2010年7月1日木曜日

スペインの付加価値税は、財政赤字解消のために、今日から(07月01日)16%から18%に増加

今日から付加価値税の増加は、消費者の信頼を損なうされます
専門家は、措置が不適切であり、低成長の措置を危機の心理学的要素を強調する表示|インフレへの影響7月になると|後フェードアウトすることを指摘

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Aintzane Gastesi |バルセロナ| 2010年1月7日|は夜12時13時間|ビジネスで更新
効果に今日行くの付加価値税の増加は、消費秋に今後数ヶ月で、になりますが、価格の実質上昇対策の心理的な影響の詳細については。 "同じように車の販売を、政府の収入、増税増加を務めたの購入、援助は非常に都合の悪い時に、ちょうどその時それは経済が兆候を見せ始めたよう消費の低下の原因となります回復、"オリオールアマ教授はビジネス経済のUPFで語った。

食品価格は0.9%であった


食品価格は機関に応じて最大27%の第2四半期の違いを記録した。 Mercadonaを教えるが安く、は消耗品とカルフール、最も高価な続いて、英語裁判所とHipercorがあった。これは、天文台国内取引価格から4月から6月、食品価格がこの期間肉0.7%、5.9%のコストの上昇に起因する0.9%増を示して、次の魚。最大の増加は、サンタンデール(5.6%)とジローナ(5.7%)が発生しました。最新のデータの変更は、過去12カ月で、前年の傾向世界の食糧バスケットのコスト2.2%削減され、すべての形式で発生し、過敏特に、3ドロップ、その価格の1%。


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詳細
深さ
経済危機
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むらが買っている無料裸の人々を浮かべる
財務省は、いくつかの価格が上向きに調整されます認める
リベートは70%の割引で始まる
未満30000ユーロを多くの付加価値税引き上げの支払いを得る26000000スペイン人
付加価値税の引き上げは、プライベートラベルチェーンのシェアを拡大する
ブリュッセルはスペインに期待不況に第3四半期のVAT引き上げから落ちる


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"消費電流の危機が高い心理学的要素を持ち、対策のアクセントなど、"教授。確かに、3月と4月に正の数字を取り戻すために始めていた、消費者の信頼は、小売売上高、再び5月に調整の効果として515政府が発表した措置。これは、のに役立つされませんアマを、増税追加さ状態の財政を太らせる:"1%以上2%の増加と16%7%を収集するのままになりますが失わ販売、補償されません。"

測定する前に、大阪市立大学税の増加は、平均で290年間、家族ごとに、そのことについての増加は完全に販売価格に転送されます提供かかるものと推定しています。 "上昇と効果的で、我々はどうかは最終的にに支払う消費者であることを確認することができます全部又は一部は、製品の価格は、"消費者団体と述べた保つために選択のビジネスの人々によって取り上げられている。 Lidlのはその製品の増加を吸収することで合意が、カルフールはそれは彼らのサプライヤーとEroskiは、顧客に1%または2%の増加してvalue relevantギフト券を提供して交渉することができます場合は、その価格を上げることはないだろう。

大阪市立大学は、1つは、"最も"問題の電源で付加価値税では、それにどのような割合は請求書"に適用される金融の基準は消費者の疑問を提起検討と主張した。"値上がりは、光が別に、水道、ガス、公共交通機関、インターネット電話やdirectly衣類や接待の詳細を制御to影響を受けやすいなどの製品の消費に影響などのサービス。

関連リスト教授フェルナンドBallabrigaは、付加価値税の増加は7月から、インフレの"エンドポイント"を持ってされますヵ月後に控えフェードインと考えている。 Ballabriga時間のuntimelinessを測定は、ちょうどその時、経済は回復の兆しを見せ始めていた適用される影響を与えます。その一部については、Iese警告の調査では、付加価値税の引き上げは本日、"不適切"まだ仮復旧される効果を受け取り、それが低所得と年金受給者を傷つけることをした。 Ieseは、消費量は16%から18%に1.1%、一般料金の増加に該当し、7%から8%に減少、国家だけで1.7%の財源を膨らませると推定。 "ライジング消費高価率は、経済活動を削減し、時間の値を、すなわち"は、レポートを強調働いた。

専門家は同様の動きが都合の悪い時期に適切な時、発効時に"経済は、消費の落ち込み回復するために負の数を返します。始めた入力になると言う、"アマは言った。 "確かにそれは措置を承認するときは、その状況が良い今日になるよう、私は政府が少し腰があったと思う今効果UPFで、"教授措置を是正するために失敗しました。予測では、消費量はGDPの0.5%低下することを示します。


The increase in VAT from today will undermine consumer confidence
Experts point out that the measure is inappropriate and slow growth | The measures will accentuate the psychological component of the crisis | The impact on inflation will be in July and will fade after

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Aintzane Gastesi | Barcelona | 01/07/2010 | Updated at 00:13 h | Business
The VAT increase, which goes into effect today, will result in a fall in consumption in the coming months, but more about the psychological impact of the measure by a real rise in prices. "In the same way that aid for the purchase of cars served to increase sales and government revenue, the tax increase will cause a drop in consumption at an extremely inopportune time, just when it seemed that the economy began to show signs of recovery, "said Oriol Amat, Professor of Business Economics at UPF.

Food prices were up 0.9%


Food prices recorded in the second quarter differences of up to 27% depending on the institution. While teaching Mercadona was cheaper, followed by Consum and Carrefour, the most expensive were the English Court and Hipercor. This follows from the Observatory of Domestic Trade Prices from April to June, which shows that food prices rose 0.9% in this period due to the rising cost of meat 0.7% and 5.9% fish. The largest increases occurred in Santander (5.6%) and Girona (5.7%). The latest data changes the trend in the previous year in the last twelve months the cost of the global food basket was reduced by 2.2% and occurred in all formats, especially in the hypersensitive, with a drop of 3 , 1% in their prices.


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MORE INFORMATION
DEPTH
Economic Crisis
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Uneven wear free naked people are buying
Treasury admits that some prices are adjusted upwards
The rebates begin with discounts of 70%
The 26 million Spanish people who earn less than 30,000 euros paid much of the VAT hike
The VAT hike will increase the share of private label chain
Brussels expected to Spain falls into recession in the third quarter from the VAT hike


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"The crisis of current consumption and has a high psychological component, and measures such as accent," the professor. Indeed, both consumer confidence and retail sales, which had begun to regain positive numbers in March and April, fell again in May as the effect of the adjustment measures announced by the Government. It adds Amat, the tax increase will not serve to fatten the coffers of the state: "The increase of 1% or 2% does not compensate for lost sales, which will be left to collect the 7% and 16% for."

Before the measure, the OCU has estimated the tax increase will cost on average about 290 per year per family, provided that the increase is transferred entirely to the sales price. "With the rise and effectively, we can check whether it is the consumer who ultimately pay in full or part is taken up by business people who choose to keep the price of products," said the consumer organization. While Lidl agreed to absorb the increase in their products, Carrefour said it will not increase its prices if it can negotiate with their suppliers and Eroski offers gift certificates to their customers for the value of the increase of 1% or 2% relevant.

The OCU argued that one of the "most problematic" is in the VAT on the supplies, considering that the criterion of Finance as to what percentage applied to the invoices "raises doubts among consumers." Apart from the light that will not go up, the other services such as water, gas, public transport, internet telephony and directly affect the consumption of products such as clothing or entertainment, more susceptible to control.

ESADE professor Fernando Ballabriga believes that the VAT increase will have an "end point" on inflation from July and will fade in the months ahead. Ballabriga affects the untimeliness of the time when the measure is applied just when the economy had begun to show signs of recovery. For its part, a study by Iese warning that the VAT hike takes effect today will be "inappropriate" for the still tentative recovery, while it will hurt low incomes and pensioners. The Iese estimated that consumption will fall 1.1% general rate increase from 16% to 18% and reduced from 7% to 8%, and to swell the coffers of the State only 1.7%. "Rising consumption more expensive rates and reduces economic activity, ie the value of the time worked", highlight the report.

The experts alike say the move comes at an inconvenient time appropriate, to enter into force when "the economy began to recover and the fall in consumption will return a negative number," said Amat. "It is true that when it approved the measure seemed that the situation would be better today, but I think the government has had little waist and has failed to rectify a measure which is now ineffective," the professor at the UPF. Forecasts indicate that consumption will fall 0.5% in GDP.

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