2012年9月4日火曜日

スペインの2012年9月01日から付加価値税が18%から21%に値上げされるので、駆け込み購買(需要)で乗用車の販売は2011年8月は47'723台だったのに、2012年8月は48'820台と3'4%の増加

EL PAIS

スペインの2012年9月01日から付加価値税が18%から21%に値上げされるので、駆け込み購買(需要)で乗用車の販売は2011年8月は47'723台だったのに、2012年8月は48'820台と3'4%の増加

La subida del IVA provoca el aumento de las ventas de vehículos en agosto un 3,4%

La subida de tres puntos del tipo impositivo rompe la tendencia a la baja de los últimos meses

Las asociaciones de fabricantes y vendedores auguran un final de 2012 "funesto"

El incremento del 28,3% de las compras de particulares, causa principal del aumento


Andrés R. Gavino Madrid 3 SEP 2012 - 11:23 CET

13,9% con un total de 157.539 matriculaciones.
Fuente: Anfac. / EL PAÍS

The VAT rise causes increased vehicle sales in August by 3.4%


The three-point rise in the tax rate breaks the downward trend of recent months

The associations of manufacturers and sellers portend the end of 2012 "dismal"

The 28.3% increase in purchases of private primary cause of the increase



Andrew R. Gavino Madrid 3 SEP 2012 - 11:23 CET


The VAT increase announced for September 1 did predict a rebound in car sales. Dealers expect more buyers after Mariano Rajoy announced in mid-July that the tax rate would rise from cars from 18% to 21%. And the omens are fulfilled as enrollments have increased by 3.4% in August compared to the same month of 2011, according to automotive manufacturers associations (Anfac) and sellers (Ganvam). August closed sales of 48,820 cars, compared with 47,723 in the same month last year.
Individuals, representing 46% of the total market, which have been boosted sales with an increase of 28.3% to a total of 34,301 recorded operations. This is the first rise in this segment in two years. For businesses and renters, less influenced by the tax increase, the path has remained negative: 12,897 units have been sold with the consequent decrease of 29.2%. So far in 2012, this segment has fallen to 13.9% with a total of 157,539 registrations.



Source: Anfac. / COUNTRY
The data released Monday breaks the trend of recent months. The first half of 2012 resulted in the worst performance of the last two decades after the sales were reduced by 8.2% with a total of 406,070 units sold. The accumulated between January and August were recorded 520,216 registrations, down 8.5% from 568,349 in the same period last year.
The VAT increase, which will mean higher prices for vehicles 650 euros on average, has helped hesitant to buy a vehicle to avoid scratching over the pocket. From Anfac believe that progress has been selling up to 10,000 cars. "It is an illusion and in September is expected a significant drop," says Aránzazu Mur, head of economic Anfac. Ganvam president, Juan Antonio Sanchez Torres, believes the August results are "the last breath before starting probably the most disastrous period in recent history."
As associations say from manufacturers and retailers, the positive data recorded in August unchanged sector forecasts for the four-month period last year. The fall in household consumption, the recession that has engulfed the Spanish economy and the high unemployment rate anticipate a critical end 2012 automotive, where passenger car sales not exceeding 700,000 units. "These data, joins a decline in sales of 25,000 vehicles due to the VAT hike," said Mur Aránzazu. Should these expectations, the data will be much worse than in 2011, which resulted in sales of 808,059 cars, the worst record since 1993 registrations.
Sanchez Torres warns that throughout this year could be lost over 3,000 jobs just in distribution networks, on completion of five hundred SMEs. These losses are in addition to the 40,000 jobs and 2,500 SMEs destroyed since the crisis erupted. Ganvam president says that "the picture is very sad" and provides a series of measures to bring to life one of the sectors most affected by the crisis: "We need a plan of revival in demand coupled with the withdrawal of vehicles over ten years (accounting for 45% of the current fleet), the prohibition of selling cars in the street, or hardening of the technical inspections of cars (ITV) ".
Last month, 26.6% of the cars sold were petrol, compared to 71.6% with diesel engine and electric hybrids or 1.8%. Between January and August, 30.1% of the cars sold were petrol, 68.5% and 1.4% diesel hybrid or electric.

 
スペインの2012年9月01日から付加価値税が18%から21%に値上げされるので、駆け込み購買(需要)で乗用車の販売は2011年8月は47'723台だったのに、2012年8月は48'820台と3'4%の増加
 
付加価値税(VAT)の上昇率は3.4%8月増加した自動車販売を引き起こす


税率の3ポイント上昇はここ数ヶ月下落傾向を壊す

製造者および販売者の団体は2012年、 "憂鬱"の終わりの前兆

増加の主な原因は民間支出が28.3%増加



アンドリューR.ヴィーノマドリード3 SEP 2012 - 午前11時23分CET
 
9月1日に発表付加価値税の増加は、自動車販売の回復を予測しなかった。ディーラーはマリアーノRajoyは税率が18%から21%へと車から上昇すると7月中旬に発表された多くのバイヤーの後に期待しています。入学者数は、自動車メーカー協会(Anfac)と売り手(Ganvam)によると、2011年の同じ月に比べて8月に3.4%増加しているとして、また前兆が満たされている。 8月は前年同月で47723と比較して、48820車の販売で終わった。
34301記録された操作の合計に28​​.3パーセントの増加と販売を後押ししてきた市場全体の46%を占め、個人、、。これは2年間でこのセグメントの最初の上昇である。企業や借家の場合は、より少ない増税の影響を受けて、パスが陰性のままであった:12 897単位は29.2%の減少とそれに伴う販売されている。これまでのところ、2012年には、このセグメントでは、157539の登録の合計で13.9%下落している。



出典:Anfac。 /国
月曜日に発表されたデータは、ここ数カ月の流れを断ち切ったのです。 2012年上半期は、売上高が販売406070台の合計で8.2%減少した後、最後の二十年で最悪のパフォーマンスとなった。 1月と8月の間に蓄積されたダウン8.5パーセント、前年同期の568349から520216の登録を記録した。
平均で650ユーロ程度の車両価格の上昇を意味するであろう付加価値税(VAT)の増加は、ポケットの上に傷が付かないように車両を購入することを躊躇してきました。 Anfacからその進捗状況は、10,000台にまで販売してきたと信じています。 "それは幻想であると9月に大幅な低下が期待され、"アランサスムール、経済Anfacの長と言います。 Ganvam会長、フアン·アントニオ·サンチェス·トーレスは、8月の結果があると考えています "は、おそらく、最近の歴史の中で最も悲惨な期間を開始する前に、最後の息"。
製造者および販売者が、4ヶ月間の前年同期は8月横ばいセクター予想にrecorded肯定的なデータの関連付けから言うように。家計消費の減少は、スペイン経済や高い失業率をのみ込んだ不況が乗用車販売は70万台を超えていない2012自動車の重要なエンドを期待しています。 "これらのデータは、付加価値税(VAT)の引き上げのために25,000台の売上高の減少に参加し、"ムールアランサスは言った。これらの期待、データは2011年よりもはるかに悪くなるはず、これは、808059車の販売は1993年の登録以来最悪の記録をもたらした。
サンチェス·トーレスは、この一年を通じて500中小企業の完了時に、ちょうど流通網で3,000人以上の雇用を失われる可能性があると警告している。これらの損失は、40,000ジョブと危機が勃発した後に破棄さ2500中小企業に加えています。 Ganvam社長は "絵は非常に悲しいことです"との生活に最も危機の影響を受けた分野の一つを持って来るための一連の措置を指すことを言った: "我々は以上の車両の撤退と相まって需要の復活の計画が必要10歳(現在の艦隊の45%を占める)、自動車の技術的検査の通り、または硬化(ITV) "上の車の販売の禁止。
先月、販売台数の26.6%は、ディーゼルエンジンと電気のハイブリッド車と71.6パーセント(1.8%)に比べて、ガソリンだった。 1月と8月の間に、販売台数の30.1%がガソリン、68.5%、1.4%、ディーゼルハイブリッド車や電気だった。

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