2010年6月30日水曜日

サグラダファミリア教会の設計主任は、高速鉄道(AVE)の地下トンネル工事の中止を要請

サグラダファミリアのチーフアーキテクトのAVEの建設を停止するように要求
ジョルディボネット開発の滞在にユネスコ、そのレイアウトが変更されるアドバイスからレポートを聞いた後呼び出し

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2010年4月6日|は12:46 |市民の更新
レウス(タラゴナ)。 (はヨーロッパプレス)省が開発AVEのバルセロナの、寺院の近くに実行するにガウディの作品への損傷を避けるために作業を停止するサグラダファミリア、ジョルディボネット、今日と主張したのチーフアーキテクトする.-。

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エキストラAVEの
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ボネットは、この方法では、明らかにされ、サグラダファミリアとカサミラの近くを通過トンネルのルートを変更するアドバイスユネスコの専門家の報告を受けた後、ヨーロッパプレスに語った。建築家は、"是正が賢明"され、長い高速鉄道のルートの転換のために、今すぐユネスコのレポートをお勧めします呼び出しされているを思い出したという。

賞ガウディレウスGresolに彼の全体のキャリアを受信した後、ボネットは省が開発のすべての勧告を寺の作品のチーム監督が作った無視してきたと述べた。さらに無責任な基礎から4メートル未満のトンネルを通過すると考えた。" "私は思う何をしようという省、それが損害を引き起こす場合私はこの頑固さを理解ことがない"と、彼は付け加えた。

ジョルディボネットは、AVEの経路は、サグラダファミリアには、"しかし、リスクを提示繰り返したさらにカサミラ(La Pedreraの)、はるかに弱い基盤を持ってする。"

レポートユネスコの
寺としては、ユネスコの報告書は、国際評議会の記念碑によって、"安全に不測の災害を避けるために準備ができてよると、委託したがって、再配線との距離をサグラダファミリアからお勧めします。調査によると、現在の草案は"安全基準を満たしていると考えが、""推奨されるソリューション"分野でルートをリダイレクトするように以下の直接サグラダファミリアとカサミラに影響を与える支持する。

報告書は、ロルフカッツェンバックとウルフグラムイェーガーによって書かれた、また寺院へのパスを準備する複数のセキュリティメカニズムを求める、それらの間、保護の二重壁を作成するバルセロナには影響を与えません。

The chief architect of the Sagrada Familia asks to stop the construction of the AVE
Jordi Bonet Development calls on the stay after hearing a report from the Unesco which advises that the layout is changed

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04/06/2010 | Updated at 12:46 pm | Citizens
Reus (Tarragona). (Europa Press) .- The chief architect of the Sagrada Família, Jordi Bonet, claimed today the Ministry of Development to halt work on the AVE to Barcelona, which run near the temple, to avoid damage to the work of Gaudí.

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Extra AVE
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Bonet was expressed this way, told Europa Press, after receiving the report of experts that advises Unesco change the course of the tunnel that passes close to the Sagrada Familia and La Pedrera. The architect noted that "rectify is wise" and reminded that has long been calling for the diversion of the route of high speed train, as now recommended the report of the Unesco.

After receiving the Prize Gaudí Reus Gresol his entire career, Bonet said the Ministry of Development has ignored all the recommendations made by the team director of the works of the temple. Further considered irresponsible to pass a tunnel less than four meters from the foundation. " "I wonder what he would say the Ministry if it cause any damage. I've never understood this stubbornness," he added.

Jordi Bonet reiterated that the route of the AVE presents a risk to the Sagrada Familia, "but even more to the Casa Mila (La Pedrera), which has a much weaker foundation."

Report of the Unesco
As for the temple, the Unesco report, commissioned by the International Council of Monuments, says "not ready to safely avoid unforeseen disasters, and therefore recommends re-route and away from the Sagrada Família. Although the study considers that the current draft "meets safety standards," advocates as "preferred solution" to redirect the route through areas less directly affect the Sagrada Familia and La Pedrera.

The report, written by Rolf Katzenbach and Wolfgram Jäger, also urges more security mechanisms to prepare the path to the temple has no effect on Barcelona, between them, creating a double wall of protection.

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