2013年2月4日月曜日

スペインの観光産業は、2012年には国内総生産の10'3%の433億2700万0000ユーロの収入を得た。スペインのホテルは電脳網(インターネット)での顧客獲得の方法を思案中。

EL PAIS

スペインの観光産業は、2012年には国内総生産の10'3%の433億2700万0000ユーロの収入を得た。スペインのホテルは電脳網(インターネット)での顧客獲得の方法を思案中。


¿Cómo convencer al turista digital?

Los hoteles buscan en la tecnología un nuevo modo de captación de clientes


Víctor Barreira Madrid 2 FEB 2013 - 19:13 CET



How to convince the digital tourist?


The hotels are looking at technology as a new customer acquisition



Victor Barreira Madrid 2 FEB 2013 - 19:13 CET


"Internet has democratized the industry," says Francisco Zinser, chief strategy and development of NH Hoteles. One industry after another, from telecommunications to press down to education, basic and graduate, leave no area untouched to the revolution that is the freedom of access, creation and sharing of information that allows Network .
Tourism (10.3% of the national GDP in 2012), which according Exceltur, the leading business association sector, last year generated 43.327 million euros in revenues for the balance of payments, is no exception.
Hotel chains and travel agencies have lost control of the boat, the monopoly of information. Now competing in a fierce market, to conquer a demanding client who has more tools than ever to prioritize their trips.

Social networks are not yet an effective sales
This was the starting point of one of the debates that took place this week at the International Tourism Fair of Madrid (FITUR). "The power is in the hands of the customer," he reiterated Zinser. Internet allows travelers to discover information for themselves about the destinations for your holiday shuffle. Potential customers read and give their opinions about cities, restaurants, museums, hotels, tours ... without any intermediation of travel agencies. "The tourist has become the expert" concludes Juan Julia, director of Axel Hotels.
What alternatives have the hotel industry? Capitalize on opportunities in the digital world and enhance the services offered always seem to be the answer. "Corporations care more about the product linked to experiences," says Abel Matutes, CEO of Palladium Hotels. The way forward is to leverage technology to participate in the digital conversation that keep travelers.
This is where social networks come into play. "Our client is very technological. In Axel is an ephemeral social network to our guests access the reservation. Besides, all you do before and during your stay you have a Facebook connectivity, "says Julia.
Professionals agree that the network can learn, for example, the cultural preferences of the client, their culinary tastes, sports ... an avalanche of information that can help companies to make recommendations and provide the much desired "experience", the competitive advantage to choose a hotel and not another.
However, employers are cautious. "Social networks are in adolescence. There are now a selling tool, "said Zinser. The best platform to be released is the website. Luis Lopez de Ayala of Google warns of the enormous speed at which the world moving web alternatives. "Sometimes I talk to business leaders who say they are happy with their website, their last major update was just two years ago. Two years is the Pleistocene, and can not work well. "
Managers spin even finer and analyze the various consultations and consumption decisions that tourists take depending on the screen size in sailing. "We have to adapt to the smartphone web" says Matutes. "A study in the U.S. shows that 75% of hotel bookings made with a smartphone is made in a hotel five miles (eight kilometers) in all directions," says Zinser explains that this is because these queries performed mainly in cases of emergency, when a flight is canceled, for example, which may be considered advertising for associating services useful in such situations.
What will the hotel rooms in five years? The chains are not added blindly technological enthusiasm. "We have a hotel in Florence that takes forever to walk with the same structure. A hall with a cafe and rooms with bathroom, closet, bed and window. The important thing is not very well stop doing what we have always done, "concludes Zinser.

 
スペインの観光産業は、2012年には国内総生産の10'3%の433億2700万0000ユーロの収入を得た。スペインのホテルは電脳網(インターネット)での顧客獲得の方法を思案中。
 
デジタル観光客を納得させる方法は?


ホテルは、新規顧客獲得などの技術を見ている



ビクターレイラマドリード2 FEB 2013 - 午後07時13分CET
 
"インターネット業界を民主化した、"サンフランシスコZinser、最高戦略責任者とNH HOTELESの開発は言う。別の後、基本的な大学院教育に押し下げ通信、から、アクセスの自由である革命にそのままが領域を残さない一業界、ネットワークを可能にする情報の作成と共有
Exceltur、主要なビジネス関連部門よると、昨年は、国際収支の収入に43327000ユーロを生成観光(2012年にはGDPの10.3%)、その例外ではありません。
ホテルチェーンや旅行代理店は、情報の独占をボートのコントロールを失っている。今では彼らの旅行を優先させるため、これまで以上に多くのツールを持っている要求の厳しいクライアントを征服するために、熾烈な市場で競合。

ソーシャルネットワークは、まだ効果的な営業ではありません
これは、マドリードの国際観光フェア(FITUR)で今週開催された討論会での出発点でした。 "電源が顧客の手に委ねられている"と、彼はZinserを改めて表明した。インターネットは旅行者があなたの休日のためのシャッフル先に関する自分自身のための情報を発見することができます。潜在的な顧客は、読み取りや都市、レストラン、美術館、ホテル、ツアーについての意見を述べる...旅行代理店のいずれかの仲介なし。 "観光客が専門家になっている"ファンジュリア、アクセルホテルのディレクターは述べています。
どんな選択肢がホテル業界を持っている?デジタルの世界での機会を活用し、サービスを向上させるには、常に答えているようだ申し出た。 "企業は経験にリンクされて製品の詳細を気にし、"アベルマテューテス、パラジウムホテルの最高経営責任者(CEO)は述べています。方法は、前方の旅行者を保つデジタル会話に参加することを強化する技術の活用にある。
ソーシャルネットワークの出番です。 "我々のクライアントは非常に技術的である。アクセルで予約をアクセスするために、お客様はかないソーシャルネットワークです。あなたがFacebookの接続性を持って前に、滞在中のほかに、すべてを行う、 "ジュリアは言う。
専門家ネットワークが学ぶことができることに同意するものとし、例えば、クライアントの文化的嗜好、それらの料理の味は、スポーツ...企業は勧告を行い、ホテルではなく、別のものを選択することがはるかに望ましい "経験"、競争上の優位性を提供するために役立つ情報の雪崩。
しかし、雇用者は慎重である。 "ソーシャルネットワークは、思春期にあります。販売ツールは現在ありますが、 "Zinserは言った。リリースされる最高のプラットフォームはウェブサイトです。グーグルのルイス·ロペス·デ·アヤラは、世界では、Webの選択肢を移動れる巨大な速度の警告が表示されます。 "時々私は、彼らが彼らのウェブサイトに満足していると言うのビジネスリーダーに話を、彼らの最後のメジャーアップデートは、ちょうど2年前でした。二年間は更新世であり、うまく機能しません。 "
管理者はさらに細かいスピンや観光客がセーリングの画面サイズに応じて取ることを、様々な相談や消費の意思決定を分析する。 "我々は、スマートフォン、Webに適応しなければならない"マテューテス氏は述べています。 "米国での研究では、スマートフォンで作られたホテルの予約の75%がすべての方向にホテル5マイル(8キロ)で行われていることを示している"とZinser、これがあることを説明すると言うので、これらのクエリ緊急の場合を中心に実施し、フライトがキャンセルされたとき、例えば、どのような状況で便利なサービスを関連付けるための広告と考えられるかもしれません。
何が5年後にはホテルの部屋だろうか?チェーンは盲目的技術熱意を追加されません。 "我々は、同じ構造を持つ歩くに非常に時間がかかるフィレンツェのホテルを持っています。バスルーム、クローゼット、ベッドと窓のカフェと部屋とホール。重要なことは、我々は常にやっていることをやめ、非常によくありませんが、 "Zinserは結論付けています。

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