2010年7月2日金曜日

07月から08月の安売り·特売で、カタルーニャ州では、€7億2000万0000(一人あたり€180'00)消費

付加価値税引き上げを通過せずにホーム有望なリベート
バルサは一人あたり720百万売上高は、約180ユーロを過ごすことになります

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2010年1月7日|は午前16時32分時間|ビジネスで更新
バルセロナは/マドリッド。夏の売上高はtodayカタルーニャは、その価格の付加価値税の引き上げをaffect will割引、as連盟コマースカタルーニャ、ミゲルアンヘルofの事務総長説明良い見通しとabout 3万件at開始(代理店).-本フレイル。

詳細
深さ
経済危機
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トレーダーらは、バルサは、昨年あるいはそれ以上と同じ製品を購入することを期待が、総売上高は、いくつかの720000000ユーロは、昨年低価格のために比べて約10%をドロップしますが危機を引き起こした。

8月下旬まで、セール期間一人あたり続きます平均支出は200、昨年と比較しての半分は衣服や靴に使用されるabout 180ユーロ()、およびその他の半分になります香水のような割引その他の項目は、家庭用機器、家具。

一般的な料金の18%から16%から付加価値税の増加と最大8%割引料金に合わせて販売を開始、ではなく、販売価格に影響を与える、フレイルを説明する。 "割引は付加価値税増加額を負担しないと、"フライは、そのトレーダーは、いくつかの項目が16%の付加価値税で購入の付加価値税18%を支払うが、"消費者が"に気づかないだろう指摘した価格は、お店は、税の引き上げが含まれて落ちる。スポークスマンは、トレーダーらは、そこに付加価値税引き上げでは"丸め効果"だと考えて指摘した。

楽観大きなディーラーやトレーダーの間で
協会は、大規模な販売会社の(ANGED)彼はこれが良い商戦非常に重要な割引を開始ている期待しているが、言った効果今日施行された付加価値税の増加、と結論については言及しなかった"各企業は、その決定を行います。"

その一部については、スペイン語連盟は、Commerceの(CEC)の販売キャンペーンについて楽観的な今年の夏にもかかわらず、今日は付加価値税の引き上げを実施開始されます。衣類、履物、家電製品や家具の分野は、5月に水のように主を待ってエリア"です。"キャンペーンより多くの製品を販売する。ただし、の秋の販売シーズンは必然的に、価格を増加することは非常に移動するハードではないされる"からです。"

多くの企業がさまざまなビジネス戦略を補うと思います。カルフールは昨年6月には増加は、多くの商品に転送されるだろうものの、その中で彼は、その価格のマージンが小さい見たと報告した。 2009年には1314000ユーロを、最大5%前年比は、それが付加価値税の増加にもかかわらず、自社製品の価格を引き上げると発表したウォンインディテックスグループ。イケアイベリカは、その同じ月にも、その価格を維持する、と発表したにも彼は1%削減を達成するためのメカニズムを求める。

消費者の批判とACOTEX
カタロニア語庁消費者省(CCA)の、ジョルディAngueraの監督は、衣服や靴を中心に、販売の開始は、"非表示"付加価値税の引き上げを、これで"増加して表示されません2つのセクタを警告している今年9月税は、"割引の完了時にまで。

"誰が同じ日に、春夏の割引はそれは方法が金利上昇の影響を非表示にすることだろうと思ったの付加価値税を引き上げることに決めた"Angueraを考慮。

そのいくつかを発表したACCの社長は、雇用者が付加価値税引き上げを自分たちの利益と仮定することができる、"危機が利益を圧迫以来疑問しています。"あなたはほとんどそれが顧客に影響を与えず税増加額を負担することができますので、この意味で、Angueraは、セクターが狭いバンドを持って強調した供給や流通"です。"

また、ビジネス協会は繊維貿易およびアクセサリの(ACOTEX)は付加価値税の引き上げは、売上高の季節と一致すると批判、これが消費を低下以来、売り手よりコストを生成します。これは、当協会の会長、オイラボルハで、困難な経済環境ではこのようなことを追加説明された、付加価値税の上昇率は買い手が伝統的な割引価格の警戒means。

ACOTEX大統領は、販売時に、この部門は、"心理的な価格"に多くの場合、付加価値税の増加を実装するために変更する必要がそれを消費者は、数字を誘致するために行くに追加しました。オリアは数ヶ月の販売期間は、この措置の経済的影響を評価するためにかかると述べた。

Home promising rebates without passing the VAT hike
The Catalans will spend 720 million in sales, about 180 euros per person

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01/07/2010 | Updated at 16:32 h | Business
Barcelona / Madrid. (Agencies) .- The summer sales begin today at about 30,000 businesses with good prospects Catalan and discounts that will affect the VAT hike in its prices, as explained by the secretary general of the Confederation of Commerce of Catalonia, Miguel Angel Fraile.

MORE INFORMATION
DEPTH
Economic Crisis
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While traders expect the Catalans to buy the same products as last year, or even more, the total turnover, some 720 million euros, will drop about 10% compared to last year due to lower prices has caused the crisis.

The average expenditure per person during the sales period, which lasts until late August, will be about 180 euros (compared to 200 last year), of which half will be used for clothing and footwear, and the other half other items with discounts like perfumes, household equipment and furnishings.

The start of sales in line with the increase in VAT from 16% to 18% of the general rate and up to 8% reduced rate, but not affect the sales price, as explained Fraile. "The discounts do not bear the VAT increase," said Frei, who noted that traders pay 18% VAT of some items purchased with a VAT of 16%, but "the consumer will not notice" to the prices fall when the shops and include the tax hike. The spokesman pointed out that traders believe that there is no "rounding effect" with the VAT hike.

Optimism among large dealers and traders
The National Association of Large Distribution Company (ANGED) said he hopes this is a good sales season has started with discounts for very important, but did not comment on what effect the VAT increase which took effect today, and concluded "Each company makes its decisions."

For its part, the Spanish Confederation of Commerce (CEC) is optimistic about the sales campaign this summer, even though today started implementing the VAT hike. The sectors of clothing, footwear, household appliances and furniture are the main waiting areas "like water in May" campaign to sell more products. However, for the autumn sales season will inevitably increase prices, because "it will be very hard not to move."

Many businesses think compensate with different business strategies. Carrefour reported last June that the increases would not be transferred to many commodities, although in which he saw that the price margin is small. The Inditex group which in 2009 won 1.314 million euros, up 5% over the previous year, announced that it would raise prices of their products despite the increase in VAT. Ikea Ibérica That same month also announced it would keep its prices, and even he would seek the mechanism for achieving a reduction by 1 percent.

Consumer criticism and ACOTEX
The director of the Catalan Agency of Consumer Affairs (CCA), Jordi Anguera, has warned that the start of sales "hides" the VAT hike especially in clothing and footwear, two sectors in which "will not show the increase of this tax until September, "upon completion of the discounts.

"Whoever decided to raise VAT on the same day that spring summer discounts thought it would be a way to hide the impact of that rate increase," considered Anguera.

The president of the ACC has questioned that employers are able to assume the VAT hike their margins, as announced some of them, since "the crisis has squeezed profits." In this sense, Anguera has stressed that the sector has narrower bands is the supply and distribution, "so you can hardly bear the tax increase without it affecting their customers."

In addition, the Business Association of Textile Trade and Accessories (ACOTEX) criticized that the VAT hike coincides with the sales season, since this slows consumption and generates more costs for sellers. This was explained by the president of this association, Oira Borja, adding that in a difficult economic environment such as this, the rise of VAT means that buyers wary of traditional discount prices.

ACOTEX President added that this sector during the sales go to "psychological prices" to attract consumers, figures that in many cases must be changed to implement the VAT increase. Oria said it will take several months to assess the economic consequences of this measure in the sales period.

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