2013年4月27日土曜日

スペイン政府の発表した財政赤字削減政策の緩和は、経済成長の刺激になるか?!

EL PAIS

スペイン政府の発表した財政赤字削減政策の緩和は、経済成長の刺激になるか?!

Enunciados

Las reformas presentadas ayer por el Gobierno adolecen de imprecisión; urge crear empleo


El País 27 ABR 2013 - 00:01 CET



statements


The reforms announced yesterday by the Government suffer from imprecision, urges job creation



The Country 27 ABR 2013 - 00:01 CET


Expectations at the last Council of Ministers were justified. The meeting was to leave Stability Plan which support the need for temporary easing public deficit target, a new reform agenda that endorses such lower requirement fiscal rigor and support the strengthening of the competitiveness of the economy and, not least, decisions to avoid economic depression. The Government has fulfilled the first purpose with far more realism than in the past and has also stated its intentions to further reform, but has not adopted specific decisions that prevent companies continue to close inwhichthe unemployment above 25% of the population active for several years.
The credibility of the macroeconomic situation was imposed by a reality that leaves little room for improvement in some indicators and forecasts of national and international analysts that do not involve a contraction of economic growth this year, down from 1.6%. You did well to give up his own postulate that "the government does projections, objectives are set" to be adapted to other operators. That 0.5% of current GDP growth nearly triples, to -1.3%. Also does well on the assumption that the labor market situation will not improve before 2015, and domestic demand growth prospects continue draining. Consequently, it would be impossible to treat an effort to reduce the public deficit to beat previously laid down.


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Reach 3% of GDP in 2016 is now a more likely target. Although depend largely on developments in the major economies of the eurozone. The optimism is reflected when the economy minister confident that foreign demand dynamics follow, "with exports continuing its market share gains." Is a complicated if the whole eurozone is in recession.
That context is the one to protect the consolidation path of public finances finally be approved by the European Commission. For this, the Government has not announced any significant reduction of public expenditure, beyond the vague yet result rebate of some transfers to the regions, and yes it has in the elevated tax rates on some figures. Suspends the commitment to reverse the rise in income tax and compromises, albeit imprecise, raising some excise duties and environmental taxes and levies on bank deposits. The revenue potential of the latter or the amount of transfers is not known for now. The review of procurement initiation and pensions move in the field of vagueness.
The imprecision is also the dominant feature in the chapter of reforms announced. The areas on which to focus are very relevant. Its scope is hard to know now. Pensions are pending the findings of the commission of experts to streamline and reform public administrations only sustained in order to eliminate duplication and expand eGovernment. In any case, none of the announced targets specifically to boost demand and job creation in the short term. And this is the most urgent priorities of economic policy. In fact, many of the reforms will be little more than statements if economic growth does not emerge until well into next year. And anticipate demands asserted against the European institutions and some of its European partners that the implementation of its recommendations austerity has led to widespread unemployment and distrust.

スペイン政府の発表した財政赤字削減政策の緩和は、経済成長の刺激になるか?!
ステートメント


政府が昨日発表した改革が不正確に苦しむ雇用創出要請



カントリー27 ABR 2013 - 午後12時01 CET
閣僚最後の評議会の期待は正当化された。会議では、一時的な緩和公共財政赤字目標の必要性をサポートする安定計画、例えば、低級要件財政硬直を支持新しい改革アジェンダを残して、経済の競争力の強化を支援することであったと最低ではない、意思決定の経済不況を避けるため。政府は、過去に比べてはるかに多くのリアリズムを持つ最初の目的を満たしており、また、さらなる改革への意思を表明しているが、企業は、人口の25%以上inwhichthe失業を閉じ続ける防ぐ具体的な意思決定を採用していない数年間のアクティブ。
マクロ経済状況の信頼性は、1.6%減から、今年の経済成長の収縮を伴わない国内および国際的なアナリストのいくつかの指標と予測に改善の余地を残し現実によって課された。あなたは、自分の他の事業に適合させる "政府は予測、目標が設定されていない"という仮定を放棄するためによくやった。 -1.3%と、現在のGDP成長率の0.5%は、ほぼトリプルという。また、労働市場の状況は、2015年前に改善されず、国内需要の成長見通しは、排水続けることを前提によくありません。その結果、以前に起工ビートに財政赤字を削減するための努力を治療することは不可能であろう。


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2016年にGDP比3%に達すると、今より多くの可能性が高いターゲットです。が、大部分はユーロ圏の主要国の動向に依存します。楽観が反映されると外需のダイナミクスが、従うことを確信して経済大臣 "輸出は、市場シェアの拡大を続けて。"ユーロ圏全体が不況にある場合は複雑です。
その文脈では、最終的に欧州委員会によって承認される財政の統合パスを保護するためのものです。このため、政府は、地域にいくつかの転送の漠然とまだ結果リベートを超えて、公共支出の大幅な削減を発表していない、とはい、それはいくつかの数字上の高架税率にしています。銀行預金にいくつかの物品税と環境税や課徴金の引き上げ、不正確ではあるが、所得税と妥協の上昇を逆にすることをコミットメント(確約)を中断します。後者又は振替額の収益の可能性は今のところ知られていない。調達の開始と年金の見直しは、曖昧さのフィールドに移動します。
不正確はまた、発表された改革の章の支配的な特徴である。集中するする領域が非常に関連しています。その範囲は、今知っているのは難しいです。年金だけで重複を排除し、電子政府を拡大するために、持続的な行政を合理化し、改革の専門家の委員会の調査結果を保留している。いずれにしても、発表されたターゲットのいずれも、特に短期的には需要と雇用創出を後押ししないように。そして、これは経済政策の最も緊急の優先事項です。経済成長は来年になるまで十分に現れていない場合、実際には、改革の多くは文よりも少し多くなります。と欧州の機関やその勧告の緊縮財政の実施が普及失業と不信につながっていること、欧州のパートナーのいくつかに対して主張需要を見込んでいます。

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