2012年9月4日火曜日

スペインの農業大臣のミグエル=アリアス=カニェテ(Miguel Arias Cañete)氏は、競争力の弱いスペインの酪農産業は、手を打たないと廃業の危機に曝されていると認識、スペインの乳製品消費料の9'000'000tのうち国内生産の牛乳は6'000'000tで、あとは安いフランスからの最低価格の牛乳の輸入と、ドイツの最低価格のチーズの輸入に頼る

EL PAIS

スペインの農業大臣のミグエル=アリアス=カニェテ(Miguel Arias Cañete)氏は、競争力の弱いスペインの酪農産業は、手を打たないと廃業の危機に曝されていると認識、スペインの乳製品消費料の9'000'000tのうち国内生産の牛乳は6'000'000tで、あとは安いフランスからの最低価格の牛乳の輸入と、ドイツの最低価格のチーズの輸入に頼る

La baja competitividad amenaza al sector lácteo

La subida de los piensos y la entrada de producto más barato desde Francia y Alemania son dos de los problemas de este mercado


Vidal Maté Madrid 3 SEP 2012 - 00:32 CET

The low competitive threat to the dairy sector


Rising input feed and product cheaper from France and Germany are two of the problems of this market



Maté Vidal Madrid 3 SEP 2012 - 00:32 CET


The Agriculture Minister Miguel Arias Cañete, has recognized the situation of serious crisis facing the milk and the risk of their disappearance failure to take the necessary measures to ensure its competitiveness. Spain has a milk quota of 6.4 million tonnes and an actual production of six million, compared with a total demand of dairy products of nine million tonnes. That difference is covered by imports, mainly of French milk, cheese and Germans, at prices much below minimum. Galicia concentrates 40% of milk production.

Problems in the sector mainly reflect four reasons: soaring feed prices, inability to pass on cost increases in selling prices, use of milk in supermarkets as a low-priced product claim (70 % is white label) and milk and cheese entries from France and Germany below the minimum production costs.

The minister has asked the industrial contracts and fair prices to farmers and large retailers, who do not use milk as a low priced product claim. This highlights the political aspect of Mercadona, which has asked its integrated to raise prices to farmers at 1.50 cents liter in order to pass the increase to consumers.

In the coming weeks is to sign an agreement between producers, industry and distribution to clarify and seek a better balance in the value chain of a product right out of origin to the consumer.

 
スペインの農業大臣のミグエル=アリアス=カニェテ(Miguel Arias Cañete)氏は、競争力の弱いスペインの酪農産業は、手を打たないと廃業の危機に曝されていると認識、スペインの乳製品消費料の9'000'000tのうち国内生産の牛乳は6'000'000tで、あとは安いフランスからの最低価格の牛乳の輸入と、ドイツの最低価格のチーズの輸入に頼る
 
酪農部門への低競争上の脅威


フランスとドイツから安く立ち上がり入力フィードと製品がこの市場の問題のうちの2つです



マテヴィダルマドリード3 SEP 2012 - 午前0時32分CET
 
農業大臣ミゲルアリアスカニェテミルクとの競争力を確保するために必要な措置を講ずるように彼らの消失障害が発生するリスクが直面している深刻な危機の状況を認識している。スペインは、9万トンの乳製品総需要と比較し、6.4万トンの牛乳クォータおよび600万実際の生産を持っています。その差ははるかに下の最低価格で主にフランス、牛乳、チーズドイツ人の輸入で覆われている。ガリシアは、牛乳​​生産量の40%を集中している。

セクターの問題は、主に4つの理由を反映しています。高騰、飼料価格販売価格のコスト上昇に転嫁できないことは低価格帯の製品クレーム70としてスーパーで牛乳の使用%はホワイトレーベルである)と最小生産コスト以下に、フランスとドイツから牛乳やチーズのエントリ

大臣は、低価格帯の製品クレームとして牛乳を使用していない農家や大規模小売業者への産業の契約公正な価格求めている。これは消費者に増加に合格するためにはリットル1.50セントで農家に価格を上げるために、その統合を求めているMercadonaの政治的側面強調しています。

今後数週間のうちに消費者に右アウト起源の製品のバリューチェーンの中でより良いバランスを明確にし、追求する生産者業界や流通との間の契約に署名することです。

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