2012年2月7日火曜日

One writer believes that the 'twin' of the Mona Lisa del prado can not attributed to Melzi Agencies

Una escritora cree que la 'gemela' de la Monna Lisa del Prado no puede atribuirse a MelziAgencias 02/02/2012 - 18:25h

http://www.lavanguardia.com/local/agencias/20120202/54248361798/una-escritora-cree-que-la-gemela-de-la-monna-lisa-del-prado-no-puede-atribuirse-a-melzi.html

One writer believes that the 'twin' of the Mona Lisa del Prado can not be attributed to Melzi Agencies 02/02/2012 - 18:25 pm

VALENCIA, 2 (IRIN) The researcher and writer Dolores Garcia, author of several books on the Mona Lisa, believes the 'twin' of the famous painting by Da Vinci can not be attributed to his pupil Francesco Melzi "as long as it remains that this copy was made in the workshop Florentine Leonardo and while the original, as claimed by the Museum of the Prado. "Garcia, author of 'The secret of Mona Lisa "and" The Dark Side of Da Vinci. The keys of the Mona Lisa, this assertion based on several arguments about the time when Melzi joined the house of Da Vinci."On one hand, because the young Francesco Melzi joined the house of Da Vinci in 1507 and at that time Leonardo had already finished their stay in Florence and the time devoted to portraying Mona Lisa. And secondly, and this makes it less likely, in the 1503-1506 period that lasted the making of the portrait Melzi had only 10 to 13 years of age. Melzi earliest known work is a self-portrait dated August 14, 1510, in which state that has 17 years, and its quality is far enough from the picture that concerns us here, "says researcher based in Torrent Melilla. The author provides, through a statement, other possibilities such as the copy of the Mona Lisa that has the Prado out by 'il Spagnoletto' as called Da Vinci Fernando Yáñez de la Almedina, a young painter Spanish was formed in Italy and belonged to the house of Da Vinci in Florence, coinciding with the period of preparation of the Mona Lisa."It was Fernando Yanez who introduced the Renaissance in Spain as far as painting is concerned, come to our country by the fame of Leonardo even before it spread to Italy. On his return to Spain, the Almedina Yanez moved to Valencia , which was commissioned to paint the altarpiece, which marked the end of the Gothic and the start of the new winds and techniques coming from Italy, "he recalls."If we compare the lady in the back of the Prado with Yanez portrayed by the passages of the altarpiece, bear a strong resemblance, as they all are in the image of the Mona Lisa of Leonardo. This theory could be explained by the fact that painting (copy held by the Museo del Prado) arrived in Spain before 1666, when it appears in an inventory of goods of the Alcazar of Madrid, "said Garcia.

バレンシア、2(IRIN) 研究者と作家ドロレス·ガルシア、モナリザに数冊の本の著者は、それがこのコピーはワークショップで作られたことに変わりはないとして、ダ·ヴィンチの有名な絵画の "双子"がいる限り、彼の弟子フランチェスコメルツィ "に帰することはできないと考えていフィレンツェのレオナルド、しばらくの間、元のようにプラド美術館が主張する。 "ガルシア、モナリザの秘密 "の著者"と "ダ·ヴィンチのダークサイド。モナリザは、このアサーションのキーは、メルツィはダ·ヴィンチの家を参加時間についていくつかの引数に基づいています。"一方で、若いフランチェスコメルツィは、1507年にダ·ヴィンチの家に参加しましたので、その時レオナルドはすでにフィレンツェでの滞在を終え、モナリザを描いたに費やす時間していた。そして第二に、このメルツィは年齢の10歳から13歳を持っていた肖像画の意思を持続させた1503年から1506年の期間に、それは可能性が低くなります。メルツィ最も早い知られている作品は、1510年8月14日付けの自画像である17歳であり、その品質がここに私達にかかわる画像から十分離れている状態は、 "トレントメリリャに基づいて研究者は述べています。 筆者は、次のようなダ·ヴィンチ·フェルナンド·デ·ラ·アルメディナヤニェス、若い画家と呼ばれる "IL Spagnoletto 'でプラドを持つモナリザのコピーとして他の可能性、声明を通じて、提供していますスペイン語はイタリアで形成され、モナリザの準備期間と一致、フィレンツェのダ·ヴィンチの家に属していました。"それは、限り塗装を懸念しているスペインのルネッサンスを導入し、それがイタリアに広がる前でも、レオナルドの名声によって私たちの国に来る人フェルナンドヤニェスました。スペインに戻った、アルメディナYanezは、バレンシアに移動、ゴシック様式、イタリアから来た新しい風や技術の始まりの終わりをマーク祭壇画を描くよう依頼された "と彼は回想する。我々はヤニェスとプラドの後ろに女性を比較した場合、それらはすべてレオナルドのモナリザのイメージであるように、 "よく似ている、祭壇の通路に描かれている。この理論は、その事実によって説明することができる絵画(プラド美術館で開催されたコピー)は、マドリッドのアルカサルの商品のインベントリに表示されたときに、1666年前にスペインに到着し、 "ガルシアは言った。

0 件のコメント:

コメントを投稿