2013年4月24日水曜日

欧州委員会がスペインの2013年の財政赤字削減目標を4'5%から6'5%に緩和し、2016年まで財政赤字削減目標を国内総生産の3ー4%に延長、延期するのは、スペイン経済にとっては、経済成長を促す好機,ほっと一息。

EL PAIS


欧州委員会がスペインの2013年の財政赤字削減目標を4'5%から6'5%に緩和し、2016年まで財政赤字削減目標を国内総生産の3ー4%に延長、延期するのは、スペイン経済にとっては、経済成長を促す好機,ほっと一息。

EDITORIAL

De vuelta a la realidad

Dos años más para cumplir el déficit favorecerían el crecimiento y aliviarían tensiones autonómicas


El País 23 ABR 2013 - 00:00 CET



EDITORIAL


Back to reality


Two years to meet the deficit would promote growth and alleviate regional tensions



The Country 23 ABR 2013 - 00:00 CET


From a pragmatic perspective, few European decisions are so important to the Spanish economy as that Brussels supports a deficit target between 6 and 6.5% in 2013 and granted two more years, until 2016, to reach the final correction of the deficit at 3%. This is exactly what is about to happen. If new conditions mentioned are realized, the consequences for the Spanish economy can not but be beneficial: more scope to use fiscal policy on growth strategies, less internal pressure to the regions and less tense perception of investors or markets, who, of course, felt that some adjustment impositions were difficult to apply and to get.
The example of Spain has been instrumental in promoting this correction or modulation extreme austerity that, whichever way you look at it, has failed. Spending cuts implemented by the government have been a serious disappointment. Neither have managed to reduce the deficit in the intended target (Eurostat yesterday passed a deficit of 6.98% of GDP, 10.6% taking account of aid to banks), or have managed to stabilize the debt, or generated signs of recovery. In fact, the economy minister, Luis de Guindos, has already announced that the contraction of GDP in 2013 will be 1.5% instead of 0.5% initially moderated.


Previous Editorials
Forgotten growth (14/04/2013)
A realistic assessment (20/03/2013)
Forecast recession (03/01/2013
Government Rectification is not complete. It's hard to believe the economy will have a "slight increase" according to his statement in 2014. The minister would have to explain what factors underlying this forecast. The output of the crisis may be in V, but it can happen, in view of the zero pulse of credit, the economy remains stagnant conditions next year.
As already noted at the time, and as reiterated by the International Monetary Fund (IMF) in its latest reports, the austerity policies implemented in very short periods imperatively aggravate the recession of the countries with the least credibility of its debt and exacerbate discontent of citizens. For Europe, a shift calculated that, if sustained politically for some time, can mean a radical correction of economic policy that will benefit other countries, such as France or Portugal. Accompanied because the ECB, the euro will cease to be an islet between economic areas that have invested in one way or another by the expansion.
A new scenario would also have its dangers. The first and foremost is that, by forgetting the radical austerity policies also forget moderate austerity strategies. The adjustment of the deficit targets precisely because they would be more affordable, should be strictly observed. The margins for stimulus policies should be exploited sensibly, without favoring new Bubbles sectoral or geographical.

EDITORIAL

 欧州委員会がスペインの2013年の財政赤字削減目標を4'5%から6'5%に緩和し、2016年まで財政赤字削減目標を国内総生産の3ー4%に延長、延期するのは、スペイン経済にとっては、経済成長を促す好機,ほっと一息。

現実に戻る


赤字を満たすために二年間、成長を促進し、地域の緊張を緩和するであろう



カントリー23 ABR 2013 - 00:00 CET
実用的な観点から見ると、いくつかのヨーロッパの決定は、ブリュッセルは6と6.5%2013年と赤字の最終補正に到達する2016年まで、さらに2年の間に付与された財政赤字目標をサポートするようにスペイン経済にとって非常に重要である3%た。これが起こるとしているまさにです。前述の新たな条件が実現されている場合は、スペイン経済のための結果はできませんが、有益である:成長戦略に財政政策を使用するためのより多くの範囲、地域、投資家や市場の少ない緊張の知覚にあまり内圧、誰が、もちろん、いくつかの調整の面付けを適用すると取得することは困難だったと感じました。
スペインの例は、あなたがそれを見てどちらにせよ、この補正や変調極端な緊縮財政の推進に尽力されているが、失敗しました。政府が実施歳出削減は深刻な失望している。どちらも(ユーロスタットは、昨日は10.6%、銀行への援助を考慮し、国内総生産(GDP)の6.98パーセントの赤字を渡される)、または債務を安定させるために管理している、または生成された目的のターゲットに赤字を削減するために管理している回復の兆し。実際には、経済大臣、ルイス·デ·Guindosは既に2013年にGDPの収縮が1.5%の代わりに0.5%最初は司会になることを発表しました。


前の社説
忘れられていた成長(14/04/2013)
現実的な評価(20/03/2013)
予測の景気後退(2013年3月1日
政府整流は完全ではありません。それは経済が2014年に彼の声明によると、 "わずかな増加"を持っていると信じてすることは困難である。大臣はこの予測の基礎となるのかの要因を説明しなければならないでしょう。危機の出力はVであってもよいが、それは起こることができる、信用のゼロパルスの観点から、経済が来年停滞条件が残っている。
すでに一度に留意し、そのような最新のレポートに国際通貨基金(IMF)で繰り返したように、非常に短い期間で実装緊縮政策は、強制的債務の少なくとも信頼性を持つ国の不況を悪化させると不満を悪化させる市民の。ヨーロッパでは、と計算シフトは、しばらくの間、政治的に持続している場合、このようなフランスやポルトガルなど他の国々を、利益になる経済政策の抜本的な修正を意味することができます。 ECBので同行し、ユーロが拡大することによって一つの方法または別のに投資している経済の領域間膵島できなくなります。
新しいシナリオはまた、その危険性を持っているでしょう。何よりもまず、ラジカル緊縮政策を忘れることでも適度な緊縮戦略を忘れる、ということです。彼らは厳密に観察する必要があり、より手頃な価格になるので赤字の調整は正確にターゲットとしています。刺激策のための余白は部門別または地理新しい泡を支持せず、賢明に利用されるべきである。

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