2012年8月29日水曜日

イギリス·オランダ資本の食料品·大衆消費材会社のUNLIVERは、欧州の経済危機による"貧困化"のために"少量"·"少額"製品を販売開始

EL PAIS

イギリス·オランダ資本の食料品·大衆消費材会社のUNLIVERは、欧州の経済危機による"貧困化"のために"少量"·"少額"製品を販売開始

Unilever se prepara para una “vuelta a la pobreza” en Europa

El grupo que reúne marcas como Knorr y Lipton aplicará estrategias de mercados emergentes


EP Ámsterdam 27 AGO 2012 - 14:01 CET

Unilever prepares for a "return to poverty" in Europe


The group that brings brands like Knorr and Lipton apply emerging market strategies



Amsterdam EP 27 AGO 2012 - 14:01 CET


The economic crisis and its impact on consumer habits have pushed the Anglo Dutch food and consumer products Unilever to rethink their business strategy in Europe and prepare for "the return of poverty." The group announced Monday that apply in this continent own emerging market strategies.

"Poverty is back in Europe", said the head for Europe of the third world's biggest consumer products, Jan Zijderveld, told the German daily Financial Times Deutschland.


The group has started selling in Spain detergent in a single dose format with five washes

"If a Spanish only spend an average of 17 euros for each purchase, then I can not sell detergent by half its budget," the CEO of the company that owns brands such as Knorr, Lipton, Rexona and Pond's.

Unilever plans to transfer to Europe proven strategies in emerging markets. "In Indonesia, we sell single doses of shampoo to 2 or 3 cents and still get a decent profit," says Zijderveld. "We know how to do, but in Europe we had forgotten over the years preceding the crisis," he added.

The German newspaper said that Unilever has started selling detergent in Spain under the brand 'Surf' in a format with only five washes dose, while in Greece the multinational already offers mayonnaise and mashed potatoes in individual packets, while selling products staples like olive oil or tea under local cheap brands, a strategy also adopted in the UK.

 
イギリス·オランダ資本の食料品·大衆消費材会社のUNLIVERは、欧州の経済危機による"貧困化"のために"少量"·"少額"製品を販売開始
 
ユニリーバは、欧州では "貧困への復帰"のために準備


クノールリプトンのようなブランドを持って来るグループは、新興市場戦略を適用する



2012 AGOアムステルダムEP27 - 午後02時01分CET
 
経済危機と消費者の習慣に与える影響は、ユニリーバはヨーロッパで彼らのビジネス戦略を再考し、準備のためアングロオランダの食品や消費者製品をプッシュしている"貧困の復帰"グループは、この大陸で独自の新興市場戦略を適用することを発表した。

"貧困はヨーロッパに戻って、"第三世界最大の消費者向け製品のヨーロッパのためのヘッド、ヤンザィデルフェルトドイツの日刊紙フィナンシャル·タイムズ·ドイツに話すと言いました


グループは5回の洗浄単回投与形式でスペイン洗剤に販売を開始しました

"スペイン語だけ、それぞれの購入のために17ユーロの平均を費やすなら、私は半分の予算で洗剤を販売することはできません"などクノール、リプトンRexona池のようなブランドを所有する会社の最高経営責任者(CEO)

ユニリーバは、新興市場における欧州実績のある戦略に移転する予定です。 "インドネシアでは、我々は2つまたは3つのセントのシャンプーの単回投与を販売し、まだまともな利益を得る"ザィデルフェルト氏は述べています。 "我々は、実行する方法を知っているが、ヨーロッパでは我々が危機の前に年間で忘れていた"と彼は付け加えた

ドイツの新聞では、製品を販売しながら、ギリシャで多国籍企業がすでに個々のパケットにマヨネーズマッシュポテトを提供しながら、ユニリーバはわずか5回の洗浄の線量を持つ形式ブランド "サーフ"の下にスペインで洗剤の販売を開始していると述べた現地の安価なブランドの下で、オリーブオイルや紅茶のようなステープル、英国でも採用して戦略

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