2013年2月7日木曜日

オーストラリアの最高裁判所は、ゴーグルは、広告内容に責任を持たないと判決

EL PAIS

オーストラリアの最高裁判所は、ゴーグルは、広告内容に責任を持たないと判決

Google no es responsable del contenido publicitario

Después de seis años de litigio, el Tribunal Supremo de Australia absuelve al buscador


El País Madrid 6 FEB 2013 - 10:52 CET



Google is not responsible for the advertising content


After six years of litigation, the Supreme Court acquitted the seeker Australia



The Country Madrid 6 FEB 2013 - 10:52 CET


Google is not responsible for the content of the advertisements. Google is not a publisher. Google is only a transmitter. This has been ruled by the High Court of Australia that, after six years of legal course, absolves the seeker of misleading conduct charge because of its sponsored links. The Australian court's decision may be key to similar lawsuits in courts around the world about the advertising content that are published in the form.
"Google is a worldwide business. This sentence is something like a top and add some clarity to the industry," said the president of the Association of Internet Industry in Australia, Peter Lee, the agency Reuters.
The ruling has put an end to a six-year legal battle between Google and the consumer watchdog of Australia, the Australian Competition and Consumer Commission (ACCC), which accused Google of engaging in conduct misleading paying ads.
The ACCC based its action on search results, 2006 and 2007, when the search for Honda Australia showed a paid advertisement by a competitor, carsales. The ACCC considered that the ads were misleading because Carsales suggested was linked to Honda Motor. Google argued that it was not responsible for the ads, as it was only the communication path to the advertiser.
The five judges of the High Court of Australia has ruled in favor of Google, overturning a ruling by the Federal Court. The trial court had ordered Google to create a program to ensure that paid ads in search engine were misleading. The five judges have claimed that not create Google sponsored links and that the company is not responsible for the posts in the links.
"The ACCC has taken this procedure to clarify the law on advertising practices in the Internet age," said the chairman of the ACCC, Rod Sims.
The legal victory comes after Google and software maker Rosetta Stone language out of court last year resolved a dispute over trademark infringement in the United States on Google's advertising practices. Rosetta argued the same thing: that people are looking for your products on Google was going to competitors and software counterfeiters were announced next. The terms of that agreement have never been released. Also failed a similar claim of Louis Vuitton in the European courts.
The same case has been in Spain with oranges historical claim Lola, an agricultural pioneer of electronic commerce in Spain, which witnessed next to searches for your brand, competitive advantage for advertising popularity next. Oranges Lola, to counteract this effect, eventually spend money on Google and occupy and ad space next to your brand.
Despite the acquittal, Google has changed the way it displays its sponsored links in Australia. Now more clearly label advertisements on top of the search results.

オーストラリアの最高裁判所は、ゴーグルは、広告内容に責任を持たないと判決
 
 
Googleは、広告内容については責任を負いません


訴訟6年後には、最高裁判所は、シーカーオーストラリアを無罪



カントリーマドリード6 FEB 2013 - 10時52分CET
 
Googleは、広告の内容については責任を負いません。 Googleは出版社ではありません。 Googleは、トランスミッタです。これは、法律上のコースの6年後、なぜならそのスポンサーリンクの誤解を招くような行為電荷のシーカーをabsolves、オーストラリアの高等法院によって支配されています。オーストラリアの裁判所の決定は、次の形式で公開されている広告の内容について、世界中の裁判所で同様の訴訟への鍵かもしれません。
"Googleは世界中のビジネスです。この文は、トップのようなものであり、業界にいくつかの明瞭さを追加し、"オーストラリアのインターネット産業協会の会長、ピーター·リー、代理店は言ったロイター。
判決は、Googleやオーストラリア、有料広告誤解を招くような行為に従事したグーグルを非難オーストラリア競争消費者委員会(ACCC)の消費者監視の間に6年間の法廷闘争に終止符を打ちました。
ACCCは、検索結果、2006年と2007年で、その作用をもとにホンダオーストラリアの検索では、競合他社、carsalesが支払った広告を見せた。 ACCCは示唆Carsalesがホンダにリンクされていたので、広告が誤解を招くようだったと考えた。グーグルはそれだけで広告主との間の通信経路であったとして、それが、広告の責任を負わないと主張した。
オーストラリアの高等法院の5裁判官は、連邦裁判所で判決を覆す、グーグルに有利な判決を下しました。第一審裁判所は、検索エンジンでの有料広告は誤解を招くたことを確認するプログラムを作成するためにGoogleを命じた。 5裁判官は、Googleスポンサーリンクを作成し、会社は、リンクの投稿は責任を負わないことはないと主張している。
"ACCCは、インターネット時代における広告の慣行に関する法律を明確にするためにこの手順を取っており、" ACCC、ロッドシムズの会長。
法的勝利は、GoogleおよびRosettaソフトウェアメーカー裁判所の石の言語になった後、昨年はGoogleの広告慣行に関する米国での商標権侵害をめぐる紛争を解決しています。ロゼッタ同じことを主張した人々はGoogleであなたの商品を探していることをライバルとソフトウェア偽造するつもりだったと、次の発表された。その契約書の条項が解除されたことはありません。また、欧州裁判所​​でルイ·ヴィトンの同様の主張に失敗しました。
同じケースはオレンジ歴史クレームロラ、あなたのブランドのための検索の横に目撃スペインにおける電子商取引の農業の先駆者、次の広告の人気のための競争上の優位性とスペインできました。オレンジロラ、この効果を打ち消すため、最終的にはGoogleにお金を使って占有し、自分のブランドの隣に広告スペース。
無罪判決にもかかわらず、Googleは、オーストラリアでのスポンサーリンクの表示方法を変更しました。今ではより明確に、検索結果の上部に広告を付ける。

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