2012年12月27日木曜日

スペインのイベリア航空の新人操縦士は、現在の年収88'906ユーロから40%給料を削減して、34'000ユーロの年俸で、13年後には現在の146'128ユーロから、91'803ユーロに年収を引き下げ

EL PAIS

スペインのイベリア航空の新人操縦士は、現在の年収88'906ユーロから40%給料を削減して、34'000ユーロの年俸で、13年後には現在の146'128ユーロから、91'803ユーロに年収を引き下げ

El nuevo laudo de Iberia impone rebajas del 40% del salario para los nuevos pilotos

El árbitro establece que un recién contratado empiece ganando 34.000 euros al año

La aerolínea y el Sepla estudian el texto, que limita la capacidad de crecimiento de Iberia Express


Cristina Galindo Madrid 26 DIC 2012 - 10:11 CET



The new award of Iberia imposes rebates of 40% of salary for new pilots


The referee states that a new hire starts earning 34,000 euros a year

The airline and Sepla studying the text, which limits the growth capacity of Iberia Express



Cristina Galindo Madrid 26 DIC 2012 - 10:11 CET


Experts Iberia and pilots' union on Wednesday the new study award rendered by Jaime Montalvo, appointed to mediate the dispute between the company and its pilots by the creation of Iberia Express, which provides for Iberia and some working conditions more typical of a low cost airline, as is the 40% reduction in wages of newly hired pilots.
The starting salary of a new pilot will be 34,400 euros per year compared to the current 88,906 euros, according to the award, which will run until the end of 2014 and may be contested by the parties. After 13 years of experience, this first figure will rise to 91,803 euros, compared with 146,128 euros now a commander charged with the same years of service. The new roster will be unique, ie shared by both Iberia pilots as Iberia Express.
This is the second award made by the professor of labor law since the conflict began following the launch of the low cost of Iberia, in March, and that was the trigger for several days of strikes in the spring of 2012. The former, released in May, was canceled last month by the National Court, because no representative of Iberia Express was called to give his opinion and that this was a defect.
The award reaffirms the legality of the low-cost subsidiary. "It recognizes the authority responsible for Iberia (...) to set up companies deemed appropriate for the best development of the activity and, in particular, Iberia Express as a business entity with full managerial autonomy," says Montalvo in the award 49 pages, the newspaper Cinco Dias forward in its Wednesday edition.
It also seeks to facilitate the transfer between both Iberia and Iberia Express, so that if a passenger of Iberia pilot aims to become the low cost may do so if there are vacancies and salary increases of just over 20,000 euros. Iberia Montalvo understood that if, in turn, covered with contracting these cheaper low "can produce a very significant saving."
Failure to see the real impact would this measure. Iberia pilots not only not hire since 2004, but also wants to eliminate 537 of the 1,441 pilots currently employed (excluding Iberia Express) in the adjustment plan submitted last November 9 to exit losses.
In addition, the award sets out measures to increase productivity, such as reducing the time to 35 minutes returned scale of short and medium haul.
Another important point limits the growth capacity of the low-cost subsidiary, whose activity does not exceed 25% of the total number of seats for miles operated by the matrix. This condition was highly criticized by Iberia after the first award. Nor may make long-haul flights (over six hours).

スペインのイベリア航空の新人操縦士は、現在の年収88'906ユーロから40%給料を削減して、34'000ユーロの年俸で、13年後には現在の146'128ユーロから、91'803ユーロに年収を引き下げ
 
 
イベリア航空新しい賞は新人パイロットの給与の40%のリベートを課し


新入社員は、年間34000ユーロを稼いで開始することを審判状態

イベリアExpressの成長力を制限したテキストを勉強して航空会社Sepla



クリスティーナ·ガリンドマドリード26 DIC 2012 - 10:11 CET
より典型的なイベリアおよび一部の労働条件を提供イベリアExpressの作成によって会社とそのパイロット間の紛争を調停するために任命された水曜日に専門家がイベリア航空とパイロット組合ハイメタルボによってレンダリングされた新しい研究賞、低コストの航空会社は、新入社員としてのパイロットの賃金を40%削減です。
新しいパイロットの初任給は、2014年の終わりまで実行され、当事者が争うことができる賞によると、現在の88906ユーロと比較して年間34400ユーロとなります。 13年の経験の後、この最初の図は、サービスの同じ年で起訴司令今や146128ユーロと比較して、91803ユーロに上昇します。新しい名簿はすなわちイベリアExpressなどの両方のイベリア航空のパイロットが共有され、一意になります。
これは、競合が3月に、イベリア航空の低コストの打ち上げ後に始まって以来、労働法の教授によって行われた第二の賞であり、それは年の春にストライキの数日間だったトリガー2012年。イベリアエクスプレスのない代表者が自分の意見を述べ、これは欠陥であったことをするために呼ばれなかったため、月にリリースされ、前者は、国立裁判所が先月キャンセルされました。
この賞は、低コストの子会社の合法性を再確認する。 "これは、イベリア航空の責任者を認識する(...)の活動の最高の開発のための適切と思われる企業や、特に、完全な経営の自律性を持つビジネス·エンティティとしてイベリアExpressを設定し、"タルボは賞で言う49ページ、新聞シンコはその水曜日版で前方ディアス。
また、イベリア航空のパイロットの乗客はわずか2万人以上のユーロの欠員や昇給がある場合は、低コストがそうするかもしれませんとなることを目指している場合ので、イベリア航空とイベリアExpressの両方の間の転送を容易にするように努める。イベリアMontalvoのは "非常に大きな節約を生成することができます"であれば、今度は、これらの安価な低収縮で覆われたことを理解
実際の影響を参照してくださいに失敗すると、これは測定します。イベリア航空のパイロットだけではなく、2004年から採用しないだけでなく、損失を終了するには、最後の11月9日提出の調整計画の中で、現在採用1441パイロットの537(イベリアエクスプレスを除く)を排除しようとしています。
また、この賞は、このような短いと中距離のスケールが返されました35分に時間を短縮するなど、生産性を向上させるための措置を定めている。
もう一つの重要な点は、アクティビティ行列が運営するマイルの席の総数の25%を超えない低コストの子会社での増殖能力が制限されます。この状態は非常に最初の賞の後イベリアから批判された。また長距離路線を(6時間以上)を行うことがあります。

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