2012年12月29日土曜日

日本の自動車製造会社のトヨタは、アメリカ合衆国での自動車の突然·反意思の加速事故の民事裁判で、325万0000台の車に手動ブレーキを挿入したり、自動車所有者に直接補償金の支払いなどを含む8億3000万0000ユーロの投資をすることで解決合意。

EL PAIS

日本の自動車製造会社のトヨタは、アメリカ合衆国での自動車の突然·反意思の加速事故の民事裁判で、325万0000台の車に手動ブレーキを挿入したり、自動車所有者に直接補償金の支払いなどを含む8億3000万0000ユーロの投資をすることで解決合意。

Toyota resuelve por 830 millones una demanda por problemas de seguridad

El acuerdo incluye pagos directos a los clientes y la instalación de un sistema de frenado manual


EP Tokio 27 DIC 2012 - 10:04 CET



Toyota resolves a lawsuit for 830 million security problems


The agreement includes direct payments to customers and installing a manual braking system



Tokyo EP 27 DIC 2012 - 10:04 CET


The Japanese automaker Toyota car will invest 830 million euros in the installation of security systems and cash payments to customers to settle a civil lawsuit in the U.S. accusing the company of making mistakes million vehicle accelerated suddenly and involuntary.
The agreement, which must be approved by a federal judge in California, including direct payments to customers as well as the installation of a manual braking system about 3.25 million vehicles, according to lawyers for the plaintiffs.
The terms include a compensation fund of 188 million euros for antique car owners of the house that sold their vehicles at discounted prices because of the bad publicity, and a separate fund of the same value for owners who are not included in the improvement Brake system.
Toyota shares are up 1.6% on Thursday because the amount is finally lower than expected, analysts said.
Thirty models affected
About 16 million vehicles Toyota, Lexus and Scion in the U.S. sold models years 1998-2010 covered by the measure. Among the 30 models affected are the Toyota Camry and the Corolla compact.
"It was a difficult decision, especially since the scientific evidence and multiple independent evaluations have confirmed the safety of control systems Toyota acceleration," said Christopher Reynolds, general counsel for the group, in a statement.
The spokesman for Toyota in the U.S., Julie Hamp, said the company would not reveal until February when deliver its next quarterly earnings report, if you divide the cost in several quarters.
Most security crisis in the history of Toyota started to become public in August 2009 when the California Highway Patrol Mark Saylor and three family members died in a vehicle that hit the mark at high speed.

日本の自動車製造会社のトヨタは、アメリカ合衆国での自動車の突然·反意思の加速事故の民事裁判で、325万0000台の車に手動ブレーキを挿入したり、自動車所有者に直接補償金の支払いなどを含む8億3000万0000ユーロの投資をすることで解決合意。
 
 
 
トヨタは8.3億セキュリティ問題の訴訟を解決します


契約は、顧客への直接支払いが含まれており、手動ブレーキシステムをインストールする



東京EP27 DIC 2012 - 10時04分CET
日本の自動車メーカートヨタ車は間違い万人を作るのは会社を非難し、米国での民事訴訟を解決するために、セキュリティシステムや顧客への現金支払のインストールに8.3億ユーロを投資する予定である車両が突然、不随意加速。
原告側の弁護士によると、直接の顧客への支払いだけでなく、325万車両に関するマニュアルブレーキシステムのインストールを含め、カリフォルニア州の連邦判事によって承認されなければならない契約。
条件が原因悪評の割引価格で自分の車を売却し、家のアンティーク車の所有者の188百万ユーロの補償基金、改善には含まれていない所有者のための同じ値の別のファンドを含むブレーキシステム。
量が予想よりも低いので、最終的にトヨタの株価は木曜日に1.6%増であり、アナリストは述べています。
三十のモデルが影響を受ける
約1600万の車、米国でトヨタ、レクサスとサイオンはモデル年1998年から2010年にメジャーで覆われて販売した。影響を受けた30モデルのうち、トヨタカムリ、カローラのコンパクトです。
"科学的な証拠と複数の独立した評価は制御システムトヨタの加速の安全性を確認しました、特に以来それは、難しい決断だった"とクリストファー·レイノルズ、グループの法律顧問は、声明の中で述べている。
米国でのトヨタの広報担当者、ジュリーハンプは、その次の四半期決算レポートを配信するときに、いくつかの方面で経費を分割した場合、同社は、2月までは明らかにしないだろうと述べた。
トヨタの歴史の中で最も安全保障の危機は、カリフォルニア州ハイウェイパトロールマーク·セイラーと3家族が高速で大台を超える車両に死んだときに、2009年8月に公になるようになりました。

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