憲法裁判所は、カタルーニャ憲章のカタラン言語優先権、裁判所、独自税収を否認
TCはカタロニア語、正義と税のカタルーニャ願望を削減する
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編集|バルセロナは28/06/2010 |を22時03分|政治で更新表示|
規程カタルーニャに憲法裁判所の判決は無慈悲なカタルーニャ願望を持つ言語、正義と課税力の面でされている。憲法裁判所が14日規程カタルーニャの200の記事のキャンセルは重い打撃と障害を見つけるには"好ましい"カタルーニャ語は、司法の独立を持って、税金の管轄を展開します。判決は、前文には、明らかにそれは、法的妥当性を持って繰り返しスペイン国の"永続的な結束を、憲法に祀ら指摘"する国家を維持して
詳細INFORMACIÓNUna文の家具を保存する
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ドキュメント:法令上のTCの判決
ドキュメント:Generalitatの大統領の制度に関する声明
リンク:アーカイブ:議会は規程(2006)承認
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高等裁判所を拒否している戒律のほとんどは、法律は、これらの分野で提供し、TCによると規制に関連している違憲である。これは物議を醸す第6.1規程の場合はこれ"というカタルーニャの言語はカタルーニャ語です述べている。このように、カタロニア語は、通常、特恵の言語行政の使用とカタロニアの公共メディアであり、また、一般的に車両の言語として使用され、授業の学習。"
TCはそのカタルーニャの言語に設定を与えるこの規定は、憲法、第3の状態を述べると対立している支配しているその状態が考えられている唯一の公用語。
法律の下で管理司法省と司法自律自律カタルーニャの開発は、憲法の試験に合格していない。 6 14戒律がTCは憲法に反して開催している法務大臣の変化に理事会法務カタルーニャ(のCJC)の統治体の作成など、法的規制を2006年に導入し、関連している司法カタロニア語。
特に、記事95.5と95.6、97、98.2(bは、c、dとe)は、99.1、100.1と101.1と101.2、voidを宣言されて、創造と"評議会正義の力を支配するカタルーニャ"機能は、憲法によると、一般理事会司法(CGPJ)です。
CGPJが第122憲法スペインの司法の"統治体"のであり、その能力以内に上級裁判所、法令も理事会正義の転送力の大統領の予定があるデカタルーニャ。
さらに、また、憲法の規定を高等裁判所、司法カタルーニャ規程予測(第95)社長最高裁判所のの予定とその部屋のためのCGPJと"の提案にで作られての調整超えるのCJCの参加"。
商品の中で違憲宣言も76.4、これは、理事会法定保証のための意見の拘束力を確立し、78.1、どのGeneralitatの活動"排他的"と、侵略オンブズマンの監視を提供しているまた、法令を使用オンブズマンの権限。
ルールは税を法定需要に定める規制も違憲セクション218.2ときには、政府の財政力は"立法能力を自分の税金を設定し、政府の規制が含まれることがあります述べて考えてCT検査試験で、停止しているローカル。"
それはまた、政府が平準化と連帯他の自律コミュニティで保護さ符号(...)"かぎりも同様の税の努力を行っている金融リソースを提供する述べ条206.3、無効になります。"
さらに、第111は違憲力国家の法律で、規制や役員"の原則またはlegalランクの一般的な最小の規制基準として、場合を除き、共有とGeneralitatのをgives共有能力"オン"ですが決定する憲法は、この規程に基づいています。"
また、無効なセクションを120宣言すると126政府は、貯蓄銀行や信用機関の規程、それぞれの能力を共有し、同じ基準に接続します
The TC lowering aspirations language of Catalonia, Catalan justice and taxes
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Editorial | Barcelona | 28/06/2010 | Updated at 22:03 pm | Politics
The Constitutional Court ruling on the Statute of Catalonia has been merciless with Catalan aspirations in terms of language, justice and taxation powers. The cancellation of 14 of the 200 articles of the Statute of Catalonia by the Constitutional Court is a heavy setback and impediment to finding the "preferred" the Catalan language, have an independent judiciary and expand tax jurisdiction. The ruling maintained the nation in the preamble make it clear that it has no legal validity and repeatedly pointed out the "indissoluble unity of the Spanish nation, enshrined in the Constitution"
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Document: TC's ruling on the statute
Document: Institutional Statement of the President of the Generalitat
Link: Archives: Congress approves the Statute (2006)
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Most of the precepts that have rejected the high court are related to the regulation that the statute provides in these areas and, according to the TC, is unconstitutional. This is the case of the controversial Article 6.1 of the Statute which states that "the language of Catalonia is Catalan. As such, Catalan is the language of normal and preferential use of public administrations and public media in Catalonia, and is also commonly used as a vehicular language and learning in teaching. "
The TC has ruled that this provision, which gives preference to Catalan, is at odds with the Constitution, which states in Article 3 states that the only official language of the state is considered.
The development of the Administration of Justice and the Judiciary autonomic autonomous Catalonia under the statute have not passed the test of the Constitution. Six of the 14 precepts that the TC has held contrary to the constitution are related to changes in Justice the statutory regulation introduced in 2006, including the creation of the Council of Justice of Catalunya (CJC) and governing body Judiciary Catalan.
In particular, Articles 95.5 and 95.6, 97, 98.2 (a, b, c, d and e), 99.1, 100.1 and the 101.1 and 101.2, which have been declared void, governing the creation and powers of the "Council of Justice de Catalunya "features that, according to the Constitution, the General Council of the Judiciary (CGPJ).
The CGPJ is in Article 122 of the Constitution the "governing body" of the judiciary in Spain and, within its competencies are the appointments of the presidents of higher courts, power which the statute also transferred to the Council of Justice de Catalunya.
Furthermore, also exceeds the constitutional provisions regulating the Superior Court of Justice of Catalonia Statute forecast (Article 95) for the appointments of President of the High Court of Justice and its rooms are made on the proposal of CGPJ and "with participation "of the CJC.
Among the items declared unconstitutional are also 76.4, which establishes the binding nature of the opinions of the Council for Statutory Guarantees, and 78.1, which gives the Ombudsman oversight "exclusively" of the activity of the Generalitat, invading and Ombudsman's powers, which also used the statute.
The rules governing the tax set out in statutory demand has also suspended in the CT test, which considers unconstitutional section 218.2 when it states that the financial powers of the Government may "include the legislative capacity to set their own taxes and regulate government local. "
It also nullifies Article 206.3, which states that the Government will provide financial resources to ensure the leveling and solidarity with other autonomous communities (...), "as long as they are performing also similar tax effort."
Furthermore, Article 111 is unconstitutional on "shared competence" that gives the Generalitat with powers shared with the State laws, regulations and executive "as principles or common minimum regulatory standards of legal rank, except in the cases to be determined in accordance with the Constitution and this Statute. "
Also be declared invalid sections 120 and 126 that attach to the same criteria the Government shared competence with the Statute on savings banks and credit institutions, respectively.
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