2013年2月8日金曜日

欧州委員会は、擬いものを防ぐために、オリーブ油の品質管理を強化。

EL PAIS

欧州委員会は、擬いものを防ぐために、オリーブ油の品質管理を強化。

La UE reforzará los controles de calidad del aceite de oliva

Bruselas prepara un paquete de medidas para luchar contra el fraude en el sector


El País Bruselas 7 FEB 2013 - 16:15 CET



The EU will strengthen quality control of olive oil


Brussels is preparing a package of measures to combat fraud in the sector



The Country Brussels 7 FEB 2013 - 16:15 CET


The European Union (EU) plans to apply from January 1, 2014 new rules to strengthen quality control of olive oil, promote their image in third countries and improve information to consumers, said today the European Commission (EC). This is basically to introduce new measures to establish clearer labeling and increasing penalties to prevent fraud in the sector.
The Management Committee of the EU-comprising experts from the Twenty-voted yesterday two measures. On one hand, the adoptation of new rules to strengthen quality control and sanctions, and so curb fraud. This will force countries to conduct inspections at least, the results should be communicated regularly to Brussels.
The other package refers to the marketing standards to improve consumer information. In the future, the labels on the bottles should indicate, more visible and easier to read now, the name of the product and its origin. One of the provisions apply to olive oil served in bars and restaurants, which will necessitate a protection system in bottles available to customers to prevent reuse once the content.
The EC intends to notify these rules to the World Trade Organization (WTO), which has a period of 60 days to make comments, after which the Management Committee will issue a formal vote. Brussels hopes that, once adopted the new measures come into force on January 1, 2014.
Olive oil, for its high price, is one of the foods most subject to fraud. In Spain, one of the most notorious discovered an inspection of the Andalusian two years ago in nearly half of 50 lots tested, under the label of extra virgin olive oil is selling a much lower quality oil.
Last October, another analysis of the Organization of Consumers and Users (OCU) revealed that nine brands of olive oil sold in supermarkets Spanish were misleading consumers by selling an oil labeled "extra" when it was only "virgin".

欧州委員会は、擬いものを防ぐために、オリーブ油の品質管理を強化。
 
 
 
EUは、オリーブオイル品質管理を強化していきます


ブリュッセルはセクターで戦闘詐欺対策のパッケージを準備している



ブリュッセル7 FEB 2013 - 16:15 CET
欧州連合(EU)は、オリーブオイルの品質管理を強化し、第三国で自分のイメージを促進し、消費者への情報を改善するために2014年1月1日、新しいルールから適用する予定で、欧州委員会は本日述べた(EC)。これは、部門での不正を防止するために、明確にラベル付けと増加罰則を確立するための新たな措置を導入することを基本的にです。
2対策昨日二十投票からEU含有専門家の管理委員会。一方では、新規則のadoptationは、品質管理や制裁措置を強化するなど不正行為を防止するため。これは、国が、少なくとも、結果はブリュッセルに定期的に伝えられるべき検査を実施するように強制されます。
他のパッケージには、消費者の情報をより良くするためにマーケティングの基準を指します。将来的には、瓶のラベルには、もっと目に見えると、今では製品とその起源の名前を読みやすく示すべきである。規定の1つは、コンテンツ一度再利用を防止するためにお客様にご利用ボトルで保護システムを必要とするであろうバーやレストランでお召し上がりいただけますオリーブオイルに適用されます。
ECは、コメントをした後、管理委員会は正式な投票を発行する60日の期間を持っている世界貿易機関(WTO)にこれらの規則の届出をしようとする。ブリュッセルは、かつて2014年1月1日に発効新たな措置を採択していることを期待している。
オリーブオイルは、その高い価格のため、不正行為への最も被写体食品のひとつです。スペインでは、最も悪名高いの一つは、エキストラバージンオリーブオイルは、かなり低品質オイルを販売しているのラベルの下に、テスト50ロットの半数近くにアンダルシアの2年前の検査を発見しました。
昨年10月、消費者やユーザーの機構(OCU)の別の分析では、スーパーマーケットで販売されているオリーブオイルの9ブランドがスペイン語はそれだけで "処女"だったとき "余分な"というラベルの付いた油を販売することで消費者の誤解を招くようなことが明らかになった。

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