2012年9月4日火曜日

スペインの自動車燃料は、生物燃料への特別税の控除の10年満期廃止のために、2013年1月から1Lあたり0'035ユーロから0'045ユーロの値上げ

EL PAIS

スペインの自動車燃料は、生物燃料への特別税の控除の10年満期廃止のために、2013年1月から1Lあたり0'035ユーロから0'045ユーロの値上げ

La gasolina subirá en enero por el fin de la ayuda a los biocarburantes

El alza de los impuestos especiales afectará especialmente al gasóleo


Thiago Ferrer Madrid 3 SEP 2012 - 00:27 CET

Gasoline will rise in January to aid biofuels


The increase in excise duty on diesel will particularly affect



Thiago Ferrer Madrid 3 SEP 2012 - 00:27 CET


Motor fuels will rise again in early 2013 upon expiration of the tax exemption for biofuels. It is the way chosen by the Government to implement the hike in excise promised last July 11, when Mariano Rajoy announced in Congress hardest adjustment democracy. The change, which consists in a final disposition of the State budget adopted last June 2, will particularly affect the price of diesel, which is the most widely used fuel.
A European Union directive requires Member States to incorporate motor fuels a proportion of biofuels, usually alcohol from grain, sugar cane or palm oil. On this basis, currently 7% of the energy content of diesel must come from these sources, and 4.1% of gas.
According clarifies the Spanish Association of Oil Product Operators (AOP), the management of the oil, to meet the requirements of energy results in terms of volume, in which the diesel sold at the pump incorporates a 9% biodiesel while gasoline carry a 7% bioethanol or biomethanol.
In 2002, the government of José María Aznar those products exempted from taxes for a period of ten years. The aim was to encourage the oil industry to incorporate biofuels fuels, which were-and still are-more expensive than gasoline. Ten years later, and the necessity to obtain financing, the executive exemption left to die.
Budgets also unify excise, which taxes will be included retail fuel, which disappear after 2013. According to calculations made by this newspaper, the reform will increase the effective rate of excise duty on diesel by 9.9%. The special taxation of gasoline will also grow to just over 7.5%. While referring fuel prices before tax in July 2012, data released by the Ministry of Industry, the price of both gas and diesel would rise in January, depending on the autonomous region, between 3.5 and 4, 5 cents per liter. This calculation already takes into account the recent increase in VAT.
Increase of 666%
Those most affected is rising fuel vehicle owners to operate with a higher proportion of biofuels. The excise tax burden on bioethanol E85 (85% alcohol and 15% gasoline), again according to the calculations of this paper, a 666% rise. Between 2006 and 2010, were sold in Spain 6500 cars that consume this kind of fuel, according to the Spanish Association of Renewable Energy Producers (APPA), which has repeatedly called for the Executive Rajoy helps prolong the labeled fuels - E85-like to avoid a stampede of consumers.
The bioethanol consumed in Spain is, in its vast majority, imported from Argentina and Indonesia, which has led to the repeated complaints of the sector. Last April the government approved by decree blocking-Argentine imports in retaliation for the expropriation of the hitherto subsidiary of Repsol YPF, by the Executive of Cristina Fernandez de Kirchner, and the allocation of a quota of about five million tons to fifty Spanish biofuel plants. Until then, the flood of imported bioethanol had forced two thirds of Spanish factories to stop production.

 
スペインの自動車燃料は、生物燃料への特別税の控除の10年満期廃止のために、2013年1月から1Lあたり0'035ユーロから0'045ユーロの値上げ
 
ガソリンは、バイオ燃料を助けるために1月上昇します


ディーゼル物品税の増加は特に影響します



チアゴ·フェレールマドリード3 SEP 2012 - 0時27分CET
 
自動車燃料は、バイオ燃料のための税免除の満了により2013年初頭には再び上昇します。それはマリアーノRajoyが議会難しい調整民主主義に発表7月11日最後の約束した消費税の引き上げを実施するために政府によって選ばれた方法です。昨年6月2日採択、国家予算の最終処分で構成されて変化が、特に最も広く使用されている燃料であるディーゼルの価格に影響を及ぼします。
欧州連合(EU)指令では、加盟国は通常、自動車燃料の穀物、サトウキビやヤシ油由来のアルコールをバイオ燃料の割合を組み込む必要があります。これに基づき、ディーゼルのエネルギー含有量の現在7%がこれらのソースから来なければならないし、ガスの4.1%であった。
よるせるポンプで販売ディーゼルが9%のバイオディーゼルを搭載し、ボリュームの面でエネルギー結果の要件を満たすために、石油製品の演算子のスペイン語協会(AOP)、油の管理を明確にしガソリンは7%のバイオエタノールやバイオメタノールを運びながら。
2002年には、ホセ·マリア·アスナール、それらの製品の政府は10年間の税金免除。目的があったとまだある - よりガソリンより高価なバイオ燃料を組み込むために石油産業を奨励することでした。 10年後、そして資金を調達する必要性は、執行の免除は、死ぬために残しました。
予算も2013年後に消える税金は小売燃料に含まれています消費税を、統一する。本紙が行われる計算によると、改革が9.9%、ディーゼルに物品税の実効税率が増加します。ガソリンの特別課税もわずか7.5%に成長していきます。 2012年7月、産業省が発表したデータの税引前燃料価格を参照しながら、ガスとディーゼルの両方の価格は、3.5と4の間で、自律的な地域に応じて、1月に上昇するだろうリッター当たり5セ​​ント。この計算は、すでに考慮付加価値税(VAT)の最近の増加をとります。
666パーセントの増加
最も影響を受けた人々は、バイオ燃料の割合が高くで動作する燃料車の所有者が増加している。再びこの論文の計算によれば、バイオエタノールE85の物品税負担(85%アルコールとガソリン15%)、666%増。 2006年から2010年の間、エグゼクティブRajoyが標識燃料を延ばすのに役立ちに対して繰り返し呼びかけている再生可能エネルギー生産のスペイン語協会(APPA)によれば、この種の燃料を消費するスペイン6500車で売られていた - 消費者の殺到を避けるために、E85-好きです。
スペインで消費されるバイオエタノールは、その大半に、セクターの繰り返し苦情につながっているアルゼンチン、インドネシアから輸入しています。昨年四月、政府はクリスティーナ·フェルナンデス·デ·キルチネルの執行によって、レプソルYPFのこれまで子会社の収用に対する報復で法令ブロッキング·アルゼンチン輸入が承認され、約5つのクォータの配分50スペインのバイオ燃料植物に万トン。それまでは、インポートされたバイオエタノールの洪水が生産を停止するためにスペインの工場の3分の2を余儀なくされた。

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