2010年6月30日水曜日

議会は、サグラダファミリア教会の高速鉄道(AVE)地下トンネル工事建設中止か続行か決議

議会は投票が今日のトンネル工事を凍結する場合AVEの
ユネスコの報告書のディレクターは、確かにトンネルプロジェクトをサポートしています。開発大臣は、ホセブランコは、その労働者の安全性は、近所の人や建物が最優先だ

0票63コメント
/バルセロナ| 22/06/2010 | 1:01 pmに|市民で更新ルイスイスキエルド/オスカームニョスマドリード|
トンネルバルセロナAVEの上遺跡の論争。ヨーロッパ、北アメリカ、ドイツ人医師Mechtildレスラーのユネスコ遺産の監督は22日、報告書のパスをサグラダファミリアバルセロナの次の擁護、非常に国際的な組織を無視し、ヨーロッパを押すと、昨日報告した。大臣ホセブランコは先週、この文書、仕事の継続を守るために実行しているプロジェクトを支持して使用されます。

詳細
深さ
エキストラAVEの
-------------------------------------------------- ------------------------------
ユネスコのサポートは、サグラダファミリアから高速鉄道のトンネルに矛盾
ホワイトは、サグレラはHereuの努力"から"達成されている
議会は社会労働党反対票を投じる呼び出すと、TGVがサグラダファミリアの下で動作する麻痺させる


-------------------------------------------------- ------------------------------
このレポートは、によると、レスラーは任意の技術によって署名されていませんユネスコ専用に設定さ会社"ドキュメント(フランチェスコバンダリン、遺産人類の監督に起因するの文字読めない")で - 、また"絶対に矛盾する"別の研究では、専門家を認識しないこの予備場合は、で、リスクが記念碑は、彼がレイアウトや追加的な措置を保護するための変更を提案されたと警告した。トンネルとサグラダファミリアには、レスラー、ブラジリアで委員会文化遺産のための会議中に公開されてによると7月25日開催される可能性がリスクにユネスコの唯一の決定的なテキスト8月3日。

開発のソースは、彼らがユネスコの公式の立場はこの夏までに批准になっていないため、報告書は、ホワイトが先週の水曜日に話した決定的ではないと述べた。大臣は、昨日の駅の建設の開始時に守るために幼若Barcinoをドリルですサグレラギャラリーを返すためにこの文書を引用するなって。このアクションは、"重要な機器ホワイトと強調した私たちの優先順位は、それ2012年までに現実の"make toことを主張され、"、労働者for最大safetyで行われる、citizensや周囲の建物のレイアウト。大臣は、彼のdepartamantoは"最も先進的な、ユネスコによってサポートされ、独立した専門家のチームが撮影した繰り返した。"

議会議員の一方で、トンネルのAVEを返します今日。 PPおよびCiUの計算は、今月末の午後下院の作業を停止し、that 2つの要素を持って教会を、危険はありません代替案を考える政府を求める、とNaixementの正面ねじれていない場合のcrypt -ユネスコの世界遺産を宣言した。このアプリケーションは、先に行く場合は、それらはすでにフル市議会、国会議事堂したに追加されます。

作業の停止は、私は運動のテキストは、この午後のPP副ホルヘフェルナンデスディアスを守るよう求められます。 2ヶ月サグラダファミリアの横に実行される代替ルートを選択する予定独立した専門家委員会は人気のある主張。 CiUかどうかも現在のプロジェクトが有効かどうかを調べる運動の作業をストップで独立した専門家のグループは、法律を要求して提案する。このブレークは、2ヶ月になります。

停止作業の緊急性とTBMの進展によって与えられる。 Barcino、計画速度に掘削する場合、トンネルはサグラダファミリアの栄光のファサードが9月に、計算últimnos Adif、エンティティプロジェクトの開発責任者によると渡されます。ディアスフェルナンデスは、同省が注文の通りマヨルカ前方の下にトンネルと実際のリスクがないことを示すために十分な時間を提供するために引き延ばし戦術を使用して文句を言います。現在のところ、マシンがすでにメリディアナを超えている。

PPはまた、時間とレイアウトの変更に起因するコストの影響で土木工学の専門家の相談を提供します。エンジニアは人気グループで相談はトンネルだけ別のトラック約100万10トンネルのコストが増加するリダイレクトと言う12ヶ月の最大遅延時間になります。計算では、提案された変更は、30ヵ月の実装を長くすると信じて同省によって拒否されました。予算公式推定します。

運動を擁護すると副のトレーニングテキストでは昨日、後にコンサルティングは下院の過半数の投票によって、サポートされますが、おそらくこれは必要で記録されたいくつかのenimendasの動きを認めることだPPのの先週。今のところ、IUの- ICVのは政府をサポートします。


Congress votes today if freezes tunnel works AVE
A director of Unesco's report certainly supports the tunnel project. Development Minister, José Blanco, said that the safety of workers, neighbors and buildings is the highest priority

0 votes 63 comments
LUIS IZQUIERDO / OSCAR MUÑOZ | Madrid / Barcelona | 22/06/2010 | Updated at 1:01 pm | Citizens
Remains controversy over the tunnel Barcelona AVE. The director of UNESCO heritage for Europe and North America, the German doctor Mechtild Rossler said yesterday that the report ignores the very international organization that defends the path next to the Sagrada Familia in Barcelona, Europa Press reported yesterday. Minister José Blanco used last week this document, which endorses the project is running to defend the continuation of the work.

MORE INFORMATION
DEPTH
Extra AVE
-------------------------------------------------- ------------------------------
Unesco support belies its high-speed train tunnel from the Sagrada Família
White says that the Sagrera has been achieved through "the efforts of Hereu"
The Congress calls to vote against the PSOE, paralyze TGV works under the Sagrada Familia


-------------------------------------------------- ------------------------------
This report, according Rossler is not signed by any technician of the Unesco-only set a firm "unreadable" in the letter of the document (attributed to Francesco Bandarin, director of Heritage of Humanity) - and also " absolutely contradicts "another study, in this preliminary case, which does recognize the specialist, and warned of the risk that the monument he suggested a change of layout or additional measures to protect it. The only definitive text of Unesco on the tunnel and the risk that can lead to the Sagrada Familia is, according to Rossler, which was published in Brasilia during the meeting of the Committee for Heritage to be held from July 25 and 3 August.

Sources of Development stated that the report that White spoke last Wednesday is not definitive because they do not become the official position of UNESCO to ratify it until this summer. The minister turned to cite this document yesterday at the start of construction of the station to return to defend Sagrera gallery that is drilling the TBM Barcino. This action is "a vital piece-White-stressed and our priority is to make it a reality by 2012" but insisted, "will also be done with maximum safety for workers, citizens and the layout of nearby buildings. The minister reiterated that his departamanto "has taken the most advanced, supported by UNESCO and by teams of independent experts."

Meanwhile, the tunnel AVE returns today to the Congress of Deputies. If the calculation of PP and CiU not twist late this afternoon the full House will ask the Government to stop the work and consider an alternative that does not jeopardize the church, which has two elements, and the facade of Naixement the crypt-declared World Heritage by UNESCO. If this application goes ahead, will be added to those already made of the full City Council and the Parliament.

The stoppage of work is what I asked for the text of the motion this afternoon defend PP deputy Jorge Fernández Díaz. The popular claim that is a committee of independent experts which will take two months to choose an alternative route that runs next to the Sagrada Família. CiU also propose a motion requesting that law in a stop of work for a group of independent experts examine whether the current project is valid or not. This break would also be two months.

The urgency of halting and work and is given by the advance of the TBM. If Barcino drilled to the planned speed, the tunnel will pass by the Glory façade of the Sagrada Família in September, according to calculations últimnos Adif, the entity responsible for the project Development. Diaz Fernandez complains that the ministry be using a delaying tactic in order to provide sufficient time for tunneling under the street Mallorca forward and demonstrate the absence of real risk. At present, the machine has already exceeded the Meridiana.

The PP will also provide the consultation of experts in civil engineering on time and cost implications that would result in the change of layout. The engineers consulted by the popular group say they redirect the tunnel just another track would increase the cost of the tunnel in about ten million and would be a maximum delay of twelve months. Calculation rejected by the ministry, which believes that the proposed change would lengthen the implementation in 30 months. On the budget no official estimate.

The deputy who will defend the motion said yesterday that after consulting with the training text is supported by a majority vote of the House, but perhaps this is necessary to admit some enimendas motion was recorded by the PP's last week. For now, IU-ICV only supports the Government.

0 件のコメント:

コメントを投稿