2010年6月28日月曜日

スペインでブルカ(回教徒の女性の覆い服)を認めるのは、侮辱

スペインでブルカ(回教徒の女性の覆い服)を認めるのは、侮辱!

ファティマAyacheは:"スペインのブルカを受け入れる侮辱"になります
ブルカにアルジェリアの社会学者の拒絶の言葉が、彼らは女性とイスラム|"原理主義というdouble型の値から来るので、政治的な問題ではない、それは全体の犯罪、"|"私は92で行った、喜びのために殺されしかし、私の心はまだそこにある。私は"生活の一部を削除して

36票40コメント
再生のホセのMaset |バルセロナ| 27/06/2010 |は0:32午後|市民の更新
少数の声がこのような力強さとイスラム世界のタブーについてはっきりと表現されてバルセロナでは、ファティマAyache住んでいるアルジェリアの社会を、しないように。彼らは女性とイスラム教徒も、勇気を時アルジェリアの原理主義に直面しなければならなかったことから来るのでブルカを拒否した彼の言葉は、二重値を持ちます。

詳細informationPotential議員社会的行為と国家の法律に'のための活動定期的に呼び出すブルカ'の


-------------------------------------------------- ------------------------------
時カタルーニャに到着?
私は1は、1989年8月、それをしなかった。私の父は、私がアルジェでテロによる滞在しないが、私はフランスに、私はバルセロナにバルサandベルベル人の関係に博士号を行うためのアイデアだったに行きたいしないと言った。

"アルジェで高校の先生でしたか?
彼は社会と政治科学と年間教師として10歳の勉強していた。私の研修は、フランス語で、されていたが、80年代の原理主義の出現と、アラビア語で教える要求し始めた。国は2で、分割された、非常にホットを通過した。

どのようにArabizationこのプロセスのでしょうか?
雇わ教授は資格エジプトシリアもせずに到着したが、彼らは人々を古典アラビア語を教えていた。しかし、それだけで原理主義のスタートとなった。すぐに彼らは自分自身をカバーしなければならなかった女性にヒジャーブを取得し、長いドレスを言うようになった...そして、彼はモスクでイマームと生徒が繰り返している。 "イスラムでは、ズボンを着用できないという場合は、自分の髪を見ることはできない"私は言った。これは非常に大変でした。大学で先生は、アバッシマダニは自由、1日ヒジャーブとひげを持って現われたとFISの指導者になったという。

あなたの反応は?
私は非常に反抗的な、彼は、すべての症状に行った受け入れることができなかった。また、私の家族は既に予約された。私の父は学部長技術のは、私の叔父は新聞を走った。家で私たちは4人の娘は、された常に考え、研究できていた、声を持ち、突然私は言った:"あなたの場所は自宅の場合は、子供を持っている。"そこには何を意味するか知りたくされている必要があります。違反は、大学で始まり、学生は、彼らがコーランは、女性は家庭にあると言われていたココナッツを食べた。

そして、暴力が始まった。
恐ろしい。 1泊分の私たちは隣人の悲鳴を聞いた。あなたは、私たちは皆怖がっていた何かを行うことができなかった。翌日我々は切断頭を発見した。私の叔父で彼女の6年前に彼の家の外で彼を撃った。別の家族で、彼はそれらにお金を払うために、彼ではなかった、来て彼女の16歳の息子を連れて。そして彼らは彼を殺害した。

テロその純粋な形で。
それは殺害のために殺すだ。原理主義は、政治問題ではない、それは全体の犯罪は、殺す人。彼らは学校に入り、喜びのために殺された。私は怖くなり始めた。 (ファティマの父は後に大学のオフィス、彼女はアルジェで長かったで殺害された彼はできなかった行くと彼の葬儀で命のために作る一部のアクションを今でも言うサント爆竹私はそれらの撮影を覚えているので、ジョアンは彼女の緊張を置く。)

そして残して決める?
彼は、セキュリティなししていたが自由があったが、女性としてより。彼は通りにあったと振り返っていた。しかし、私は自分自身をカバーするように感じた。私もその一日は、仲間のリベラル派は、ファンになっていた彼の頭に入っていません。私は間違いなく92だったが、私の心はまだそこにある。私は人生の一部を削除しました。

ここから、どのようにブルカの論争ですか?
ブルカはイスラムに存在しない場合は、原理主義は、純粋な、従順な女性のシンボルです。私は私はイスラム教徒の女性としてブルカしかしなく議論は、気軽に、スペインのブルカを、私は自由を与えていると私は声を持つことを許可国を受け入れると言うの侮辱である。それが彼をここに持ってしたい意味をなさない、彼らはつま先まで、あなたの栄光を、私はレイプする原理をマスク見て、私はヒジャーブやブルカを身に売春婦を見て保護するために私たちの娘の頭を詰まらする。私は年齢が宗教を理解していないでハンカチを維持している6歳の女の子を教えて耐えられない。

あなたが自分で難民と思いますか?
いいえ、私のような人が亡命を求める必要はありません。それが私たちのアイデンティティを失って、私たちの国を失うことを意味する。 "あなたは生きている場合は、難民するように求めるあなたを殺すつもりだ"と彼は1日私の父は言った。しかし、今は状況がアルジェリアで変更されました。確かに、多くの改善。攻撃はすでにオフになります。アルジェリアの大統領のおかげで、原理主義が制御されます。

"課題は、なぜこれが原理主義のように急速に進行していた理解することですか?
原理主義の頭は高度な訓練を人々、多くのパワーです。次に、より簡単に人をピックアップ。彼らは貧しい人々を使用して偽の宗教でだます。学校の学生がモスクで、多くの時間を費やした後、そこにこれらのことを教えてくれました。これらの学生の兵士神のとされたアフガニスタンで死ぬようになった。しかし、それはいたし、すぐにそのためには複数のクラスが14歳の女の子13圧迫し始めた。私はそれは罪深いされ、私を脅し、彼らはそれが先生に望んでいないと言われ。

どのようなスペインで、現在の状況ですか?
私は多くのものを愛し、私はここに存在することを原理主義を偽装すると、サイレント、反抗失っている。

バルセロナでの研究グループの移民の売春にドローレスジュリアーノの研究をしてきました。売春はイスラム世界ではタブーです。
私はこれらのフィールドワークから多くのことを学びました。いくつかのモロッコ女性売春に従事する者の証言は非常に有益だった。 1つはそれらの私に言った:"私の体は私の仕事ですが、私の価値を実感しておらず、現在として認められて、それはいくつかのお金を獲得、私は、何も前にこれらの賦課とはセックスを楽しむ。"であり、その女性は男性との結婚を強制的にもレイプとしてそれを知らない14歳。そして、一番上は、いつでも彼が望んで利用できるようにする必要があります、そのお金に依存します。それは信じられないようですが、一部の女性は、売春は、脱出の方法をされている。

最近では一人旅の移民の子供たちとの仕事に携わってきました。
ええ、私は3ヶ月カザルデルラバルで過ごした。また、別の現実を実現します。彼らの多くは、対照的に、家族で送られてきた未成年者を同伴され、多分友人や親戚のこと行くように言うている。彼らは、ここで路上で1日の役割と仕事を持ってになるかもしれない知っている


Fatima Ayache: "Accept the burka in Spain will be an insult"
The words of rejection of the Algerian sociologist to the burka because they come from a double value of being a woman and Muslim | "Fundamentalism is not a political issue, it is total crime, kill for pleasure" | "I went in 92, but my mind is still there. I have removed a part of life "

36 votes 40 comments
PLAY JOSEP Maset | Barcelona | 27/06/2010 | Updated at 00:32 pm | Citizens
Few voices are expressed with such forcefulness and clarity about taboo subjects of the Muslim world as does the Algerian sociologist, who lives in Barcelona, Fatima Ayache. His words in rejecting the burka have a double value because they come from being a woman and Muslim, who also had the courage to face at the time to fundamentalism in Algeria.

MORE informationPotential Councillor for Social Action and Citizenship regular calls for the 'burqa' with a state law


-------------------------------------------------- ------------------------------
When arrived in Catalunya?
I did it on August 1, 1989. My father told me I could not stay in Algiers by terrorism, I do not want to go to France, so I came to Barcelona with the idea of doing a PhD on the relationship between the Catalans and the Berbers.

How was school teacher Algiers?
He had studied Social and Political Sciences and was ten years as a teacher. My training had been in French, but with the advent of fundamentalism in the '80s began to demand that teach in Arabic. The country was divided in two, and were passing through a very, very hot.

What was this process of Arabization?
Hired teachers came originally from Egypt, Syria, sometimes without qualifications, but they were the ones who taught classical Arabic. But that was only the start of fundamentalism. Soon they began to say to women who had to cover ourselves, get hijab, long dresses ... And they said the imams in mosques and students repeated it. "Islam says you can not wear trousers, you can not show their hair," I said. It was very hard. My teacher in college, a liberal named Abassi Madani, was presented a day with hijab and beard and became the leader of the FIS.

What was your reaction?
I was very rebellious, he could not accept that, went to all manifestations. In addition, my family was booked. My father was Dean of the Faculty of Technology, my uncle ran a newspaper. At home we were four girls, and had always been able to think and study, had a voice, and suddenly I said: "Your place is at home, you are to have children." There must have been there to know what you meant. Violations began in college, students ate coconuts they were told that the Koran said that women have to be home.

And the violence began.
It was terrible. One night we heard the screams of neighbors. You could not do anything, we were all afraid. The next day we discovered their heads cut off. At my uncle shot him outside his home in front of her six years. Another family came for him to pay them money, as it was, took her 16 year old son. And they killed him.

Terrorism in its purest form.
It's killing for killing. Fundamentalism is not a political issue, it is total crime, people who kill. They entered the schools and killed for pleasure. I started getting scared. (Fatima's father was killed later in the office of the university, when she was no longer in Algiers. He could not go or burial. Some actions that make for life. Even now, says Sant firecrackers Joan put her nervous because I remember those shootings.)

And then decide to leave?
He had no security, had no freedom, and more as a woman. He was on the street and had to look back. But I felt like cover myself. I do not even entered his head that one day was fellow liberals were to become fans. I was definitely in the 92, but my mind is still there. I have removed a part of life.

From here, how does the controversy of the burqa?
The burqa does not exist in Islam, fundamentalism is a symbol of pure, submissive women. I say burka, though without debate, casually, as a Muslim woman I am, accept the burka in Spain, a country that has given me the freedom and allowed me to have a voice, is an insult. It makes no sense to want to bring him here, they want to clog our daughters head to toe to protect your honor, when I saw masked fundamentalists to rape and I have seen prostitutes who don the hijab or burka. I can not bear to tell a six year old girl who has to keep handkerchief at that age do not understand religion.

Do you consider yourself a refugee?
No, people like me do not want to seek asylum. That would mean losing our own identity, losing our country. "You're going to kill you alive if you ask to be refugees," he said one day my father. But now the situation has changed in Algeria. True, much improved. The attacks are already off. Thanks to President of Algeria, fundamentalism is controlled.

"The challenge is to understand why there was so quick that progression of fundamentalism?
The heads of fundamentalism are highly trained people, with much power. Then pick up people more easily. They use poor people and deceive with a false religion. After school students spent many hours in the mosque and there taught them these things. Some of these students became soldiers of God and were to die in Afghanistan. But that was then soon began to pressure the girls 13 and 14 years for that were no more to class. I said it was sinful and threatened me, told me that they did not want it to be a teacher.

What is the current situation in Spain?
I have lost many loved ones and so I rebelled that fundamentalism camouflaged, silent, that exists here.

In Barcelona has worked on a research group Dolores Juliano studies on prostitution in immigration. Prostitution is a taboo in the Muslim world.
I have learned a lot from these fieldwork. The testimony of some Moroccan women in prostitution was very instructive. One of them told me: "My body is my business, I did not feel valued and appreciated as now, and also earn some money, I enjoy sex, nothing to do with those impositions before." And is that for women forced to marry a man 14 years who do not even know it as rape. And on top must be available whenever he wants, depend on their money. For some women, prostitution has been a way of escape, although it seems incredible.

More recently has been involved in work with unaccompanied immigrant children.
Yes, I spent three months in the Casal del Raval. You realize also another reality. Many of them are unaccompanied minors, in contrast, have been sent by their families, may even have friends and relatives here who tell them where to go. They know that here will not be on the street one day have roles and work

0 件のコメント:

コメントを投稿