2012年11月27日火曜日

スペインの税務検査官組合長は、脱税を申し出る人には、脱税犯罪を適用するべきであると意見

EL PAIS

スペインの税務検査官組合長は、脱税を申し出る人には、脱税犯罪を適用するべきであると意見

RANSÉS PÉREZ | Presidente de los Inspectores de Hacienda

“Se debería crear un delito para quien ofrezca defraudar”

Ransés Pérez, presidente de los Inspectores de Hacienda, considera injusta la amnistía fiscal


Jesús Sérvulo González Madrid 26 NOV 2012 - 07:00 CET



Ranses PEREZ | President of Tax Inspectors


"It should create an offense for whoever offers defraud"


Ranses Perez, president of the IRS considers unfair tax amnesty



Jesus Gonzalez Sérvulo Madrid 26 NOV 2012 - 07:00 CET


Perez Ranses Boga (A Coruña, 1968) takes a month just in front of the Organization of State Tax Inspectorate (IHE), the association in the Tax majority.
Question. Has your job perception that fraud has grown with the crisis.
Response. Quantify fraud is very difficult. We have the impression that it is failing more. But is not that we have, there is a CIS survey says that citizen believes that fraud has increased.
P. Tax revenues have plummeted. The Government has approved new tax increases. Do you think I should have done more to reduce fraud rather than raise taxes so much?
R. On the tax increase is a political issue in which I should not enter. Modify tax figures and antifraud law are correct measures, such as limiting the deductibility of interest expense of corporate tax, or reduce the accelerated depreciation. But these measures need to be implemented properly adequate resources to complete them. That's where we fail.
P. Along with these measures to combat fraud approved a tax amnesty ...
R. We think it is unfair that taxpayers unequally. Worst of all, it is worse when it meets at not meeting. We are launching the wrong image that compensates defraud. Is undermining tax awareness and what we notice in future statements.
P. Will reviewable adjustments for amnesty?
R. What counts is whether we can see these taxpayers, the answer is: "Absolutely." I understand that a taxpayer who has cheated in the past is a good subject to review if this is doing well.
P. The Directorate General of Taxation (DGT) issued two reports clarifying aspects of the amnesty. Are they binding?
R. Taxes when it wants to issue something related issues as a resolution not reporting. Therefore, these reports in the first instance would not be binding. However, to the extent that it commit DGT these criteria in queries are binding. Moreover, the tax can make them yours and if the head of the Inspection gives instructions to meet these criteria will be binding.
P. The Government has approved a law fraud with many of its claims. What do they miss?
R. The first is to strengthen the human resources of the Inland Revenue. But there are other organizational measures and standards: We have always claimed that the Agency should have more independence from the government, the establishment of a police prosecutor. In addition, there are other rules: limiting modules seems positive, but it could go further. The module should look for entrepreneurs with low trading volume, not like now € 300,000. And that relates to 80% with private ... We would also like the law was beyond the duration of proceedings inspectors [only have one year]. We have problems when we go to a company and ask accounting. There are obstacles in this regard.
P. At the same time, there is a reform of the penal code to toughen the fight against fraud.
R. We believe that it could have done more. One of the proposals was the creation of an offense for customer offering structures or mechanisms that facilitate fraud. Many times in inspections we meet people who know a lot of business, but not both fiscal culture. And we wonder who came up with that structure. The answer seems obvious: a tax advisor who offered defraud. Who is more guilty that said do it or who proposed it? We believe that everyone has their share of blame. And that should be an aggravated felony.

スペインの税務検査官組合長は、脱税を申し出る人には、脱税犯罪を適用するべきであると意見
 
 
Ranses PEREZ|税務査察社長


"それは、詐取を提供していますのために犯罪を作成する必要があります"


Ransesペレスは、IRSの社長が不当な税金恩赦を考慮



イエスゴンザレスSérvuloマドリード26 NOV 2012 - 07:00 CET
 
ペレスRansesボガ(ラコルーニャ、1968)だけで州税視察(IHE)、税大多数の組合の組織の前に月かかる。
質問。詐欺は危機に成長したことを、あなたの仕事の認識を持っています。
応答。詐欺を定量化するのは非常に困難です。我々はそれがより多くのを失敗しているという印象を持っている。しかし、我々が持っているではありませんが、CISの調査があると、その市民は、その詐欺が増加していると信じていると言います。
P.税収が激減している。政府は新たな増税を承認した。あなたは、私が詐欺を減らすのではなく、そんなに税金を上げるためにもっとや​​るべきだと思いますか?
R.増税に私は入るべきでない政治的な問題である。税の数字を変更し、法律を不正防止は、そのような法人税の支払利息の損金算入を制限するなどの正しい対策であるか、または加速償却費を減らすことができます。しかし、これらの措置は、それらを完了するために十分な資源を適切に実装する必要があります。我々は失敗するところです。
P.と共に詐欺と戦うために、これらの措置は、税恩赦を承認した...
R.我々は、それがその納税者が不均等に不公平だと思います。最悪なのは、それはそれはしない会議で満たしたときに悪化している。我々は、詐取を補償誤ったイメージを起動している。税の意識と私たちは将来の損益計算書に気づくを弱体化されています。
P.恩赦のために評価可能な調整だろうか?
R.何をカウントすると、我々はこれらの納税者を見ることができるかどうかですが、答えは "もちろんです。"私は過去に騙されている納税者は、これはよくやっている場合に確認するには良い対象であることを理解しています。
P.税務総局(DGT)は、恩赦の側面を明らかにする二つの報告書を発行した。彼らがバインドされていますか?
R.それは解像度が報告していないと何か関連した問題を発行することを望んでいる税金。したがって、第一審でこれらのレポートは、バインディングではないでしょう。しかし、それはクエリで、これらの基準をDGTコミットする程度に結合されています。また、税金は彼らのマーケットを作ることができますし、検査の頭が満たすように指示を与える場合には、これらの基準は、拘束力を持つものとします。
P.政府は、その主張の多くと法律詐欺を承認した。彼らは何を欠場か?
R.第一は、内国歳入庁の人材育成を強化することです。しかし、他の組織的な対策や基準があります:私たちは、常に庁は政府からの独立性、警察検察の確立が必要と主張している。加えて、他のルールがあります:モジュールを制限することはポジティブだが、それはさらに行くことができます。モジュールは、今ではない€300,000のように、低い出来高と起業家を探す必要があります。そして、それは民間と80%に関し、...我々はまた、法律は[1年だけ持っている]議事録の検査官の期間を超えていたと思います。我々は会社に行くと会計を頼むとき、我々は問題を抱えています。この点での障害があります。
P.同時に、詐欺との戦いを強化するために刑法の改革があります。
R.我々はそれがより多くを行っている可能性があると考えています。提案の1つは、顧客を提供する構造体や詐欺を容易にする仕組みのために犯罪の作成だった。検査で何度も我々は両年度文化を多くのビジネスを知っているではなく、人々に会う。そして、我々は、その構造を思い付いたんだろう。答えは明白だ:詐取を提供税務顧問。それを行うと述べたか、それを提案したことを誰より有罪は誰ですか?私達は皆に非難のシェアを持っていると信じています。そして、それは攻撃的な犯罪である必要があります。

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