2014年1月25日土曜日

パナマ運河拡張工事を請け負っているスペインのSacyr会社は、建設ひ増大の問題でパナマ運河当局との契約を交渉するために2月1日まで期限に延長

EL PAIS

パナマ運河拡張工事を請け負っているスペインのSacyr会社は、建設ひ増大の問題でパナマ運河当局との契約を交渉するために2月1日まで期限に延長


Sacyr amplía al 1 de febrero el plazo para negociar un acuerdo con el Canal

“Este es un periodo de reconciliación”, dice Quijano, el máximo respresentante de la ACP


Juan Diego Quesada Ciudad de Panamá 23 ENE 2014 - 22:12



Sacyr extended to February 1, the deadline to negotiate an agreement with the Canal


"This is a time of reconciliation," Quijano said, the maximum authorized representative of the ACP



Juan Diego Quesada Panama City 23 ENE 2014 - 22:12 CET


The Panama Canal Authority and the consortium of companies building the extension of the inter-oceanic route , led by the Spanish Sacyr and Impregilo Italian , there have been , in principle, until 1 February to try to solve the conflict keeps the work slowed since late November 2013. The consortium claims USD 1,600 million ( 1,200 million euros) in contingency to complete the project , completed in 65% expenses, but the state company believes that extra amount is not justified.
Negotiations stalled weeks ago , took a new impetus from the arrival on the scene of Zurich Insurance , who custody 400 million bond . The company proposed to convert that money into a loan. With the proposed solution , this week came close to an agreement , but ultimately did not materialize . The positions of both seemed very far back . However, representatives of the ACP , with its highest representative Jorge Quijano front, the consortium of companies ( GUPC ) and the insurer met Tuesday and agreed to this extension.


moreTajani calls " special effort " to resolve conflict Panama CanalZurich provides a solution to the conflict in CanalSays Panama Canal eventually works even without Sacyr
The issue strikes a chord of Panama . Quijano believes that if something is attached to the Panamanian Canal, locally owned since 1999 ceased to be controlled by Americans. "This expansion is to continue making country ," says Quijano in his office. " The proposed consortium is impossible for us to agree . On 30 December ( companies sent a letter announcing the suspension of works) asking us 1,600 million and that the money we put forward . We will not do. This period is one of reconciliation and perhaps come something positive, " he says.
The drawbacks affecting the project as builders , are related costs caused by unforeseen found as they advanced in the construction of the third set of locks . The split between the parties would delay the work until 2018 or 2020, according to the board dispute , consisting of one member of each party and an independent auditor.
In the midst of a conflict which threatened to world maritime trade , the Canal has presented the best first quarter ever to record 87.7 million metric tons using the road authorities . Good data are due in part to increased exports of grain crop of the United States to Asia.
Meanwhile, EC Vice-President and Head of Industry, Antonio Tajani, met Thursday in Brussels representatives of the governments of Spain , Italy and Belgium, as well as delegates of the companies in the consortium , which called for a " special effort " to solve the problem .

Sacyr運河との契約を交渉するために2月1日期限に延長


「これは和解のです」とQuijano、ACP最大認可代表者によると、



フアン·ディエゴ·ケサダパナマシティ23 ENE 2014 - 午前22時12分CET
2月1日は、競合を解決しようとするまでは、パナマ運河庁とインター海洋ルートの拡張を構築する企業のコンソーシアムは、スペインのSacyrとIMPREGILOイタリア率いる、原則的に、ありました後半2013年11月以降鈍化し、作業を続けている。コンソーシアムは、 65%の費用で完成、プロジェクトを完了するためのコンティンジェンシー米ドル1,600百万円( 1,200万ユーロ)を主張したが、国営企業は、余分な量が正当化されないと考えています。
交渉は失速週間前に、親権4億結合チューリッヒ保険、現場に到着した時点から新たな弾みを取った。当社は、貸付金にそのお金を変換するために提案した。提案された解決策で、今週は合意に近い来たが、最終的には実現しなかった。両方の位置は非常にまでさかのぼるようだ。しかし、 ACPの代表は、その最高の代表ホルヘQuijanoのフロントで、企業( GUPC )のコンソーシアムと保険会社は、火曜日に会い、この拡張に合意した。


もっとTajani競合パナマ運河を解決するための「特別な努力」と呼んでチューリッヒは運河での紛争への解決策を提供しますパナマ運河は、最終的にSacyrなくても動作すると言う
問題は、パナマの弦を打つ。 Quijanoは1999人のアメリカ人によって制御されなくなっ以来何かが局部的に所有され、パナマ運河、に接続されている場合と考えています。 「この拡張は、国を作る続けることです」 Quijanoは彼のオフィスに述べています。私たちが同意するための「提案されたコンソーシアムは不可能です。 12月30日に私たちに1600万ドルを要求し、我々は前方に置くお金こと(会社は作品の中断を発表書簡を送った) 。は行っておりません。この期間は、和解の一つであり、おそらく肯定的な何かを来る"と彼は言う。
ビルダーとしてのプロジェクトに影響を与えることの欠点は、彼らはロックの第三のセットの建設が進んとして発見不測によって引き起こされる関連する費用であり。当事者間の分割は1各当事者の一員と会計監査人からなる委員会の紛争によると、 2018年または2020年までの作業を遅らせるだろう。
世界の海上貿易と脅し紛争の真っ只中に、運河は、これまでの道路当局を使用して8770万トンを記録するための最良の第一四半期を発表しました。良いデータが部分的にはアジアへの米国の穀物作物の輸出の増加によるものである。
一方、 EC副社長産業ヘッド、アントニオ· Tajaniは、 「特別な努力」を呼びかけ、スペイン、イタリア、ベルギーのほか、コンソーシアムの企業の代表者、政府のブリュッセルの代表で木曜日に会ったこの問題を解決する。

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