スペイン憲法裁判所は、カタルーニャ憲章の14項目を否認
アイテムは、1つずつ無効と宣言
判決は、最大14規程カタルーニャの記事TCを無効宣言
11票87コメント
ジャ円周率|バルセロナ| 28/06/2010 |は午前21時29分|政治で更新
規程カタルーニャ2006年の14の記事は違憲れており、したがって、無効と、憲法裁判所の判決6月28日月曜日に受け継がによると。これらの記事のほとんどは、願望言語の問題としてカタロニア語に関連する、正義と税務管理の管理。したがって、TCはよると、物議を醸す第6.1行政の第3条憲法とは相いれないのカタルーニャの優遇性質を宣言します。宣言違憲の記事でも評議会司法カタルーニャの能力の規制にしてください。
詳細INFORMACIÓNEl TCはほとんどの法令のサポートが、14項目を削減する
ドキュメント:法令上のTCの判決
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ここでは関連の記事や節や違憲宣言されてフレーズです。
1 .-第1項第6条のテキスト、言語の問題と公用語を指すの言葉は、"好ましくは"破棄されます。
"カタロニアの言語はカタルーニャ語です。このように、カタロニア語は、通常、特恵の言語行政の使用とカタロニアの公共メディアであり、また、一般的に車両言語と学習として使用されます教えている。"
これは、理事会法定保証のための機能に第76条の違憲第4項は2 .-。
"理事会法定保証のための意見は法案と議会で法案について開発するか、この規程に基づく権利に影響を与えるバインドしている。"
第78条第1項での役割とオンブズマンのような他機関との関係を指します3 .-項目"独占的に中止しなければならない。"
"オンブズマン機能を保護するために、権利と自由を憲法は、この規程による認識を守るており、このハイエンドモニタ、排他的にするには、Generalitatの、公共団体又は管理の活動プライベートリンクまたはそれに依存する、または公共サービスを管理する民間企業の関心やコンサートまたは間接的に同等の活動総合またはユニバーサルに従事するなどそのGeneralitatのと管理との契約関係をまた、カタルーニャと公私の機関の地方政府の活動をリンクされて監督公共団体は、それに依存してもしくはそれに依存する。"
理事会法務カタルーニャによって定義された4 .-第97ボイド全体。
"理事会は、法務省カタルーニャのカタロニアの司法の運営組織です。これは最高司法評議会の分散機関として、後者の力を損なうことなくに従い、有機法司法電力の規定による行為。
5 .-段落2文字)、b)c)のd)の電子)と3条98のも、理事会法務カタルーニャの上。
"2。カタルーニャの領土の裁判所に対して協議会正義カタルーニャの力がに従い司法消費電力組織法は、以下の規定の通りです:
)に参加大統領スーペリア裁判所カタルーニャの任命では、同様に商工会議所の高等裁判所と地方の裁判所の大統領の大統領。
b)一般理事会司法への提案には、予定や裁判官や判事の解雇司法機能にケア、サポートや交換を一時的に組み込まれて発行すると、これらの裁判官や裁判所に治安判事の指名を決定する補強を必要とする措置。
c)の指示ファイルと、一般的に、裁判官とマジストレイツ法によって提供されるとして懲戒機能を行使する。
d)は、裁判所や裁判所の検査計画のために、適切な検査と監視、この分野における意思の提案に参加、裁判所の検査命令を満たすために、政府口座を促す解像度と対策の撮影です。
電子)レポート控訴協定裁判所やカタルーニャの裁判所の遺体を支配に対する抗議します。
3。理事会法務カタルーニャの任命の問題での決議は、承認は、ライセンスと許可が基準に従って一般理事会司法電力の承認を得て採択される必要があります。"
5 .-サブセクション"と理事会法務カタルーニャの"第5項の参加6条95と、優秀な司法裁判所カタルーニャの。
"5。大統領スーペリア裁判所カタルーニャのカタロニアの司法の代表です。キング最高司法評議会の提案に任命され、面で理事会法務カタルーニャの参加司法パワー組織法によって決まります。大統領Generalitatの就任は、官報カタルーニャの公開されて命じた。"
"6。会長商工会議所最高裁判所判事カタルーニャのの一般理事会の司法によるや用語理事会法務カタルーニャの参加有機法司法パワーの定める任命される。"
6 .-項では、"大統領や大統領高等裁判所判事カタルーニャ、主宰のによって、キャンセルおよび"第99条第一項のどの組成、組織を指し、理事会法務カタルーニャの機能。
"理事会は、法務省カタルーニャの会長または社長スーペリア裁判所カタルーニャの会長として構成され、に従って有機法司法、裁判官を含むの規定により任命されるメンバー、裁判官、検察はと名声の弁護士。カタルーニャ議会有機法司法パワーを決定する理事会のメンバーを任命する。"
7 .-キャンセル第一項第100条の規制協議会法務カタルーニャの行為に関する。
"彼らは自治の権限の行使で発行されている場合を除き控訴審で理事会法務カタルーニャの行為は、一般理事会の司法に、上訴することがあります。"
8 .-は機関TCは"または理事会法務カタルーニャの"第1項の項目と2条101の大会やコンテスト第三章の枠組みの中で宣言:パワーズAdminitración法務に関する政府の。
"1。政府は、州政府は、最高司法評議会や理事会法務カタルーニャの、必要に応じて、大会やコンテストの通知は、判事の欠員を埋めるために提案し、裁判官や検察官カタルーニャインチ
2。理事会は、法務省カタルーニャの観点から有機法司法パワーの設立カタロニアの裁判官とマジストレイツの空いているポストを埋めるために大会を発表した。"
例憲法、この規程、"第111、共有能力の問題を解決に基づいて決定を除き、原則や法の力でルールの一般的な最低限の基準として9 .-キャンセル項目"。
事項"でどの法令が、Generalitatの立法権、規制力と業務執行機能の基盤原則や、国家によって設定されたの下に関係国と共有される政府を与える一般的な最低限の規制法の力でルールの場合、憲法は、この規程に基づき決定を除いています。これらの権限を行使するには、Generalitatのは議会を設立する必要がありますし、法律、これらの支持独自の政策を確立することがあります基本的な規定。"
10 .-句が"原則が、ルールは、"第120貯蓄銀行を扱う第2項の最低基準を確立する違憲宣言。
"Generalitatの、貯蓄銀行の観点からカタロニアの設立、いずれの場合も、規制の原則、規則および最低基準ダウンなどの状態拠点によってレイアウトに従い、金融活動を支配する力を共有している剰余金の分配や箱の社会的作品。
また、政府は、問題の売却または証券取引への入学のサブスクリプションの入札システムに、金融の安定とソルベンシーに関係以外の伝達と参加が流通過程を監視する"と述べた。
11 .-は、TCの決定句"の原則、ルール、最低基準を信用第126の"第2項によって設定さ無効と、銀行、保険、投資信託、社会保障システムに含まれていません。
"Generalitatの構造、組織、運用金融機関の貯蓄銀行、信用協同組合や機関年金と資金と物理的なエンティティの管理以外の支配する力を共有していると法的実体は、保険市場でこれらの第一項の原則に従って、ルールや最低基準の状態ごとに設定されて言及していないで動作する。"
12 .-虚空項目"として、彼らはまた、"第206"への参加州税の性能と平準化のメカニズムを指しますと連帯以内に第三項のような税の努力を行っている限りハシエンダデカタルーニャの章。
"財源はGeneralitatのが使用できるように状態の資金調達システムは、順番に十分なリソースを平準化と連帯、他の自律的なコミュニティと確保してその調整することが、教育のサービス、健康、その他の重要な社会的サービス福祉国家別の地方政府により、国全体で同じようなレベルを達成することができます提供、彼らも同様の税の努力を行う用意。同様、必要に応じ、政府は資源やメカニズムを平準化して表示されます連帯上記のレベルは、国が確立されるものとする。"
13 .-は、それが違憲条項は"立法能力を確立し、"第218、自治と地方公共団体の財産の金融権力を指すの第2項で自分の税金や地方政府を制御するものがあります考えられている。
"政府は、憲法の枠内と国家の法律によって尊重ローカル資金れた期限内に管轄権をしています。この電源は、立法能力をestablishし、地方自治体からtheir独自の税を制御し、abilityを修正するに含まれていますinclude may Generalitatの予算に株式の分布の基準。"
Items declared invalid, one by one
The ruling declares void TC up to 14 articles of the Statute of Catalonia
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Jaume Pi | Barcelona | 28/06/2010 | Updated at 21:29 pm | Politics
Fourteen articles of the Statute of Catalonia of 2006 have been declared unconstitutional and therefore null and void, according to the Constitutional Court ruling handed down on Monday 28 June. Most of these articles relate to the aspirations Catalan as the language issues, the administration of justice and tax management. Thus, the TC said that the controversial Article 6.1 in proclaiming the preferential nature of Catalan in public administration at odds with Article 3 of the Constitution. Declared unconstitutional articles also refer to the regulation of competence of the Council of Justice of Catalonia.
MORE INFORMACIÓNEl TC supports most of the statute but cut 14 items
Document: TC's ruling on the statute
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Here are related articles and clauses or phrases that have been declared unconstitutional.
1 .- In paragraph 1 of Article 6 of the text, which refers to the question of the language and the official languages, the words "and preferably" is annulled.
"The language of Catalonia is Catalan. As such, Catalan is the language of normal and preferential use of public administrations and public media in Catalonia, and is also commonly used as a vehicular language and learning teaching. "
2 .- It is unconstitutional paragraph 4 of Article 76 on the functions of the Council for Statutory Guarantees.
"Opinions of the Council for Statutory Guarantees are binding with regard to bills and bills in Parliament to develop or affect the rights under this Statute."
3 .- In paragraph 1 of Article 78 which refers to the roles and relationships with other institutions like the Ombudsman shall be canceled item "on an exclusive basis."
"The Ombudsman has the function to protect and defend the rights and freedoms recognized by the Constitution and this Statute. To this end monitors, exclusively, the activity of the Administration of the Generalitat, the public bodies or Private linked or dependent on it, the private companies that manage public services or engaged in general or universal interest or equivalent activities in concert or indirectly and that of others with contractual relations with the Administration of the Generalitat and with public entities dependent on it. It also oversees the activities of local government of Catalonia and of public or private organizations linked or dependent on it. "
4 .- Article 97 Void whole, which was defined by the Council of Justice of Catalonia.
"The Council of Justice of Catalonia is the governing body of the judiciary in Catalonia. It acts as a decentralized organ of the Supreme Judicial Council, without prejudice to the powers of the latter, in accordance with the provisions of the Organic Law of Judicial Power .
5 .- Paragraphs 2, letters a), b) c) d) e) and 3 of Article 98, also on The Council of Justice of Catalonia.
"2. The powers of the Council of Justice of Catalonia with respect to courts in the territory of Catalonia are in accordance with the provisions of the Organic Law of Judicial Power, the following:
a) Participate in the appointment of the President of the Superior Court of Justice of Catalonia, as well as the Presidents of the Chamber of the Superior Court and the Presidents of the Provincial Courts.
b) To propose to the General Council of the Judiciary and issue the appointments and dismissals of judges and magistrates incorporated into the judicial functions temporarily in care, support or replacement, and to determine the nomination of these judges and magistrates to the courts measures that require reinforcement.
c) Instruct files and, in general, exercise disciplinary functions on Judges and Magistrates as provided by law.
d) Participate in the planning of inspection of courts and tribunals to order, where appropriate, inspection and surveillance and making proposals in this area, to meet the inspection orders of courts and urge the Government to account resolution and the measures taken.
e) Report on appeals lodged against the agreements governing bodies of the courts and courts of Catalonia.
3. The resolutions of the Council of Justice of Catalonia in matters of appointment, authorizations, licenses and permits should be adopted in accordance with the criteria approved by the General Council of Judicial Power. "
5 .- Subsections "and with the participation of the Council of Justice of Catalonia" in paragraphs 5 and 6 of Article 95, the Superior Court of Justice of Catalonia.
"5. The President of the Superior Court of Justice of Catalonia is the representative of the judiciary in Catalonia. Is appointed by the King at the proposal of the Supreme Judicial Council and with the participation of the Council of Justice of Catalonia in the terms determined by the Judicial Power Organization Act. The President of the Generalitat ordered his appointment is published in the Official Gazette of the Generalitat de Catalunya. "
"6. The Presidents of the Chamber of the Superior Court of Justice of Catalonia are appointed by the General Council of the Judiciary and the participation of the Council of Justice of Catalonia in the terms stipulated by the Organic Law of Judicial Power."
6 .- subsection Cancelled "by the President or President of the Superior Court of Justice of Catalonia, who presides, and" in paragraph 1 of Article 99 which refers to the composition, organization and functioning of the Council of Justice of Catalonia.
"The Council of Justice of Catalonia is composed of the President or President of the Superior Court of Justice of Catalonia, as Chairman, and members who are appointed in accordance with the provisions of the Organic Law of the Judiciary, including judges, Judges, Prosecutors and lawyers of renown. The Catalan Parliament appoints the members of the Council to determine the Organic Law of Judicial Power. "
7 .- Cancelled paragraph 1 of Article 100, on the Control of the acts of the Council of Justice of Catalonia.
"Acts of the Council of Justice of Catalonia on appeal may be appealed to the General Council of the Judiciary, unless they have been issued in the exercise of the powers of the Autonomous Community."
8 .- The institution declares TC item "or the Council of Justice of Catalonia" in paragraphs 1 and 2 of Article 101 on the competitions and contests in the framework of Chapter III: Powers of the Government on the Adminitración of Justice.
"1. The Government proposes that the Government of the State, the Supreme Judicial Council or the Council of Justice of Catalonia, as appropriate, the notice of competitions to fill vacancies for magistrates, judges and prosecutors in Catalonia.
2. The Council of Justice of Catalonia announces competitions to fill vacant posts of Judges and Magistrates in Catalonia in the terms established in the Organic Law of Judicial Power. "
9 .- Cancelled item "as principles or common minimum standards in rules with the force of law, except in the cases determined in accordance with the Constitution and this Statute," Article 111, which addresses the issue of shared competences.
"In matters which the statute gives the Government which are shared with the State, relate to the Generalitat legislative power, regulatory power and the executive function under the foundation set by the State as principles or common minimum regulatory in rules with the force of law, except in the cases determined in accordance with the Constitution and this Statute. In exercising these powers, the Generalitat may establish its own policies. Parliament should be established and upheld by a law those basic provisions. "
10 .- Declared unconstitutional the clause "the principles, rules and establish minimum standards" in paragraph 2 of Article 120, which deals with the savings banks.
"The Generalitat, in terms of savings banks established in Catalonia, has shared power over the financial activity in accordance with the principles, rules and minimum standards laid down by the state bases, including, in any case, regulation distribution of surplus and the social work of the boxes.
Also, the Government will monitor the process of transmission and distribution of participations, except for issues relating to public bidding system for sale or subscription of securities and admission to trading, financial stability and solvency. "
11 .- The decision of the TC nullifies the clause "the principles, rules and minimum standards set by" paragraph 2 of Article 126, on credit, banking, insurance and mutual funds not included in the social security system.
"The Generalitat has shared power over the structure, organization and operation of credit institutions other than savings banks, credit cooperatives and institutions managing pension plans and funds and physical entities and legal entities operating in the insurance market to those not referred to in paragraph 1 in accordance with the principles, rules and minimum standards set by state basis. "
12 .- Void item "as long as they are performing similar tax effort also" in paragraph 3 of Article 206, which refers to the "Participation in the performance of state taxes and leveling mechanisms and solidarity within the Chapter of the hacienda de Catalunya.
"The financial resources available to the Generalitat may be adjusted so that the state funding system has sufficient resources to ensure the leveling and solidarity with other autonomous communities, in order that the services of education, health and other essential social services of the welfare state provided by the different regional governments can achieve similar levels throughout the State, provided they carry out a similar tax effort also. In the same way and if necessary, the Government will receive resources and leveling mechanisms solidarity. The above levels shall be established by the State. "
13 .- It is considered unconstitutional the clause "may include the legislative capacity to establish and control their own taxes and local government" in paragraph 2 of Article 218, which refers to autonomy and financial powers of the estates of Local Governments .
"The Government has jurisdiction, within the framework established by the Constitution and the law of the State with respect local funding. This power may include the legislative capacity to establish and control their own taxes from local governments and includes the ability to fix criteria for the distribution of shares to the budget of the Generalitat. "
2010年7月2日金曜日
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