に投資するということです"と彼は付け加えた。そして、それは、公共のカットの時にあるためですプライベートケアの需要、また公共民営化でお金を稼ぐために、これらの企業の能力を向上させます。健康は、双方向のビジネスすることができます。




成長部門
プライベート·エクイティ·ファンドのCVCパートナーズによって制御カピオ、そしてリベラサルド山、均等に前者バレンシア貯蓄Bancaixa(Bankiaが所有するスペインの公立病院の民間経営の事業は、両社について、基本的には)とCAM(サバデル)。彼は銀行カピオの健康を買おうとしたときに沸騰部門は、ほぼ今年の初めに覆す。
バレンシア同社は、インストゥルメンタルの起源を持っていた。それは、地域のPPのプロジェクトアルシーラにおける公立病院の建設と管理は、1999年にマテリアライズド·民間部門を与えるを遂行するために作成されました。 Adeslasは、健康知識を提供した。 Lubasa Dragadosと仕事の世話をしてくれた。しかし、資金力が欠如している。これを行うには、バレンシア政府はBancaixaとCAMが所有ショア健康の創造を推進しました。
銀行が成長の健康は、解放されたとリーディングプロジェクトのポイントに、独立した健康演算子となりました。しかし、その2株主の崩壊(Bancaixaがタップ、順番に、Bankiaによって吸収)およびCAMは(1ユーロのために操作され、サバデルに売却)難しい立場に会社を置くとリリースされました。カピオはその後非常にほぼ取得しました。終わりに、当事者間の経済的な合意がありませんでした。今会社の50%を取得するBankiaと交渉しようとしているサバデルCAMは会社筋によると、いない。
スペインのハビエル·デ·ハイメでフィナンシェ率いる英国のファンドCVCは、カピオの大株主である。これが発祥し、1998年に会社を成長(当時イベリア診断と手術、IDC)は同じグループです。結局3.31億ユーロのためにスウェーデンのグループカピオに2005年に売却した。一年後、2投資ファンド、エイパックスとノルディック·キャピタルは、スウェーデンの会社を買って、スペインの子会社の取締役会に入った。 2011年には、しかし、スペインに本拠を置く同社は、マトリックスから切断され契約した。買い手が求められ、様々なオファーを受けた後に、900万ユーロ、CVCは、昔の知人とのトランザクションを閉じてしまった。
カピオとリベラサルド山、サニータス(BUPAグループプロパティ、英国の多国籍ヘルス)、カイロン-USP(家族融合コードおよびエクイティファンドダウティハンソンが所有)と病院のように、新たに形成された会社などの健康保険と一緒にマドリードは密接に官民の医療へのますますオープンフィールドでのポジションを取るためにマドリードとカスティーリャ·ラ·マンチャ州の公立病院の管理上の譲歩の差し迫ったリリースのアナウンスに従っています。
Von öffentlichen zu privaten und zurück


Der Transfer von Führungskräften und Managern zwischen der Verwaltung und Wirtschaft der Gesundheit Beweise seine engen Beziehungen und der Mangel an Kontrolle und Transparenz



G. APRIL / E. G. SEVILLANO / J. PRATS Madrid / Valencia 2 DIC 2012 - 00:02 CET
Manuel Marin Ferrer war zwischen 2000 und 2007 der Mann der Generalitat Valencia Health Department im Stadtteil La Ribera, privat geführte. Während dieser Zeit diente er als Kommissar. Seine Aufgabe war es, die Verwaltung verliehen private Gesundheitsversorgung zu überwachen: Gesundheit Ribera UTE. Im September 2007 unterzeichnete die gleichen attendant Gesundheitszustand ihn für die Position von mehr Verantwortung: die Richtung des Department of Health. Und er ging, ohne Zwischenstufen, um das Unternehmen aus seiner Position zu überwachen, wie Verwaltung des Gesundheitswesens auf der Gehaltsliste des Unternehmens zu sein.
Die britische Presse hat kürzlich in den Fällen als Weiße graphisch als "Drehtür (Drehtür)" Echo: der Übergang vom öffentlichen zum privaten Sektor Managern vorbei Unternehmen überwachen, um für sie zu arbeiten. The Guardian am 23. November veröffentlicht, dass eine Regierung Gesundheit exasesor Cameron hat gerade bei einer privaten Krankenkasse Lobby unterzeichnet worden.



DAS LAND
In Spanien gibt es ähnliche Fälle, wie im Fall von Marin Ferrer gezeigt. Sowohl der Menschen, die in den Dienst der privaten Unternehmen sind das Wissen in der öffentlichen Gesundheit und im Gegenteil erworben, die Verwaltungskosten der Privatisierung Laufwerk Initiativen profitieren die Gesundheitssektor Unternehmen und einige haben genannt "Horse-Strategie Trojan ".
Dies geschieht in einer sehr turbulenten Zeit für die öffentliche Gesundheit, getroffen von Ausgabenkürzungen und Privatisierung wurde die größte Wette so weit. Das Management der 10 Krankenhäuser in Madrid und Castilla-La Mancha ist etwa an den Händen zu ändern: von öffentlichen zu privaten. Die Ablehnung dieser Politik hat auf den Straßen in Madrid Block das Gesundheitswesen aufgenommen.

Valencia und Madrid durch die Rückkehr der Gesundheit Führungskräfte hervorgehoben
Die Debatte ist nicht nur ideologisch. Auch aufgrund des Mangels an Beweisen, dass die Privatisierung können Ausgaben, die Transparenz in Bezug auf die Interessen der Branche und die Kontrolle über die Unternehmen im Gesundheitswesen beteiligten steuern. Regierungen, die das Modell gewählt haben oft in ihrem oberen Verteidiger gedreht, wie sind jene Unternehmen, die den Service bieten und ziehen Einnahmen daraus. Kein Wunder, dass die Bewegung von Beamten, die von einer Seite zur anderen öffentlichen und privaten Bereiche überqueren.
Für Marin Ferrer fand genau an der Wiege der privaten Krankenversicherung Verwaltung der öffentlichen Krankenhäuser, die valencianische Stadt Alzira. Im Jahr 1999 startete die PP-Regierung von Eduardo Zaplana geführt, dass inzwischen als Alzira Modell, eine Formel, die in Valencia wurde konsolidiert bekannt sein: die öffentliche Gesundheit Abdeckung von 20% der Einwohner hängt im Moment eines Unternehmens . Marín wurde das Unternehmen, das zu haben, um zu sehen verwendet. Seine Funktionen in der Regierung war es, die Bank of UTE Gesundheit (Mehrheit Adeslas und Ribera Salud Besitz), die mit der Gesundheitsversorgung der 250.000 Einwohner der Region La Ribera befasst überwachen. Zu seinen Aufgaben gehörte die Überprüfung, dass die Bedingungen des Vertrages entsprochen und wer die Kriterien der Qualität der Versorgung vereinbart.
Marin Ferrer, in einer schriftlichen Antwort auf diese Zeitung nicht als begehen einen potenziellen Interessenkonflikt übergangen werden. "Die Verwaltung und der Konzessionär jederzeit Akt als Verbündete (...), um qualitativ hochwertige öffentliche Unterstützung zu gewährleisten, wie Umfragen, Patienten und unsere Mitarbeiter zeigen, so dass es keine Inkonsistenz sein."
Es gibt keine Vorschriften in Bezug auf Interessenkonflikte, die auf der Figur des Kommissars privaten Management-Abteilungen fallen können. Es gibt keine Regeln, die von einem Tag zum anderen zu vermeiden, setzen sich über den Tisch und gehen Sie auf die Öffentlichkeit zu dienen, ihr Wissen in den Dienst des Unternehmens, leitete setzen.
Auch gibt es ein Gesetz garantiert in der Lage, das öffentliche Interesse an neuen Ansätzen zur Gesundheits-Management zu bewahren, seine anhaltende Expansion und Umsetzung. Die Beratung PriceWaterhouseCoopers aufmerksam, um es in dem Bericht Ten heißen Themen des spanischen Gesundheitssystems für 2012. "Um einige der umstrittensten Aspekte dieser Formen der Zusammenarbeit [private Öffentlichkeit im Allgemeinen] zu lösen, wäre es sinnvoll, die Debatte darüber, ob ein Rechtsrahmen, der die Grundlage des öffentlichen Interesses zu bewahren setzt entwerfen beginnen, entlang mit der Art der Beziehung mit dem Unternehmen oder wünschenswert private Unternehmen beteiligt sind ", erklärte im Kapitel Es ist Zeit, um die öffentlich-private Partnerschaft neu zu beleben.

Die Debatte umfasst Fragen über die Einsparungen zu privatisieren
Die spanische Gesellschaft für Public Health and Health Administration (SESPAS), die Teil der 12 wissenschaftlichen Gesellschaften sind, ist noch deutlicher. Erstens unterstreicht es der Mangel an Informationen über die Ergebnisse der Privatisierung erlebt: ". Im Gegensatz zu ihren Verteidigern zu werben, hat in der Praxis bewährten Vorteile rechtfertigen seiner Annahme" Diese beschränkte Informationen "hat es nur glaubwürdig Gefahr zu warnen, dass die übermäßige Nähe zwischen den Behörden und Händlern machen kann, um die Wirksamkeit der Aufsicht über die erbrachten Leistungen zu reduzieren", fügt er hinzu. Und ging sogar so weit, von "ernste Gefahr regulatory capture"-Phänomen, wenn Unternehmen Einfluss [in diesem Fall der private Sektor Gesundheit] ist, dass sie die Fähigkeit, sich an der Verwaltung vorlegen muss tritt zu warnen, zum Erlöschen der Prüffunktion und wandeln Sie den Regler "in extremen Fällen zur Verteidigung der Interessen der herrschenden" anstelle von Interesse.
"Es kann sinnvoll sein, um die Service-Provider trennen [private] Payer [public], aber wenn es eine strenge Kontrolle der zweite über die erste", ergänzt John Oliva, Präsident der Association of Health Economics (staatlicher Ebene , hat etwa 900 Mitglieder, Ärzte und Ökonomen, und ist Teil der SESPAS). "Das Problem ist, dass der Mangel an guter Regierungsführung Standards" auf diesem Modell, fügt er hinzu. Vor allem, wenn einige gesundheitliche Betreiber den Markt zu monopolisieren, und als ein Ergebnis, erwerben große Macht, die Behörden, die ihre Dienste beauftragen, wie in Spanien mit dem Gewicht von Shore Gesundheit und Capio, die beiden wichtigsten Gruppen, die öffentlichen Krankenhäuser verwaltet beeinflussen.
Ein Beispiel für angebliche "Trojanisches Pferd" ist Anthony Burgess, CEO der Krankenhäuser des Gesundheitsministeriums in Madrid seit 2008, Madrid Ideologe der Gesundheits-Plan für 2013 (Privatisierung der Verwaltung von sechs Krankenhäuser und 27 Gesundheitszentren), die ging über 20 Jahre für die Unternehmen. In seiner Zeit als Direktor der Versorgung in Adeslas gestartet Alzira Krankenhaus. Nach Capio beraten über den Bau des Krankenhauses-translationale Valdemoro Alzira Modell Madrid, wurde 2007 eröffnet. Sein Sohn, Antonio Burgueño Jerez, arbeitet für Health Bank, die auf dem Krankenhaus-Projekt Torrejón (kürzlich von Sanitas gekauft) empfohlen, dass das Department of Health, wenn Burgueño Vater im Amt war ausgezeichnet.

"Es wird keine Unvereinbarkeit", sagt ein besorgter
In Madrid die Übertragung funktioniert in beide Richtungen. Die letzten beiden Direktoren der Gesundheit haben Interessen im privaten Gesundheitswesen. Manuel Lamela im Amt war zwischen 2003 und 2007, als der Skandal spritzte Fall von angeblichen unregelmäßigen Sedierungen Severo Ochoa Hospital in Leganes. Im Jahr 2010 erstellte die Gesellschaft Madrid Medical Destination, S. L., die sich mit Madrid als Ziel für medizinischen Tourismus zu fördern. Journalisten noch an den Start seines neuen Projektes im Juli 2011. Erschien flankiert von zwei Direktoren der autonomen Regierung von Esperanza Aguirre, zwei Stadträte von Ruiz-Gallardón und der Präsident der Arbeitgeber. Präsentiert ein "gemeinnütziger Verein" genannt Madrid Medical Center (MCM), die mit dem Ziel der "Gesundheits-Tourismus Schub-Klasse" an private Kliniken in Madrid geboren wurde. Zu seinen Mandanten, Capio, MD Anderson oder Light Clinic.
Die Stadtverwaltung von Madrid und die Hauptstadt des MCM geholfen Start. Die erste, durch den Körper Madrid Network, gewährt ein Darlehen von 1,3 Milliarden Euro. Geld kam aus einer Charge von 80 Millionen Euro aus dem Ministerium für Wissenschaft und Innovation bei Investitionen in innovative Projekte abzielen. Der Rat der Stadt einen Zuschuss von 5.900 Euro im Austausch für die Aufnahme das Logo der Stadt auf der Website. Anderthalb Jahre später, hat die Website keinen Inhalt. MCM-Direktor, erklärt Mario Esteban, dass sie den Namen und die kommerziellen Ibersalud gegangen geändert. Lamela hat noch das "große Ereignis des Gesundheitswesens", die mit Ifema 2012 unterzeichnet haben behauptet, und das war, als Madrid Medical Meeting werden. "Es ist ohne Datum ausgesetzt", bestätigte in Ifema. Diese Zeitung hat erfolglos Lamela kontaktieren versucht.
Juan Jose Guemes ist ein weiteres Beispiel Drehtür in Madrid. Er verließ seinen Posten als Minister für Gesundheit im Jahr 2010 und schloss sich der IE Business School, aber einige ihrer Tätigkeiten auf die Position, die er in der Öffentlichkeit gehaltenen. Die Schweizer Firma Unilabs, klinische Analyse, verpflichtete ihn im Juni letzten Jahres als Direktor. Unilabs verwaltet das Krankenhaus Labor Fundación Jiménez Díaz, von Capio gehört. Diese Zeitung versuchte erfolglos, diese exconsejero Madrid zu kontaktieren.

Experten warnen vor "zu nah" an Firmen und Behörden
"Wir müssen zwischen rechtlichen Uneinheitlichkeit und Inkompatibilität Ethik und Politik zu unterscheiden", sagt IESE Prof. José Ramón Pin. "Die Übertragung der Verwaltung ist ganz natürlich, in den USA, aber sie lösen es mit Transparenz. Ein Staatssekretär, zum Beispiel, geht vor einem parlamentarischen Ausschuss. In Spanien ist es schön wäre, mehr Transparenz, ein Körper, um mögliche Interessenkonflikte zu beurteilen haben. " Pin hält unangemessen einschränken, dass die Übertragung ist negativ, weil "verloren talent": ". Das Wichtigste ist nicht der Weg, den privaten Sektor, aber es gibt Mechanismen, um herauszufinden, ob jemand als Rückkehr der Gunst bestanden hat oder einfach nur, weil es gut professional"
In Capio ist die Übertragung aus dem öffentlichen Sektor am Ursprung des Unternehmens in Spanien. Einer ihrer Gründer ist Fernando Largo (verließ die Firma im Jahr 2005). Ehemaliges Mitglied der PSOE, diente der Kardiologe als provinziell Direktor des National Institute of Health in Toledo in den frühen neunziger Jahren des letzten Jahrhunderts, und war stellvertretender General Manager von Insalud Konzerte zwischen 1993 und 1996. Zwei Jahre nach Ausscheiden aus dem Amt, hing Arzt Jacke und wurde Partner in einer Klinik in Castilla-La Mancha genannt Recollect. Das war der Keim des Capio. Fast 15 Jahre später, 67% des Umsatzes des Unternehmens aus Konzessionen und Konzerte mit der Regierung kommen.
Bei den Mitarbeitern Teresa Capio ist Echániz, die Schwester von Jose Ignacio Echaniz, Minister of Health in Madrid, als das Unternehmen die Kontrolle über die Fundación Jiménez Díaz (gibt Krankenversicherung auf über 400.000 Madrid) nahm, und aktuelle Gesundheitsberaterin Castilla-La Mancha, wo er die Privatisierung der Verwaltung von vier Krankenhäusern. "Die angeheuert, als sein Bruder hatte keine Gesundheitsversorgung. Sie ist ein Apotheker und kennt die Branche ", sagte Victor Wood, der Gruppe der Präsident. Trotz der Versuche dieser Zeitung wird Capio nicht auf die vorgenannten vorgesehen, die eine mittlere Position hat zu sprechen.
Unter den 10.000 Mitarbeiter des Unternehmens erscheint auch Elena Arias, der seinen Posten im Jahr 2007 verließ als Director of Human Resources bei Capio die Verwaltung des Health Service des Fürstentums von Asturien übernehmen. Er kehrte in die Firma im Jahr 2011. Keine Haltestellen oder Pausen dazwischen.
Letztes Jahr, als das Unternehmen Capio gestartet wurde, um einen neuen Käufer, an seine Tür "vier oder fünf" Wagniskapitalfonds klopfte, als Direktor des Unternehmens zu finden. Sie sagen, dass die öffentliche Gesundheit nicht rentabel ist, aber es scheint ein Unternehmen aus der Sicht der privaten. "Der Beweis ist, dass alle globalen Fonds in privaten Gesundheitswesen zu investieren", fügt er hinzu. Und das ist, weil in Zeiten der öffentlichen Schnitte, erhöht die Nachfrage nach privaten Pflege und auch die Fähigkeit dieser Unternehmen, um Geld mit öffentlichen Privatisierungen machen. Gesundheit kann ein Zwei-Wege-Geschäft sein.




Eine wachsende Sektor
Das Geschäft der privaten Verwaltung der öffentlichen Krankenhäuser in Spanien ist im Grunde über zwei Gesellschaften: Capio durch Private Equity Fonds CVC Partners kontrolliert und Ribera Salud, gleichermaßen von der ehemaligen Valencia Einsparungen Bancaixa (Bankia Besitz ) und CAM (Sabadell). Der Sektor, Kochen, fast stürzen früher in diesem Jahr, als er an die Bank Capio Health kaufen wollte.
Der Valencia Unternehmen hatte eine instrumentelle Herkunft. Es wurde geschaffen, um das Projekt durchzuführen regionale PP geben dem privaten Sektor der Bau und das Management von einem öffentlichen Krankenhaus in Alzira im Jahr 1999 verwirklicht. Adeslas vorgesehen Wissen zu Gesundheitsfragen. Lubasa Dragados und kümmerte sich um die Arbeit. Aber fehlende finanzielle Muskel. Um dies zu tun, förderte die Regierung von Valencia die Schaffung von Shore Gesundheit, die von Bancaixa und CAM gehören.
Health Bank wuchs, wurde emanzipiert und wurde eine unabhängige Gesundheits-Betreiber, bis zu dem Punkt der führenden Projekte. Allerdings legte der Zusammenbruch seiner beiden Shareholder (Bancaixa durch Bankia absorbiert wiederum erschlossen) und CAM (betrieben und verkauft Sabadell für einen Euro) das Unternehmen in einer schwierigen Lage und wurde freigelassen. Capio war dann sehr knapp zu erwerben. Am Ende gab es keine wirtschaftliche Einigung zwischen den Parteien. Sabadell CAM, die nun versucht, mit Bankia verhandeln, um 50% des Unternehmens erwerben, nicht hat, nach eigenen Angaben.
Die britischen Fonds CVC, vom Finanzier in Spanien Javier de Jaime führte, ist Mehrheitsaktionär der Capio. Dies ist die gleiche Gruppe, die entstanden und wuchs das Unternehmen im Jahr 1998 (dann iberischen Diagnose-und Gesichtschirurgie, IDC). Die schließlich im Jahr 2005 auf der schwedischen Gruppe Capio verkauft für 331 Millionen Euro. Ein Jahr später kaufte zwei Investmentfonds, Apax und Nordic Capital, die schwedische Firma und trat in das Board of Directors der spanischen Tochtergesellschaft. Im Jahr 2011 jedoch, das Unternehmen mit Sitz in Spanien Bund aus der Matrix gespalten. Käufer gesucht und nach Erhalt verschiedene Angebote, landete Abschluss der Transaktion mit CVC, alte Bekannte, für 900 Millionen Euro.
Zusammen mit Capio und Ribera Salud, Krankenkassen, wie Sanitas (BUPA Group Property, British multinationalen Gesundheit), die neu gebildeten Unternehmen wie Chiron-USP (im Besitz der Familie Fusion Cord und Equity-Fonds Doughty Hanson) und Krankenhäuser Madrid verfolgen aufmerksam die Ankündigung der bevorstehenden Veröffentlichung der administrative Zugeständnisse der öffentlichen Krankenhäuser in Madrid und Castilla-La Mancha, um Positionen in den Bereichen zunehmend offen für öffentlich-private Gesundheitswesen nehmen.

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