2020年06月24日木曜日 00:56 Castelldefels (Barcelona) ESPANYA
少なくとも12人が、14時ヒット負傷駅でカステルデフェルスプラヤによって殺さ
14は、主に16と26の間に、様々なアカウントで、影響を受けてバルセロナ|サウラ大臣の7つの病院に分散されている歳負傷は、"事件は事件の捜査過程で何かうまくいかなかったです"と述べたしかし、乗客は地下道で道路を横断することなく行くことができるという
2月1日
体の熱毛布で覆わ駅カステルデフェルスプラヤ/マヌフェルナンデス/ ApImagenそれは12人が死亡している致命的な事故を巻きつけて作られた内陸駅カステルデフェルスビーチの/自主規制/ Llibert Teixido
2010年6月24日|は午前8時35分|イベントで更新
カステルデフェルス(バルセロナ)。 (は代理店)、少なくとも12人が死亡、13人がカステルデフェルスプラヤ電車の複数の衝突の結果として負傷.-本。巻約2325時間列車は翼状のは、アリカンテ、バルセロナ間のルートをカバーしていたちょうど通勤電車から解除した人々のグループに転がった。ソースは鉄道インフラ管理者(ADIF)情報があるとして大規模なグループは、(30人)トラック上の道の駅間で出掛けることにした、それは場所に渡される横断歩道は、有効ではありません。列車は速度を停止し、わずか200ヤードを作ることに失敗しました。
2003年以来最悪の列車事故
これで少なくとも12人が13日負傷死亡カステルデフェルス鉄道事故が最も深刻なスペイン2003年、19人がチンチラで(アルバセテ)がタルゴと商品を押すと亡くなってから発生しました。
しかし、スペインの他の宿泊死亡が発生した鉄道事故は1944年1月3日にトッレデルビエルソレオン、421ガリシアにマドリードから宅配便は、乗客でいっぱい、ヒットの駅を出る時に行われた車演習。
フランコ政権の検閲は、約500人への公式の図は、まもなく国鉄によって与えられるが、計算をテストする78の死者と75負傷により重大な事故を、左何百もの死者黙らせた。
しかし、1972年まで考えられていた、世界で最も劇的な500 800から多くの人々が死亡であった。この事件では、1972年に別の77人がrailbusesはカディス-セビリア脱線後に死亡した非常に重要なのが続いた。 5死亡記録から最も深刻な列車事故の時系列一覧
-------------------------------------------------- ------------------------------
カステルデフェルス列車衝突回避詳細INFORMACIÓNReflexiones
オンラインヨーロッパのメディアは、事故にカステルデフェルスで回っている
ホワイトは、"無謀"は、最も可能性のイベントであると考えて
国鉄総裁は"非常に感動"です
列車の通過は"とてもうれしそうな、"意見をした証人
サウラが著しい地下道は、それが必要な道路を横断することだったという
14間の重要な条件で28歳の女性は、2人の子供が負傷
電車""若い人たちの混雑と犠牲者を運ぶ
国鉄は、コーチはカステルデフェルスシッチェスの近くの道路を満たすことができます
サントフェリウとサントアドリアの他の2つの巻線は、道路を横断する
消防士はサンジョアンのお祭りのために、約1000人店舗を実施
証人は、地下道が崩壊と言う
評価するにはナダル:"いいえ、それは時間のクロス道路。だけ行うことは"
カステルデフェルス市長、その駅はサンファンで"トラップ"されるかもしれないと警告
ブランコは、捜査の進展が""その事故がカステルデフェルスため""賢明れたことを確認した
裁判官は、列車事故がCastelldefelsの12の死者と13を確認
-------------------------------------------------- ------------------------------
人々は上で実行駅カステルデフェルスプラヤ、バルセロナサンツで電車の駅、以前に来た。乗客は、ほとんどの若いラテン、地域テレビによると、彼らは解除とプラヤにSant Joanの祭りを祝うために移動ではなく、いずれかの手順を使用してのトラックを横断することを選んだ(有効駅は2つの手順や地下鉄、1つの空気の)構成されます。目撃者によると、それは不可能作品や混雑のため閉鎖残った空気のパスによってへのアクセス、地下道を崩壊され、多くのトラック駅の出口のドアにアクセスするにジャンプする、無視して決定無視できる他と標識地下道。
3つの重要条件で負傷
14は、主に16と26の間に、さまざまな程度の影響を受けると歳が負傷、8病院に配布されている、少なくとも3人の重要な条件です。これは、25歳の壊れた骨盤、頭部外傷18の別の若い男と骨折脛骨と腓骨も18日です。最初の2つは、病院デBellvitgeし、クリニックデバルセロナで3番目の認めている。 4人の既に退院されている。
負傷、他の2つのモイセスブロギ病院デSant Joan Despíのため、病院クリニック、4つの総合病院SanitariパークサンジョアンドDeuデサンボイde Llobregatのに2つの転送されているの病院ゼネラルデロスピタレジョブレガット、よりViladecans病院。これらの10の負傷の結果は以下の深刻な深刻なであり、4人はすでに退院している。
また、地元市町村は、シビックセンターフレデリックモンポウ、カタルーニャジョアン23デCastelldefelsの、犠牲者の家族を収容できるようになりました。被害者は法学研究所医学の市法務のバルセロナに6時頃午前運ばれた。
事故"通常の"
午後2時、カタロニア語警察の役員は、生存者のいくつかの発言をした。カステルデフェルスの住民は近くの停止を生きても乗客が直接トラックを渡ってあるので、この季節には非常に一般的な事故や違反は、既存の2つのステップを、高、地下鉄と無視しているリコールAdif通知PAの四季折々の発行です。
1つは、目撃者、アンドリュー、駅の向かいの食料品店のオーナー、公共のカタルーニャテレビは、彼は20人以上の手順を使用せずにプラヤにアクセスするためのトラックを横断しようとしてのグループを見た説明高、既存の。 "私は店に行き、ちょうどその時私は砕石"かのように、ノイズを聞いたフルショックでカウントした。 "それから、私は気づいた。が岩があっただけでなく、人々を。私は電車を通過した。" "それはひどいものです。私は電車を見たことがないとどこからともなく出てくる、それはとても速くていた"と述べた'の所有者Queviuresエトワールエステイシオ'。
プラヤCasteldefells駅は、バルセロナの近くに、この町で2件のであり、歩行者用地下道を持って、人々のグループが間違った場所に道路を渡り、停止していない電車に見舞われた虐待の場所です。鉄道インフラの管理者が緊急プロトコルとレヴァンテ、バルセロナの境界線をアクティブに両方の方向で緊急サービスの仕事を容易にするため中断は場所に運ばれる。
総局は、国民保護Generalitatの(DGPC)の、00.00時間でアクティブ化されており、国民保護計画カタルーニャ(PROCICAT)の緊急フェーズ。墜落現場まで15消防士がGeneralitatの、いくつかのパトロールMossos d"は警察、基本的な生活のサポートと高度な生活支援システムMèdiques d'緊急(SEM)と赤十字軍の24台に移動した、心理学者のグループ、およびスペインのInstituto deメディチーナ法的カタルーニャのメンバーを含む。また、検死官死体の除去を注文するに出席した。
大統領はGeneralitatの、ホセモンティーラの午前中に墜落現場には、少なくとも1ダースの若い圧倒死亡しているイベントを最初に手を参照してくださいへ移動します。大統領のスポークスマンは、大統領は10:00について町に到着すると述べた。大統領は国鉄、テオフィロセラーノ、彼は"非常に感動"事件によってだったカステルデフェルスプラヤ駅、午前中に到着した。
その一部については、カステルデフェルス、ジョアンソウ、およびサブ - バルセロナの政府委任市長は、カルメサンミゲルは、今夜に会った自治警察と民間防衛を制御します。大臣は、インテリア、ジョアンサウラの"事件は事件の捜査過程で何か"動作しなかっただが、それ乗客は地下道でトラックを横断することなく行くことができると主張した。
議員は正義カタルーニャ、モントセラトトゥーラの、犠牲者の遺体は、特別な注意を払って解除すべきだ。地域テレビといえば、トゥーラは、どの機関が、事故のaparatossidadでいたのピックアップの徹底を必要とする状態では、解剖は最高の状態で練習すると説明した。
その一部については、国民保護し、Josepラモンモラの事務局長によると、カステルデフェルスは事故"と非常に残念悲惨なものだったの。"モラは、死傷者の数を認識していますが3"重要なのです"。また、タスクが""体を識別するためにゆっくりとされている認識しています。モラは、面積は2つの代替手順を安全に通過しなければならなかったと述べている。
事故後、直後に深夜は、カタルーニャ広場、中断サービスデレール交通線のR - 2 Rodaliesに閉鎖された少なくとも正午、今日まで継続します。
旅客列車が衝突に関与し、負傷されなかった他の列車に積み替えていた。 4.45時間55コーチから局間の代替サービスの道を与えるためにシッチェスカステルデフェルスは(バルセロナ)、国鉄の広報担当者は言った始めた。電車中長距離については、はVilafrancaデル距離に豪華絢爛(バルセロナ)によって偏向されます。
At least 12 people killed and 14 injured when hit by a train at the station Castelldefels Platja
The 14 injured, mostly aged between 16 and 26, are affected in various account and have been distributed among seven hospitals in Barcelona | Saura The minister said that the "case is under investigation in case something did not work" but says that passengers could pass through a subway without having to cross roads
February 1
Bodies covered by a thermal blanket on the station Castelldefels Platja / Manu Fernandez / ApImagen of inland station Castelldefels beach where it was produced by winding the fatal accident that has killed 12 people / VERs / Teixido Llibert
6/24/2010 | Updated at 08:35 pm | Events
Castelldefels (Barcelona). (Agencies) .- At least twelve people were killed and thirteen others injured as a result of multiple collision of a train in Castelldefels Platja. The winding was about 2325 hours when a train Alaris covering the route between Alicante and Barcelona rolled to a group of people who had just dismounted from a commuter train. The large group (30 people) decided to head across the way station above the tracks, then it passed into a place not enabled for the pedestrian crossing, as sources have informed the Railway Infrastructure Administrator (ADIF). The train failed to stop for speed and could only make 200 yards away.
The worst train accident since 2003
Castelldefels railway accident in which at least 12 people were killed and 13 wounded is the most serious occurred in Spain since 2003, when 19 people died in Chinchilla (Albacete) when hitting a Talgo and goods.
However, the railway accident more deaths occurred in Spain took place on January 3, 1944 at the exit of the station in Torre del Bierzo Leon, 421 when the courier from Madrid to Galicia, packed with passengers, hit a locomotive maneuvers.
The censorship of the Franco regime silenced the serious accident that left hundreds dead, about 500, according to test calculations, although the official figure given shortly afterwards by Renfe was 78 dead and 75 wounded.
However, until 1972 was considered the world's most dramatic and ranged from 800 to 500 the number of people dead. In that incident in 1972 was followed by another of great importance, which killed 77 people after railbuses derail the Cadiz-Seville. The chronological list of the most serious train accidents, from five fatalities recorded
-------------------------------------------------- ------------------------------
MORE INFORMACIÓNReflexiones around Castelldefels train crash
European online media are turning to the accident at Castelldefels
White believes that "reckless" is the most possible Event
Renfe president is "very impressed"
The passage of the train was "elated", says witness
Saura says there is a marked underpass and it was not necessary to cross the tracks
A woman of 28 years in critical condition and two children among 14 injured
The train carrying the victims was "packed" of young
Renfe enables coaches to meet the road near Castelldefels Sitges
Other two windings in Sant Feliu and Sant Adrià to cross roads
Firefighters carried out nearly a thousand outlets for the festival of Sant Joan
Witnesses say the underpass collapsed
Nadal: "It is time to rate the crossing of the tracks. Just not be done"
A mayor of Castelldefels and warned that the station could be a "trap" in San Juan
White said that the progress of the investigation "confirm" that the accident was due to Castelldefels "unwise"
The judge confirmed and not thirteen twelve dead in train accident Castelldefels
-------------------------------------------------- ------------------------------
People run over came to the station Castelldefels Platja in a commuter train station formerly at Barcelona Sants. The passengers, mostly young and Latino, according to a regional television, they dismounted and moved to the Platja to celebrate the festival of Sant Joan, but chose to cross the tracks instead of using one of the steps enabled (the station consists of two steps, one underground and one air). According to eyewitnesses, it was impossible to access by air pass, which remained closed for works and the crowds, collapsing the underpass, many decided to jump on the track to access the exit doors of the station, ignoring underpass ignore the other available and properly marked.
Three injured in critical condition
The 14 injured, mostly aged between 16 and 26, are affected in varying degrees of and have been distributed to eight hospitals, and at least three of them are in critical condition. This is a 25 year old with a broken pelvis, another young man of 18 with head injury, also 18, with a fractured tibia and fibula. The first two are admitted to the Hospital de Bellvitge, and the third in the Clinic of Barcelona. Four of them have already been discharged.
Of the other injured, two have been transferred to Moisès Broggi Hospital de Sant Joan Despi, both at the Hospital Clínic, four to the General Hospital Sanitari Park Sant Joan de Deu de Sant Boi de Llobregat, a hospital General de l'Hospitalet Llobregat, and more Viladecans Hospital. The outcome of these ten wounded is serious or less serious, and four of them have already been discharged.
Moreover, the local municipality has enabled the civic center Frederic Mompou, in the square Joan XXIII de Castelldefels, to accommodate the families of the victims. The victims were transported to the Institute of Legal Medicine of the City of Justice in Barcelona at around 6:00 am.
Accidents "usual"
At 2:00 pm, officers of the Catalan police took statements from several of the survivors. Castelldefels Residents living near halt also recalled that in this season are very common accidents and violations because the passengers are directly across the tracks, ignoring the existing two-step, high and underground and Adif of notices issued by the PA of the seasons.
One of the witnesses, Andrew, owner of a grocery store opposite the station, explained to the public Catalan television that he saw a group of 20 or more people trying to cross the tracks to access the Platja without using step existing high. "I went into the store and came just when I heard a noise like crushed stones, had in full shock. "Then I realized. They were not stones, they were people. I had passed the train over." "It was awful. I've never seen a train and come out of nowhere, and it was so fast," said the owner of 'Queviures de l'estació'.
Platja Casteldefells station is one of the two counts with the town near Barcelona, and has an underpass for pedestrians but the group of people crossed the road on a wrong place and was hit by the train, which did not stop the place of the outrage. The railway infrastructure manager has activated the Emergency Protocol and the line between Levante and Barcelona is interrupted in both directions to facilitate the work of the Emergency Services transported to the place.
The Directorate General of Civil Protection of the Generalitat (DGPC) has been activated, at 00.00 hours, the emergency phase 1 of the Civil Protection Plan of Catalonia (PROCICAT). Until the crash site were 15 fire crews moved the Generalitat, various patrols Mossos d "Police, 24 units of Basic Life Support and Advanced Life Support System Mèdiques d'Emergencies (SEM) and Red Cross staff , including the group of psychologists, and members of the Institute of Legal Medicine of Catalonia. also attended the coroner to order the lifting of the corpse.
The President of the Generalitat, José Montilla, will move in the morning to the crash site to see first hand the event which killed at least twelve young overwhelmed. A spokesman for President explained that the President will arrive in the town about 10:00. The president of Renfe, Teófilo Serrano, arrived in the morning in Castelldefels Platja station, where he said he was "very impressed" by the incident.
For its part, the mayor of Castelldefels, Joan Sau, and sub-delegated by the Government in Barcelona, Carme San Miguel, met tonight with controls Autonomous Police and Civil Protection. The Minister of Interior, Joan Saura, said the "case is under investigation in case something did not work", but insisted that passengers could go through an underpass without having to cross the tracks.
The Regional Minister of Justice of the Generalitat, Montserrat Tura, said the bodies of victims are rising with special care. Speaking at a regional television, Tura explained that the state in which the bodies were, by accident aparatossidad requires thoroughness on Pickup, autopsies to practice in the best possible conditions.
For its part, the general director of Civil Protection, Josep Ramon Mora, said that of Castelldefels has been an accident "tragic and highly regrettable." Mora has confirmed the number of fatalities and injuries, and that there are three that are in "critical." It has also confirmed that the tasks are being "slow" to identify the bodies. Mora has ensured that the area had two alternative steps to traverse safely.
Following the accident, shortly after midnight was closed to rail traffic line R-2 Rodalies de Catalunya and interrupted service will continue until at least noon today.
The passenger train involved in the collision were not injured and were transshipped to other trains. From 4.45 pm 55th coach began to give alternative service road between the stations of Sitges, Castelldefels (Barcelona), said a spokesman for Renfe. As trains middle and long distance, will be deflected by Vilafranca del Penedès (Barcelona).
登録:
コメントの投稿 (Atom)
0 件のコメント:
コメントを投稿